Sony DSC-F717 heeft ineens 2 hot pixels

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb een Sony DSC-F717.

Deze heeft nu zo spontaan ineens 2 hot pixels die ik zelfs op het display kan terugzien, ook al is het niet in een donkere omgeving en zelfs op 100iso zijn ze zichtbaar.

Als ik inzoom blijft de pixel staan, maar als je dan aan de digitale zoom komt zie je de pixel naar buiten meebewegen.

Deze pixels zijn op normale dagfoto's ook te zien.

Hoe kan dit zo ineens ontstaan? De camera is niet blootgesteld aan slechte omstandigheden en is ook niet gevallen oid.

Ik baal hier behoorlijk van en ik weer niet wat ik er aan kan doen. Valt dit binnen de garantie? de camera heb ik als ik het goed heb al net wat langer dan een jaar.

Ik heb ook een Sony DSC-F707 gehad, die had hetzelfde verschijnsel, maar daar kwam het aan het licht nét nadat ik hem had verkocht, wat natuurlijk voor de klant meteen argwaan zou kunnen geven, maar in dit geval was het gelukkig mijn vader, dus was het niet zo'n probleem.

Graag hoor ik wat ik evt zélf kan doen, of hoe de service van Sony is op dit gebied.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Veel camera's hebben hotpixels, maar mbv software wordt dat gecorrigeerd.
Misschien dat je die Sony ook wel opnieuw kan calibreren zodat hij de hotpixels als het ware verbergt. Bij Minolta is dat wel het geval.

Garantie heb je er bijna nooit op niet want volgens mij is ook Sony van mening dat een x aantal hotpixels per CCD acceptabel is.

Senile! Senile Oekaki

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

nee, ik had drie van die dingen bij elkaar, als je gwn een foto uitprintte op 10x15cm was et een duidelijk rood stipje, dat heeft sony gratis binnen garantie gerepareerd (dsc-p72)

[Signature]