Toon posts:

meEmail verzenden met Thunderbird

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb juist Mozilla Thunderbird 0.5 geïnstalleerd.
Ik heb 2 accounts gecreeerd, 1 van telenet en 1 van de school.
Met beiden kan ik emails ontvangen, maar ik kan er geen versturen.

Alle instellingen zijn naar mijn weten correct en komen rechtstreeks van de helpdesk.

Firewall heb ik uitgeschakeld, Norton AV ook, XP firewall uit,...
Ik zit niet achter een router en heb een internet connectie van kotnet (UPC)

Voor inkomende mail (enkel telenet):
POP: in.telenet.be poort 110
Voor uitgaande mail:
SMTP: uit.telenet.be poort 25
user names en passwords staan correct ingesteld.

Error message is voor beide accounts hetzelfde:
Sending of message failed.
The message could not be send because connecting to SMTP server uit.telenet.be failed. The server may be unavailable or is refusing smtp connections. Please verify that your SMTP server setting is correct and try again.

Bij de settings van de outgoing server (SMTP) staat:
Use user name and password
user name:.................................

Maar geen vakje om het password in te vullen.

Iemand een idee??
Thx

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 18:07
dat wachtwoord vraagt hij normaal gezien de eerste keer als je contact maakt met die smtp server, dan staat er ook een checkboxkje om het wachtwoord op te slaan.

Verwijderd

Topicstarter
Idd,

en vanaf dan vraagt hij dat niet meer. Maar verzenden lukt dan nog steeds niet.

Verwijderd

Topicstarter
*UP*?

Zoals ik al zei, zit ik op een andere isp dan diegene waar mijn email zit. Nu lees ik juist op de helpdesk van Telenet:

Steeds meer providers werden het slachtoffer van smtp-servers die overbelast waren door mailbombings, spam's en meer van dat onfraais. Daardoor gaan de meeste providers hun SMTP-server zodanig configureren dat deze enkel vanaf welbepaalde (en meestal enkel hun eigen) IP-adressen toegankelijk is. Deze configuratiepolitiek noemt men "No Relaying Permitted". Zo kunnen Internetproviders misbruik tegengaan...

WTF is dan nog het nut van email clients.

En dat verklaart nog steeds niet waarom ik met het email adres van mijn school ook geen mails kan versturen.

Verwijderd

Topicstarter
Kotnet...

Het blijkt dat die mannen al het SMTP verkeer blokkeren om misbruik te vermijden.
Niks aan te doen dus.

Verwijderd

Welkom op GoT

Gelieve je posts te bewerken als je iets toe te voegen hebt.

De meeste providers werken inderdaad met het selectief toelaten van clients tot hun mailserver, dit zijn dan de clients waarvan zij gegevens bij het IP adres hebben, zodat ze, indien er misbruikt gemaakt wordt, die mensen kunnen aanpakken. Providers hebben van hun eigen klanten gegevens bij het IP adres, dus als je klant bent kun je email verzenden.

"Please verify that your SMTP server setting is correct and try again."
Deze error spreekt voor zich, probeer eens smtp.telenet.be. Al deze informatie zal bij de weg ongetwijfeld ook op www.telenet.be staan.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 14:24 ]

• Viva Vince
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-11-2024
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 21:47:
Ik zit niet achter een router en heb een internet connectie van kotnet (UPC)

Voor inkomende mail (enkel telenet):
POP: in.telenet.be poort 110
Voor uitgaande mail:
SMTP: uit.telenet.be poort 25
user names en passwords staan correct ingesteld.
Begrijp ik het dus goed dat je niet op het netwerk van telenet.be zit, maar met UPC het internet op gaat?

Het kan best zijn(waarschijnlijk) dat je alleen gebruik mag maken van de smtp van telenet als je op hun netwerk zit(idd uit.telenet.be) . Kan je niet gebruik proberen te maken van de smtp van UPC(of kotnet)?

Oke ik ben lief geweest en heb op kotnet's site gezocht:
Verzenden
E-mail kan je kwijt via SMTP server smtp.kuleuven.be
http://www.kotnet.org/netwerk/email.html

Sommige van de smtp server die ik gebruik kan ik ook alleen maar gebruiken als ik daadwerkelijk op het bijbehorende netwerk zit.

[ Voor 19% gewijzigd door Viva Vince op 17-03-2004 14:57 ]

Pagina: 1