Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ervaringen met plakplastic voor MOD

Pagina: 1
Acties:
  • 1.009 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 18:59
Ik ben dus eigenlijk meer opzoek naar de ervaringen van mensen die plakplastic hebben gebruikt voor hun casemod.

Want ik wil ook zeer binnenkort mijn kast gaan beplakken met plakplastic met carbon look :9~.
En omdat deze look niet te spuiten valt kies ik dus voor plakplastic.

Maar wat ik dan graag wil weten is het volgende:
1. Blijft het goed zitten en laat het niet al te snel op de hoeken los.
2. Is het resultaat zo geworden zoals je een beetje in gedachten had, of heb je direct je kast ontdaan van het spul.
3. En hoe goed is het vormbaar, want als het soepel genoeg is gaat ook het front beplakt worden van de chieftec kast.
4. Waar nog meer te koop dan alleen de automat?

En dan zou ik graag wat pics zien van mensen die het gedaan hebben :).

Heb er al flink naar gezocht maar kan er weinig tot niks over vinden dat mensen het hebben beplakt.
Ook wordt er in de FAQ weinig over gesproken en zijn er weinig topics over of deze topics zijn way too old.

Verwijderd

Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, carbon plastic?!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Is al vaker aan de orde geweest. Traanplaat is het keyword.

ARME AOW’er

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-11 07:58
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 20:07:
Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, carbon plastic?!
Dat is wat oa Folia-Tec in zijn assortiment heeft.

Verwijderd

Da is volgens mij niet helemaal wat ie bedoeld

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 20:13:
Da is volgens mij niet helemaal wat ie bedoeld
Plasticfolie=folie. Wat voor print doet er niet toe, als is het een bloemetjesmotief... het plakt.

ARME AOW’er

• Tundreq
GuardianAngel schreef op 16 maart 2004 @ 20:10:
Is al vaker aan de orde geweest. Traanplaat is het keyword.
Dat van het traanplaat heb ik al gelezen en een pic van gezien dat iemand daarmee zijn binnenkant van zijn kast heeft beplakt.

Maar ik ben dus meer opzoek naar het dunnere plastic wat je evt ook bij de praxis kunt kopen om een plank mee te beplakken.
Dit is er ook in carbon look en wordt verkocht bij de automat om je auto ermee te verfraaien :)

Maar ik zoek dus meer ervaringen van mensen die dus al een complete kast hebben beplakt met dit plakplastic.
GuardianAngel schreef op 16 maart 2004 @ 20:15:
[...]

Plasticfolie=folie. Wat voor print doet er niet toe, als is het een bloemetjesmotief... het plakt.
Klopt het maakt niet uit wat voor motief als het maar plakplastic is :)

[ Voor 13% gewijzigd door Tundreq op 16-03-2004 20:17 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Het is lastig spul, zeker naarmate het er al een tijdje op zit want dan laat het op de randen en hoekjes los. Ook is het niet echt krasvast.

Eigenlijk moet je zorgen dat je geen naden en randen op zichtbare plaatsen hebt zitten. Je kan deze folie het beste een heel stuk over de randen van bv je kap heen plakken zodat als het los laat, je het niet ziet.
Verder werkt het alleen op platte vlakken.

Je zou zelfs kunnen overwegen om het er gewoon echt op te lijmen (met de juiste lijm). Dan laat het zeker niet los.

Voordeel is wel dat je het er relatief makkelijk af kan krijgen en weer eens een ander motiefje ( ;) ) kunt nemen.

Senile! Senile Oekaki

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik heb het voor mijn case gebruikt. Het is lastig er op plakken, maar als het goed ziet dan is het best mooi. Je moet de laag nat maken met water en daar het plastic op plakken dan kan je alles mooi glad strijken. Bij mij blijft alles er keurig op zitten. Ik heb het op plexiglas geplakt. Als je het op plexiglas plakt dan zou ik een donkere onderlaag maken als ik jou was, anders is het snel doorzichtig.
Binnenkort een topic van mijn case en dan zal ik wat dieper in gaan, op het plakplastic.
Suc6

