Toon posts:

Speed touch adsl modem blijft hangen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft hier een speedtouch adsl modem 510:

Windows xp
Tiscali Adsl

Modem(speedtouch)-----Router(sweex)-----Mijn pc

Zodra ik de router in de modem als default server wil aangeven bij NapT settings, blijft de modem op 1 of andere manier hangen en slaat de instellingen niet op.
Wat nou het gekke is is dat hij het gisteren nog gewoon deed,. internet heeft eruit gelegen en toen ik thuis kwam deed alles het weer, alleen mijn opgeslagen default server settings waren pleite, dus ik netjes opnieuw invullen zoals voorheen, maar hij kwam niet verder. :'(

Kan dit te maken hebben met instellingen van internet explorer? Die zijn namenlijk even veranderd geweest ivm runtime error debug , maar elke site werkt nog naar behoren. :?

http://www.speedtouchdsl.com/ |:(

Verwijderd

Ben je bekend met het feit dat de alcatel 510 al een ingebouwde router heeft? Router over router kan natuurlijk zorgen voor narigheid. Waarom heb je er trouwens een router tussenhangen? Met meerdere PC's heb je aan een switch echt genoeg.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-08 18:07

Zerora

Ik Henk 'm!

Hoeveel pc's wil je totaal op die modem hangen

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft het altijd gedaan, het probleem ligt in de modem, zodra ik default server invoer voor de nap settings, blijft ie hangen.

Ja, ik was al bekend met het feit ja.

En er hangen zon 4 pc's op.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 21:21 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Je constateerd een probleem en je opend meteen een topic zonder eerst zelf wat te proberen? Wat als je die modem nou eens aan en uit zet en het nog eens probeerd?

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-08 18:07

Zerora

Ik Henk 'm!

Als je een multi-pc modem hebt van speedtouch, dan heb je helemaal geen externe router nodig. Er kunnen namelijk 4 pc's op aangesloten worden. Bel anders eens de tiscali helpdesk, die kunnen hier ook wel iets over vertellen.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08 12:58

ralpje

Deugpopje

Misschien gaat het modem over z'n nek omdat je probeert te mappen naar een ip-adres dat hij niet kent, omdat die pc z'n lease krijgt van de sweex router?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb uiteraard van alles geprobeerd voordat ik hier een topic gestart had, 20x gereset, nieuwe instellingen , maar hij komt gewoon niet verder terwijl hij dat eerst wel deed?

Het probleem ligt niet bij de router, die werkt perfect, dus die gaat niet weg.
Het ligt aan de modem, die blijft hangen..

• ralpje

ralpje

Deugpopje

En wat zijn de instellingen van je modem, je router, en je pc's?
Ip-adressen, bridge- of NAT-mode in je modem, NAT -instellingen van je router, wel of geen DHCP, etc?

Verwijderd

Topicstarter
ralpje schreef op 17 maart 2004 @ 10:32:
En wat zijn de instellingen van je modem, je router, en je pc's?
Ip-adressen, bridge- of NAT-mode in je modem, NAT -instellingen van je router, wel of geen DHCP, etc?
Modem nat instellingen: inside ip: 10.0.0.151

Outside ip: Ip van Tiscali

Router instellingen: Wan ip van de router:10.0.0.151

Mijn ip: 192.168.2.104

Dus van tiscali ip naar mijn router, en van mijn router deel ik de poorten op in het huis.

DHCP staan aan.

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Als je per sé je eigen router wilt blijven gebruiken (die kan in deze opstelling gewoon weg) kun je overwegen om je modem in bridge-mode te zetten, met behulp van de config-tool dit te vinden is op www.alcadis.nl.
Je router krijgt dan gewoon je WAN-ip, en die doet de NAT. Op die manier krijg je geen NAT over NAT.
Ik denk dat je modem nu over z'n nek gaat omdat je poorten probeert te mappen naar een ip-adres dat helemaal niet in z'n range zit: je wilt mappen naar 192.168.2.104, terwijl de LAN-range van je modem in 10.0.0.x range zit.

Pagina: 1