Remote Desktop niet over internet wel over LAN

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:14
Ok, dit is a het zoveelste topic over remote desktop maar toch heb ik een vreemd probleempje.
Van de ene op de andere dag kan ik niet meer connecten naar mijn PC thuis. Als ik via mijn interne lan connect gaat het wel goed. (Dus via 192.168.2.x) maar via mijn externe IP (82.217.216.x) kom ik er niet meer.

Ik heb een router, daar staat port 3389 gemapped. Ik heb deze mapping al weggehaald en weer terug gezet, dit hielp niet. Vervolgens Firmware upgrade gedaan, opnieuw porten gemapped, weer geen resultaat.

Intern gaat dus wel helemaal goed, ik dacht dus aan provider, maar als ik op mijn interne computer (192.168.2.x) connect naar 82.217.216.x kom ik er ook niet. Een traceroute richting mijn IP levert als enige hop mijn externe IP op.

Ik zat nu dus hard aan mijn router te denken, maar mijn collega heeft precies het zelfde, en hij dacht dat het kwam doordat hij ICS aangezet heeft. Wat ik overigens niet aan heb.

Ik heb de netwerkboys op mijn werk laten kijken en die zien ook niets in de firewall, het lijkt gewoon of mijn PC 3389 vanaf extern dropped. Maar dat is in principe dezelfde kaart als mijn LAN.

Dit het ik tot nu toe geprobeerd:
Port mappings op router opnieuw aangemaakt.
Poorten veranderd van Remote Desktop om te kijken of dat het is (2222, 187 beide zelfde resultaat)
Support.microsoft.com bekeken, maar vond daar weinig
search op GOT gebruikt, daar vond ik dit dit topic :Remote Desktop werkt niet meer op WAN maar ook daar geen antwoord en om die nou te gaan kicken...

Mijn FTP server is wel van buiten af benaderbaar, dus ik denk dat het port forwarding wel ok werkt.
Iemand nog enige tips waar ik nog kan kijken??

• Mike Jarod
  • Niet online
Je kan even telnetten naar de RDP port, als je connectie krijgt weet je in elk geval dat ie goed gemapped is. Dit moet je niet vanaf je LAN proberen naar je WAN adres, want de meeste routers ondersteunen dit niet (NAT loopback), als die van jou dat wel ondersteunt dan kan dat wel.

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:29
Het lijkt er op dat je met je request een flood veroorzaakt op je router of op je server. Misschien kan je een optie vinden die hier op lijkt. Denk dan aan de DDOS filters etc.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Jij probeert dus vanaf je interne netwerk (LAN), een verbinding te maken met je externe ip (82.217.216.x) als ik het goed heb. Dit is dus absoluut onmogelijk. Als je dit wilt testen, zul je vanaf ergens anders een verbinding met je externe ip moeten maken. Misschien dat je collega even kan testen?

O, ik zie dat je het dus ook van buiten je lan hebt geprobeert, en dat het niet werkte (beter lezen). Geen idee hoe dat komt. Maar dat vanaf je LAN naar je externe ip niet werkt is niks om je druk over te maken, dat is altijd zo.

[ Voor 29% gewijzigd door Grimli op 16-03-2004 22:05 ]

Verwijderd

misschien geblokked door je provider?

Verwijderd

dat klopt niet helemaal wat je zegt Grimili, het is heel goed mogelijk om via je externe IP adres verbinding te maken met interne services.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 22:05 ]

• Archie_T
Grimli schreef op 16 maart 2004 @ 22:02:
Jij probeert dus vanaf je interne netwerk (LAN), een verbinding te maken met je externe ip (82.217.216.x) als ik het goed heb. Dit is dus absoluut onmogelijk. Als je dit wilt testen, zul je vanaf ergens anders een verbinding met je externe ip moeten maken. Misschien dat je collega even kan testen?
Ok, das misschien een goeie, ik dacht dat het wel mogelijk was aangezien ik dan dacht dat ik buiten de router om ging.
<edit>
Beetje tegenspraak dus, als ik een traceroute doe krijg ik dus één hop, dus volgens mij gaat het niet helemaal ok, ik moet er volgens mij iig 2 krijgen (gateway en router)
</edit>
Maar ga ik nu even proberen vanaf een ander externe computer.
Telnet werkte iig ook niet, en DDOS filters heb ik niet. Ik ga ook nog even proberen om de port van Remote Desktop op mijn FTP port te zetten en de FTP server af te stoppen, want ik weet zeker dat de poort wel goed "doorkomt" op mijn router.

[ Voor 12% gewijzigd door Archie_T op 16-03-2004 22:07 ]

Verwijderd

Laat je niet van de wijs maken, het is wel mogelijk om via je externe IP adres te testen.

• Mike Jarod
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 22:07:
Laat je niet van de wijs maken, het is wel mogelijk om via je externe IP adres te testen.
Nee dit kan alleen als je router NAT loopback ondersteunt. Ik bedoel de vanaf een pc op je LAN connecten met je WAN adres. Mijn Speedtouch 510 ondersteunt dat bv niet, mijn oude Sitecom DC202 weer wel.

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 22:07:
Hoe wou jij vanaf je lan een remote verbinding maken door je eigen externe ip in te vullen? Dat is bij mijn weten absoluut onmogelijk. Ik doe hier gelijk even een praktijk test, en zowel mijn ftp, web en remote server pikken dit dus niet.

Tenzij je met proxies enzo gaat werken, dan zou je het misschien wel aan de praat kunnen krijgen.