• Tundreq
Mister I schreef op 16 maart 2004 @ 20:31:
Ik heb het voor mijn case gebruikt. Het is lastig er op plakken, maar als het goed ziet dan is het best mooi. Je moet de laag nat maken met water en daar het plastic op plakken dan kan je alles mooi glad strijken. Bij mij blijft alles er keurig op zitten. Ik heb het op plexiglas geplakt. Als je het op plexiglas plakt dan zou ik een donkere onderlaag maken als ik jou was, anders is het snel doorzichtig.
Binnenkort een topic van mijn case en dan zal ik wat dieper in gaan, op het plakplastic.
Suc6
Ik denk dat jij het hier hebt over het plakplastic wat speciaal voor ruiten en plexiglas is bedoelt.
Dit bedoel ik dus niet, dit platic wat ik bedoel heeft een zelfklevende kant en is als het ware een reusachtige sticker.

Ik weet ook niet echt als het al wel eens eerder gedaan is.
Wel heb ik een al bekende blauwe case gezien met waterdruppels maar deze bleken er op geschilderd volgens die website.
Wat ik wel vreemd vond want ik had die zelfde kast ook wel eens ergens anders gezien en daar werd het gezegd dat het bestickerd was.

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Tundreq schreef op 16 maart 2004 @ 20:36:
[...]

Ik denk dat jij het hier hebt over het plakplastic wat speciaal voor ruiten en plexiglas is bedoelt.
Dit bedoel ik dus niet, dit platic wat ik bedoel heeft een zelfklevende kant en is als het ware een reusachtige sticker.

Ik weet ook niet echt als het al wel eens eerder gedaan is.
Wel heb ik een al bekende blauwe case gezien met waterdruppels maar deze bleken er op geschilderd volgens die website.
Wat ik wel vreemd vond want ik had die zelfde kast ook wel eens ergens anders gezien en daar werd het gezegd dat het bestickerd was.
nee ik heb het over hetzelfde als jij. Het is een reusachtige soort "sticker", waar je gewoon het "velletje" vanaf haalt, en de ene kant dus gaat plakken en dat kan je op je case plakken.
Ik heb het gratis gekregen van een reklame bedrijf.
Plakplastic zilver

• Derek Vinyard
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-08-2022
Je kunt dergelijk plakfolies om een hoek of ronding plakken, duur het met een föhn even warm te maken. Het folie wordt dan wat zacht, en je kunt het makkelijker vervormen.

• ravenge
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-11 13:27

ravenge

Wij Schoppen Kont!

Bedoel je niet van die PolyGFX case skins?

Dat is ook plakplastic, en daar heb je erg :9~ designs van :P
Afbeeldingslocatie: http://www.frozencpu.com/images/products/detail_hires/skn-02.jpg

Die zijn erg mooi en volgens mij ook wel ergens in nederland te koop.

Ze hebben ze iig bij Frozen CPU :)

• Tundreq
ravenge schreef op 16 maart 2004 @ 22:57:
Bedoel je niet van die PolyGFX case skins?

Dat is ook plakplastic, en daar heb je erg :9~ designs van :P
[afbeelding]

Die zijn erg mooi en volgens mij ook wel ergens in nederland te koop.

Ze hebben ze iig bij Frozen CPU :)
Dit bedoel ik dus alleen neem ik dus met een ander design.
Thnx in ieder geval voor de pic.
Maar zijn er ook mensen die er ervaring mee hebben met zulk soort plakplastic?

Verwijderd

Een kameraad van me heeft zijn case ermee versiert zeg maar. Maar hij vond het wel een lastig werkje om alles goed te krijgen :)

Verwijderd

Volgens mij waren ze te koop op inkoopacties.net moet je daar maar eens kijken, ik weet zeker dat ze erop staan.

Verwijderd

Als je dat spul op een ruit plakt wordt het dus doorzichtig? Of alleen als je achter de ruit verlichting zet? Dat zou wel mooi zijn.. :)

Verwijderd

vooraan in de thread wordt de folie van foliatec geopperd.

Ga dit spul halen en breng het met behulp van de fohn aan. je kunt het in elke gewenste hoek/bocht/rand vouwen en plakken omdat het warm is.
Houdt inderdaad rekening met een overlappeingsrandje zoals hier ook al iemand zei.

