Toon posts:

[Win2000pro] Windows Update geeft 0x800C0008*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als ik windows update opstart via start, windows update, dan vraagt hij aan mij of ik wil zoeken daan updates. Dat doe ik. Maar daarna krijg ik de volgende foutmelding:

Fout in Windows Update

Windows Update heeft een fout aangetroffen. Deze wordt mogelijk veroorzaakt door een verschil met de tijdinstelling van de computer.

U controleert als volgt de datum- en tijdinstelling:

Dubbelklik op de tijdsaanduiding op de taakbalk.
Controleer of de datum en tijd juist zijn ingesteld.

U kunt ook on line ondersteuning krijgen als u problemen hebt met Windows Update.

Foutnummer naar Microsoft verzenden (0x800C0008)
Opmerking Er worden foutgegevens verzonden, maar er wordt geen ondersteuningsaanvraag gemaakt. Het is niet zeker of u een reactie ontvangt.

Kan mij iemand helpen om dit probleem optelossen?

Bij voorbaat dank,

Prutser2000

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb je wel gekeken naar de tijdinstelling op je computer dan? :+ (meestal staat het jaartal verkeerd)

C:\>_

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een kleine titel aanpassen :)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
[rml][ XP] Windows Update doet het niet[/rml] :Y)
wwillem schreef op 22 augustus 2002 @ 13:24:
Een week later heb ik de oplossing gevonden door eens in de windows update log te kijken (ik wist geen eens dat die bestond). Daar stond Error 0x800C0008. Even in de windows knowledge base rondgeneust en dit gevonden:
http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q302820

Je moet in internet Explorer dus een taal defineren (in mijn geval english-US).

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
Hij werkt nog steeds niet. Ik heb alle handelingen gedaan en ik krijg nog steeds dezelfde melding.

• Astra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-04 20:30
Misschien een beetje aan de late kant, maar wat een oplossing kan zijn, althans bij mij werkte het, is het volgende:

Internet Explorer > Tools > Options > Advanced > Check for Server certificate revocation (requires restart)

Zet het vinkje bij deze optie uit, en je problemen zijn waarschijnlijk verdwenen. :)
Pagina: 1