Toon posts:

Speedtouch problemen met Hp Vectra 400

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb serieus lang gezocht of ik het antwoord ergens in een ander topic kan vinden, maar helaas het is me niet gelukt. Vergeef het me als ik iets over het hoofd heb gezien. Maar ik zit met het volgende probleem:

Ik heb thuis een netwerk, met een 5 computers aangesloten op een switch en die maken allemaal verbinding met internet via de speedtouch 510 modem. 1 van die computers heb ik bij de NAPT configuratie opgegeven als default server. Ik heb de UpNp configuration op off staan. Dit werkte allemaal perfect, tot aan vandaag.

De "default server" computer maakt op 1 of andere manier een verbinding met de modem dat geen van de andere computers nog kan internetten. Ik heb met lanspeed gekeken met welke snelheid hij dit doet. Dit is voor zowel up als down ongeveer 2,6 kb/s niet zoveel dus. Dit zou dus geen reden kunnen zijn dat de andere computers niet meer zouden kunnen internetten. Ook heb ik gekeken via telnet welke poorten er allemaal open stonden en daar schrok ik mij kapot het zijn er echt ontelbaar veel.

"default server" computer
Hp vectra 400
PIII 733 Mhz
3com 3c905-TX
Windows 2000

Ik heb al wat dingen gedaan zoals:
Netwerk kaart vervangen,
Bij de modem de default server "none" maken.
Via telnet alle poorten "geflushed"
Windows 2 keer opnieuw geinstalleerd
Firewall geinstalleerd maar zegt niets (zone alert)

Maar niets helpt...

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Waarom heb je de HP als NAPT server en laat je dit niet doen door de speedtouch!? Lijkt me de makkelijkste oplossing op NAT&DHCP etc door de speedtouch te laten regelen, hoef je alleen wat instellingen op de pcs te veranderen, welgeteld alles op automatisch zetten :)

[ Voor 169% gewijzigd door SSH op 17-03-2004 00:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar, het werkte eerst wel met deze instellingen, en ik wil graag vaste i.p. adressen hebben voor de computers. En ik heb de hp default server gemaakt, omdat die met dc++ moet downloaden.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Tja maar je kan toch ook gewoon een poort forwarden om te DCpluplussen?!

Verwijderd

Topicstarter
Jaha, dat kan :). Maar ik heb dus de HP niet meer als default server en nog blijft hij zo reageren met de modem. En met het poorten forwarden dat is ook heel erg vervelend, aangezien de speedtouch de poort vaak weer dicht gooit.

Maar dat port forwarden dat helpt niet.