Toon posts:

Exchange 2003 / SpeedXS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ik heb al even in het forum gezocht, maar helaas niets gevonden. Ik heb een SpeedXS ADSL abo, een ISA server erachter en wil nu een Exchange 2003 server gebruiken om mail te zenden/ontvangen op mijn eigen domein <user>.speedxs.nl

Ik heb al wat getest met de instellingen van Exchange, maar krijg het niet aan de praat. Kunnen jullie me een duwtje in de goede richting geven ?

Mvg,
Edwin

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Geef aub eens wat meer info ... Ik denk dat je zelf wel kan bedenken wat voor informatie er verder nodig is.

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 16-03-2004 21:59 ]

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

I&T -> SA

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
Exchange 2003 server <> ISA server <> router
Op de router staan alle porten geforward naar ISA. Op ISA staat een secure mail server rule aan voor SMTP naar buiten en SMTP naar binnen.

Binnen Exchange heb ik bij Internet Message Formats <user>.speedxs.nl ingevuld. Als virtual SMTP server heb ik opgegeven smtp.speedxs.nl, als local bridgehead de Exchange server zelf en als smtp adress space * met cost 1.

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-08 11:55

McMiGHtY

- burp -

je moet zorgen dat je je mail binnenkrijgt via een mailkick of batched smtp. Op je router poort 25 openzetten naar server toe. En je Exchangeserver publishen op je ISA

Verwijderd

Topicstarter
Port 25 naar buiten staat op ISA al aan. Ik heb een test mail gestuurd naar mijn XS4ALL account, maar die komt helaas niet aan. Ik krijg 'm ook (nog) niet terug.

Wat zijn de instellingen voor een SMTP virtual server ?

Verwijderd

Topicstarter
Probleempje is inmiddels opgelost. Kan gesloten worden

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mischien handig als je dan ook ff de oplossing geeft? :/

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
Internet mail settings ingesteld met behulp van de wizard. Waarschijnlijk ben ik ergens een setting vergeten. Maar nadat ik de wizard had gebruikt, kon ik wel mailen.

Verwijderd

Kan je me vertellen wat je precies hebt gedaan. Heb namelijk het zelfde probleem. Kan niet versturen en ook niet ontvangen. (Via oude mailserver via zelfde router werkt het wel. Lang leve het testen)

configuratie:
W2K3 SBS server met echange 2003.
IpCop 1.3 router
XS4ALL bSMTP account.

(Oude server is w2k met Domino R6.5.1, welke dus wel werkt :'( )

Ik hoop dat je me kan helpen.

Bas
Pagina: 1