Probleem met Flashen Bios

Pagina: 1
Acties:

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:13
Ik heb nog maar net een Msi K7TPro2a mobo met versie 1.8 als bios.
Nu wil in upgraden naar 2.1 beta, maar zodra die de bioschip wil gaan beschrijven doet'ie niks. Ik zie wel het HD lampje branden maar er gebeurt niks. Rebooten kan wel, want hij stopt in principe zonder ook maar iets gedaan te hebben..

Wat kan dit zijn of wat doe ik fout ??

Plz. help me :'(

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
Naar mijn weten moet je je bios flashen vanaf een diskette.
Een bootable diskette wel te verstaan. Even helemaal buiten windows om, niet in een dos-box dus.
Bootable diskje aanmaken, daar het flash proggie en de bios updat naar toe kopieren, opnieuw opstarten met schijfje, dan goed onthouden wat de filenaam van de biosupdate is, dan het flash proggie opstarten en de naam van de bios update intikken.
Succes!!
Dus.

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

• Vos
Ik weet dat het zo moet.

Ik boot zonder stuurprogramma's etc.

Maar dan nog doet'ie het niet. :(

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
Je zei dat je HD lampje ging branden, vandaar dat ik dacht dat je het vanaf je hardeschijf aan het proberen was.
Dus.

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

Verwijderd

Theguide beschrijft het al correct, doe het met bootflop

• Vos
Ik gebruik een boot-disk van Win98se.

Daar boot ik mee en dan veilige modus zonder ook maar iets te laden.

Ik flash wel vaker een bios, dus ik ben geen newbie meer. :) Maar nu wil het niet lukken helaas.. :(

Ik kom wel in Awdflash en hij maakt ook wel een backup van vorige bios. Maar daarna doet schrijft die geen nieuwe, ik kan dus gewoon resetten..

?????

Verwijderd

maakt niets uit hoe je het doet, moet altijd werken, ikzelf boot altijd van de 98/me cd en draai dan het flash programma, scheelt weer een diskette aanmaken en werkt net zo goed.

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Hou wel ff in de gaten dat je het jumpertje op je mainboard (als ie er op zit) omzet. Anders wil het flashen ook niet echt lukken. Normaal gesproken krijg je dat in het proggie te zien. Maar ik weet het niet zeker of ie dat bij jou ook zou moeten doen.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

• Vos
Die melding krijg je dan idd op het scherm.
Ik heb al in de bios gekeken naar een optie van flash protect oid, niks gezien...

Misschien toch maar nog ff goed boekje doorkijken, lijkt me sterk..

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik denk dat het niet in de BIOS zit maat op je mainboard. Ik heb ook een MSI mainboard (6309) en bij mij is het een jumpertje.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

• Vos
Ik kan niks vinden in het boekje.. :(
En ook niet in de bios :(

Verwijderd

Ik flash altijd vanaf HD. Flashen vanaf floppy is alleen ndoig als het verkeerd gaat, daarom zeggen fabrikanten dat altijd. (Bij een verkeerde flash is er nog een mini-bios over wat alleen ISA vga en floppy drive support... heb ik ook een keer gebruik van moeten maken)
Pagina: 1