Toon posts:

[Mandrake 9.2]FAT32-partitie lijkt leeg te zijn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Behalve een hele zooi ext3 partities heb ik ook 2 fat32-partities. Een daarvan werkt prima, de andere kan ik wel mounten (zowel handmatig als via fstab) maar lijkt dan leeg te zijn, zowel wanneer ik hem als root probeer te openen als als user. Wanneer ik mijn computer onder windows opstart kan ik deze partitie gewoon benaderen, bestanden ervan openen en programma's erop uitvoeren. De partitie lijkt dus gewoon in orde te zijn. Vroeger kon ik de data erop dan ook gewoon openen onder linux, sinds ik windows opnieuw geinstalleerd heb (niet op die partitie) lukt dat dus niet meer.

inhoud van /proc/partitions met betrekking tot deze partitie:
22 65 20482843 ide/host0/bus1/target1/lun0/part1 1059 6 1065 40 0 0 0 0 0
40 40
inhoud van /etc/mtab met betrekking tot deze partitie:
/dev/ide/host0/bus1/target1/lun0/part1 /mnt/fat32 vfat rw,codepage=850,iocharset=iso8859-1,umask=0000,gid=500 0 0
en in fstab:
/dev/hdd1 /mnt/fat32 vfat codepage=850,iocharset=iso8859-1,umask=0000,gid=500 0 0
handmatig mounten gaat zonder foutmelding, maar de schijf lijkt dan dus geheel leeg te zijn. ls -Al geeft de melding "total: 0".

overigens, de groep met id=500 bevat alle users die toegang hebben tot deze partitie, namelijk mijn eigen user en root.

Heeft er iemand enig idee wat er hier aan de hand is?

Verwijderd

Topicstarter
*schopje

Heb dit probleem nog steeds... Iemand enig idee wat het is, welke informatie ontbreekt om die vraag op te kunnen lossen of uberhaupt in welke richting ik de oplossing moet zoeken?