Toon posts:

Gameserver maken achter router

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, het zal ondertussen al een miljoen keer voorbij zijn gekomen, maar van de faqs en de search word ik niets wijzer, ik zie door de bomen het bos niet meer :X

Het zit zo:
Onlangs een e-techt router aangeschaft. Die heeft natuurlijk poorten dichtgegooid. Nu heb ik mijn computer als DMZ host ingestelt dus staan alle poorten open en zou ik in principe servers kunnen maken voor bijvoorbeeld unreal tournament.
Echter kan een maat van me als ik me ip geef niet connecten met me server. Dus nou is mijn vraag, welk ip moet ik hem geven? het ip van deze computer is lokaal en daar heeft hij dus niets aan, als ik kijk bij whatsmyip.com krijg ik volgens mij het ip van me router, daar heeft ie dus ook niets aan. Weet iemand het?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:01
Je geeft hem het ip adres van je 'router', het www.whatismyip.com adres dus. Je router stuurt het vervolgens door naar je server als je DMZ aan heb staan.

DMZ is overigens niet aan te raden, omdat dan ALLES open staat. Beter is enkel de 2~3 poortjes te forwarden die je Gameserver nodig heeft.

Conclusie, geef hem je externe ipadres die je van je provider gekregen heb ;). www.whatismyip.com

Verwijderd

Topicstarter
hmm, daarmee kan ie em ook niet vinden
met het router ip dus

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 20:30 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:01
Geef eens wat meer info over de game? Welke?

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-03 20:40
* Heb je op je computer zelf geen softwarematige firewall aanstaan?
* Als je zeker wilt zijn dat je maat je gameserver vindt moet je de poorten die door die game gebruikt worden forwarden naar het LAN-ip van je computer/gameserver. Je zult er ongetwijfeld al achter gekomen zijn dat je dat via port-forwarding [in de configuratie van je router] doet. Op die manier weet je zeker dat je maat bij het invullen van jouw WAN-ip ook doorgestuurd wordt naar jouw computer/gameserver waarop je die game host.

[ Voor 4% gewijzigd door CamU op 16-03-2004 20:37 ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Verwijderd

Topicstarter
op me computer staat geen firewall, voordat ik de router installeerde kon ik nog prima servers maken. Ik ga het ff proberen met dat portforwarding

edit; het gaat over de oude unreal tournament, enig idee hoe ik kan achterhalen welke poorten deze gebruikt voor servers??

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 20:42 ]

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Dit is allemaal een beetje basic eigenlijk en is uitzoekwerk..

Het kan zijn dat je O.S standaard een firewall draaid.. of je hebt de verkeerde pc in het dmz hangen zet deze pc wel op vast ip..

Je kunt het beste de router laten natten en dan de juiste poorten openzetten denk het veiligst of wat je nu hebt de desbetreffende server instellen op vast ip en op dmz rammen. Maar dan moet je wel een goede firewall op die machiene hebben vooral met een windows machine.

Als je nat gaat doen en je hebt de poorten nodig die staan in de meeste gevallen in de readme's tussen de server intallatie files etc..

• ripperke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

ripperke

w00t!

poort 7777 is voldoende voor Unreal Tournament
als ik me niet vergis moet je 7779 ook forwarden indien je wilt dat je server wordt opgenomen in de public list .. over die 7777 ben ik zeker, over 7779 twijfel ik een beetje :) anyway, als ik poort 7777 forward kan ik perfect servers maken achter men router ;)

If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09-2025

L3TUC3

GoT vegetable?

Ik draai zelfs wel eens een battlefield server en ik moet mijn ports als volgt forwarden:

Inside Adress:

10.0.0.151:14567 (server)

Outside Adress:

0.0.0.0:14567

In het geval je router je eigen ingevulde IP niet snapt voer je 0.0.0.0 in. 14567 vervangen door de poorten die je server gebruikt!

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Verwijderd

Mja, inmiddels wel genoeg opties genoemd. Portmappen is niet zo moeilijk. Zoek gewoon even goed uit welke poorten je moet hebben (zowel TCP als UDP!).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.