Toon posts:

installatie netwerk kaart verstoort inbellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

na de installatie van een netwerk kaartje is het inbellen naar mijn ISP onmogelijk geworden. Het inbellen op zich lukt wel maar ik krijg geen connectie verder op het net.

wat zou hier de reden van kunnen zijn

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Waarschijnlijk is bij netwerksettings iets fout gegaan..

Zorg dat de externe toegansadapter er in staat samen met je netwerkkaart.

En in ieder geval voor de externe toegangsadapter een TCP/IP protocol. (en voor de rest geen protocollen voor externe toegangsadapter)

En de protocollen voor je netwerkkaart. Wat dat ook mag wezen.

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Het is het best om een IP-adres toe te wijzen aan je computer in het netwerk. Laat windows dit niet zelf doen! Dit scheelt ca. 10-20 sec. bij het opstarten.

MAAR: Je mag alleen maar een ip-adres opgeven bij "TCP/IP voor [netwerkkaart]"
en NIET bij "TCP/IP voor Externe toegangsadapter]".
Als je bij die laatste namelijk een ip-adres opgeeft, dan krijg je geen verbinding meer met internet. Die moet dus gewoon geregeld worden door windows.

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Tenzij je een vast IP hebt bij je inbel provider.. Zoals demon.
Als je hem dan invult kost het minder tijd, want dan zou normaal gesproken de ext. toegangsserver eerst een query moeten doen bij de DHCP server, en dat kost ook weer tijd.

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.