Toon posts:

[Knoppix 3.3] xDSL configureren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn systeem waar normaal alleen Windows XP op draait (games, tekstverwerken, etc.) kan ik Knoppix 3.3 prima booten vanaf de CD. Alles draait prima totdat ik probeer mijn xDSL verbinding te configureren. Ik start de 'Configure xDSL connection' utility op, welke vervolgens begint te zoeken naar de netwerkapparatuur. Deze wordt gevonden (eth0), en vervolgens wordt er gezocht naar een 'Acces Point Concentrator'. Deze wordt niet gevonden en de utilitie sluit. Ik heb geen andere manier kunnen vinden om een verbinding te configureren. Aangezien de website van Knoppix niet of nauwelijks informatie hierover biedt en ik binnen Knoppix zelf ook hierover niets kan vinden, heb ik besloten om hier te posten. Hier staat nog een FAQ over Internet & Netwerken via Knoppix, maar deze biedt geen oplossing. Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem moet oplossen? Hier vind je de specificaties van het systeem.

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:00

vliegnerd

Nintendo fan.

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 21:09:
Ik start de 'Configure xDSL connection' utility op, welke vervolgens begint te zoeken naar de netwerkapparatuur.
Even aangenomen dat je een PPP over Ethernet verbinding wil opstarten naar je provider. Dwz je bent mbv een netwerkkaart en ADSL modem aangesloten.

In mijn KNOPPIX 3.3 start ik hier voor de "ADSL/PPPoE configuration" uit het Network/Internet menu van Knoppix (pppoeconf via een shell).

Works like a charm hier. O-)

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Verwijderd

Topicstarter
Dat doe ik idd ook... maar dan krijg ik de foutmelding dat de 'Acces Point Concentrator' niet gevonden wordt. (zie eerste post)