Dat spul werkt echt goed icm met fohn; zelf gedaan destijds met het dashboard van een auto (ook niet echt een groot plat vlak)

• Tundreq
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 11:02:
Als je dat spul op een ruit plakt wordt het dus doorzichtig? Of alleen als je achter de ruit verlichting zet? Dat zou wel mooi zijn.. :)
Het is niet voor een ruit bedoelt, het is dus echt voor mijn kast.
De enige mod die op mijn kast is uitgevoerd is een silent mod.

Maar tot opheden krijg ik wel veel tips maar mis toch nog wel de ervaringen van mensen.
Of zijn er nog geen tweakers die dit eerder hebben gedaan.

De tip me de fohn is een goeie en zal ik zeker nodig hebben :)

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:29
vriend van me heeft het en het was nogallastig om te bevestigen.

hier bij Tweakstore
http://www.tweakstore.net...php?config=config.inc.php
zoals al door anderen gezegd ze zien er erg lekker uit
leuk voor als je geen window wilt.

ook voor muis mat enzo.

• ravenge

ravenge

Wij Schoppen Kont!

Tundreq schreef op 17 maart 2004 @ 11:59:
[...]

...Maar tot opheden krijg ik wel veel tips maar mis toch nog wel de ervaringen van mensen. Of zijn er nog geen tweakers die dit eerder hebben gedaan...
Het is nog een vrij nieuw product dus er zijn nog weinig mensen die het hebben. En de meeste tweakers willen natuurlijk alles zelf maken heh ;) 8)7

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Hier een inkoopactie met 91 van die PolyGFX caseskins ;)

• Tundreq
Ik heb toch maar plakplastic opgehaald en mijn case beplakt.
Jammer genoeg was nergens meer carbon look te krijgen en heb ik nu maar een metaal achtige stuctuur genomen.

Het is een metaal kleur met ingeslagen kleine vierkantjes, jammer genoeg is dat niet meer weer te zien op de foto's.

Verder vond ik het wel een geslaagde mod en een aanrader voor mensen die het ook willen doen :)

Ik heb by the way het oppervlak niet nat gemaakt want met 2 personen plak je het met gemak erop omdat het nog niet echt heel dun spul is.

Hier iig de pics :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wcprins/Case1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wcprins/Case2.jpg

• vehpol
  • Laatst online: 04-11 21:53

vehpol

Go Go Gadget!

Zie zijkant ziet er van wat je hier kan zien strak uit. Op die foto's zie je althans niet dat het plastic is. Maar tja, je hebt 1 probleem; je hebt in eerdere instantie gekozen voor een blauwe kast. Ik vind die combinatie zo niet erg mooi lijken. En ik denk dat dat in het echt nog erger is, omdat dat plastic juist een niet plastic indruk moet maken, terwijl je voorkant dat wel maakt. Je voorkant mooi beplakken lijkt me een rot klus (ik zou het onmogelijk noemen). Dus ga je hier nog wat aan doen of wou je het zo houden?

Ceci n'est pas une signature!

• Tundreq
Ik ben nog van plan het midden gedeelte van het deurtje te beplakken waar nu al wat stikkertjes op zitten en de rest dan spuiten in de kleur die ik ook heb gebruikt op mijn mx700 :)

• ravenge

ravenge

Wij Schoppen Kont!

Ziet er heel netjes uit...idd alleen de kleurcombinatie is een beetje :X

Heb je misschien een foto van wat dichterbij dat we de structuur wat beter kunnen zien? :)

• Biglines
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02-2011

Biglines

Biglines.nl

er is op www.inkoopacties.net geloof ik een inkoopactie of is er een geweest

Konica Minolta Dynax 7D | Mijn foto gallery | Biglines.nl

• Tundreq
ravenge schreef op 21 maart 2004 @ 20:48:
Ziet er heel netjes uit...idd alleen de kleurcombinatie is een beetje :X

Heb je misschien een foto van wat dichterbij dat we de structuur wat beter kunnen zien? :)
Als ik vanavond weer thuis ben zou ik eens kijken als ik de structuur beter op de foto kan krijgen.

Maar de kleur wordt nog van de voorkant gewijzigd, ik heb zelfs aan zwart gedacht omdat het zwart op de zijkant van het rooster erg mooi staat bij het metal look.
Pagina: 1