• Archie_T
Grimli schreef op 16 maart 2004 @ 22:11:
[...]

Hoe wou jij vanaf je lan een remote verbinding maken door je eigen externe ip in te vullen? Dat is bij mijn weten absoluut onmogelijk. Ik doe hier gelijk even een praktijk test, en zowel mijn ftp, web en remote server pikken dit dus niet.

Tenzij je met proxies enzo gaat werken, dan zou je het misschien wel aan de praat kunnen krijgen.
Ok, maar het maakte bij mij dus wel uit, vanaf intern (192.....) werkte het wel en extern (82.....) werkte niet vanaf dezelfde PC in hetzelfde netwerk.
Maar ik heb nu de port van mijn FTP gemapped en dat gaat wel goed... Nou nog uitvinden waarom het nu wel goed gaat, lijkt mij dus dat de router niet goed port mapped op één of andere manier....
<edit>
En nu werkt het weer niet..... zucht! Ik heb het geprobeerd vanaf local lan naar extern IP en vanaf mijn werk (dus echt extern)
Ik denk dat ik even ga downgraden, ik denk toch dat die routersoftware niet helemaal ok is.
</edit>

[ Voor 14% gewijzigd door Archie_T op 16-03-2004 22:21 ]

Verwijderd

Grimli schreef op 16 maart 2004 @ 22:11:
[...]

ok, dan niet.

Ik heb een Draytek Vigor 2200E en die doet het toch echt wel.
als ik een service wil testen die vanaf het internet bereikbaar moet zijn test ik het eerst via het interne IP adres en daarna via het externe IP adres.

je moet niet gelijk zo hoog van de toren blazen als je er niks vanaf weet, je brengt anderen hiermee op het verkeerde spoor.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 11:13:
[...]

ok, dan niet.

Ik heb een Draytek Vigor 2200E en die doet het toch echt wel.
als ik een service wil testen die vanaf het internet bereikbaar moet zijn test ik het eerst via het interne IP adres en daarna via het externe IP adres.

je moet niet gelijk zo hoog van de toren blazen als je er niks vanaf weet, je brengt anderen hiermee op het verkeerde spoor.
Wat ik me kan bedenken is dat je router dan DNS (heb ik nl ook zo)served maar uiteindelijk lijkt het me niet dat je het van buiten test. Het is nog altijd naar 127.0.0.1 zonder dat je buiten je eigen lan komt.

• Archie_T
SSH schreef op 17 maart 2004 @ 12:58:
[...]

Wat ik me kan bedenken is dat je router dan DNS (heb ik nl ook zo)served maar uiteindelijk lijkt het me niet dat je het van buiten test. Het is nog altijd naar 127.0.0.1 zonder dat je buiten je eigen lan komt.
Nou ik twijfel ook nog een beetje eigenlijk. Je hebt een WAN port en een LAN port op je router, daartussen zit de firewall. Je connect dus wel op 127.0.0.1 maar wel buiten je firewall. Aangezien je WAN poort het externe IP heeft. Of praat ik nu echt onzin?

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
@Tovenaar:
Mijn Draytek Vigor 2600 doet dat ook, ligt dus gewoon aan de kwaliteit van je router en of ie dus NAT loopback ondersteunt. Met de standaard zooi die je van KPN krijgt kom je niet ver idd. ^^

@TS:
Bij welke provider zit je?

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
maakt het nog iets uit als je via een forward-domain werkt?

ik gebruik www.dyndns.org, welke door mijn router ondersteund word, die geeft automatisch een update als mijn ip mocht veranderen.

als ik dan naar mijn dyndns pagina ga, loopt de verbinding via hun naar mijn eigen ip. zo werkt in ieder geval mijn webcam en ftp server wel.

wellicht kan het ook met .tk domains etc.

nee idd nu ik het nog eens nakijk klopt het idd niet :(

[ Voor 8% gewijzigd door BuG2FiX op 17-03-2004 13:52 ]

• Archie_T
BuG2FiX schreef op 17 maart 2004 @ 13:07:
maakt het nog iets uit als je via een forward-domain werkt?

ik gebruik www.dyndns.org, welke door mijn router ondersteund word, die geeft automatisch een update als mijn ip mocht veranderen.

als ik dan naar mijn dyndns pagina ga, loopt de verbinding via hun naar mijn eigen ip. zo werkt in ieder geval mijn webcam en ftp server wel.

wellicht kan het ook met .tk domains etc.
Weet je dat heel zeker? Aangezien jouw DNS gewoon dyndns resolved naar je IP adres van je router, doe maar eens een traceroute naar je hostname.
Ondertussen gezocht naar andere firmware en niets gevonden :( Probleem nog niet opgelost en ik heb de hoop een beetje opgegeven..

Ow ja ik heb als provider quicknet (multikabel dus)

[ Voor 10% gewijzigd door Archie_T op 17-03-2004 13:16 ]

• Archie_T
Ok, misschien nog ietsje late schop, maar ik ben er uit, of eigenlijk ben ik er niet uit maar het werkt weer. Ik heb op mijn router het lokale subnet veranderd van 192.168.2.x naar 192.168.0.x en portmappings WEER weggehaald en opnieuw aangemaakt met het nieuwe Ip adres en alles werkt weer.

Ik snap niet hoe dit kan, maar ik meldt het even bij de fabrikant
(sweex... ik weet het, totaal geen topmerk maar toch het was even om te testen of draadloos handig was en ik heb er niets voor betaald ;))
Pagina: 1