[GF4 Ti 4200 + Drivers] Echt snap er geen zak van...

Pagina: 1
Acties:

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07 23:50
Hoi beste tweakers,

Zit dus zo, als ik window install draait het gewoon goed met de standaard windows drivers dus zonder nvidia drivers, loopt stabiel geen spontane reboots of iets dergelijks.
Nadat ik me nvidia drivers install wordt me systeem opeens een stuk onstabieler, ik start mijn pc voor de eerste keer met drivers > bam hij blijft hangen bij login. muis zit vast, ik kan totaal niks meer doen > poging 2 ik start me pc, hij boot gewoon maar opeens schiet mijn monitor uit, wat de ..... > poging 3 mijn pc crasht weer midden in windows zonder dat er ook maar enigen load is of videokaart belasting.

Ik ben echt ten einde raad, ik heb de nieuwste drivers van nvidia gedownload (56.64) hierna heb ik weer geformat en andere drivers geprobeerd, die altijd werkte (53.03) zelfde problemen, hierna heb ik het geprobeerd met de drivers van me CDtjes (die ook altijd werkte) ook zelfde probleem.

Ik ben echt totaal einde raad want ik weet echt niet wat ik moet doen!
De kaart is niet geoverclockt alleen me cpu is overclocked, maar deze heb ik terug geclockt, zelfde problemen.

Mijn specs, zie mijn sig.
Alleen de videokaart is anders het gaat over de : Point Of View Geforce4 Ti4200

Als iemand mij hiermee zal kunnen helpen zal ik super dankbaar zijn want ik wordt nu redelijk gek!

Alvast bedankt, blix

Verwijderd

Je zegt dat de specs hetzelfde zijn, maar heb je de Radeon nu vervangen door de GeForce of heb je ze er alletwee in zitten?

• blix
Geforce 4 alleen... heb nog nooit een asus p4c e deluxe met 2x agp gezien.

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-08 11:10

Shaggy

Misantroop pur sang

Probeer het eens met deze versie drivers:
4.4.0.3

Heb in het verleden meerdere problemen gehad met nieuwere versies, deze draait hier het beste met dezelfde kaart, coolbits erop en o-clocked naar 310/610. draait echt als een zonnetje. 8)7

Making an ass of myself since the 70's

• blix
Waar kan ik deze nu nog halen..?

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

http://www.nvidia.com/object/winxp-2k_archive.html

als je win xp gebruikt althands...neem aan van wel anders ff /object/winxp-2k_archive.html eraf halen

succes. :)

• blix
Bedankt zal het morgen wel proberen want staan nu dus al andere drivers op, of kan ik deze remove? zal wel niet^^

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

je kunt ze er gewoon overheen zetten, erg snel gebeurt, nog geen 2 min.

Laat maar eens horen of je verbetering hebt. })

• blix
Krijg ik dan geen problemen, heb ik wel eens met een radeon gedaan, liep niet echt lekker af 8)7

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

nee, hoor, hebt het dit week-end nog gedaan naar een fresh windows install. bij SP1 zitten nieuwere drivers bij, die zijn echt klote voor deze kaart, gewoon de oudere versie gedouwnload, en instaleren, als hij dan zegt van , Dit bestand is ouder dan het huidige o.i.d. gewoon negeren en eroverheen laten zetten, kan echt niks mee gebeuren, en zou het om een of andere reden toch niet werken, je driver disk erin duwen en die laden, maar lijkt me erg sterk dat het niet lukt, heb het op dit systeemje al veel gedaan, altijd zonder problemen. 8)

• blix
Dank u zeer probeer het zo ff uit O+

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

_/-\o_ geef maar een gil of je verschil merkt? 8)

• blix
Heeft niet geholpen, denk dat het kaartje gewoon een beetje aan het dood gaan is *pinkt een traantje weg*

Verwijderd

heb je wel de chipset drivers geinstalleerd?

• blix
Voor het moederbord bedoel je? Natuurlijk! =]

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-08 22:46
Dude volgens mij met standaard drivers werkt je kaart op lagere kloksnelheden dan met Nvidia drivers, dan kan de kaart dus oververhit raken, dat kan de reden weleens zijn. Kijk of je videokaart wel goed gekoelt word enz. En of je voeding niet te zwak is, misschien vraagt je kaart teveel stroom?. (hogere clock (misschien door drivers) = meer stroom = dus voeding moet harder werken)

[ Voor 21% gewijzigd door Roflmao op 19-03-2004 16:17 ]

Pagina: 1