[phpBB/MySQL] Backup maken, the hard way

Pagina: 1
Acties:
  • 875 views sinds 30-01-2008

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:58
Ik zit in 'n waarschijnlijk hopeloze situatie, maar het kan natuurlijk nooit kwaad lieve GoT'ertjes O+ te vragen naar een eventuele oplossing... :*)

Ik heb 'n gratis forum gehost van www.dk3.com. Door traagheid en veel downtime vertrouw ik 't allemaal niet meer en wil graag 'n backup maken van de database.

Probleem: de optie om 'n backup te maken is uit 't Admin Panel gesloopt door DK3. Bovendien is het bestandje /admin/admin_db_utilities.php bruut verwijderd en heb ik géén FTP-access (ook al maken ze er wel reclame mee, naar mijn weten is 't écht niet mogelijk), dus het bestandje zelf alsnog uploaden is ook geen optie. Daarnaast is het naar mijn weten onmogelijk om te connecten naar de MySQL database (hostname is database.dk3.com, maar user/pass krijg je nie en is niet gelijk aan je aanmelding).

(Hoe) kan ik alsnog 'n backup maken? Zelf zat ik te hopen op 'n script dat de posts uit de html kan extraheren en in 'n txt-file kan plaatsen, dat vervolgens te converteren moet zijn naar SQL. 'k Heb met Google al 'n uur gezocht, maar niets gevonden. Een hele ranzige manier, maar als 't werkt ben 'k al lang blij O-)

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:51

Robtimus

me Robtimus no like you

Zonder user/pass voor de DB zal het erg lastig worden vrees ik.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11 15:07

Nanax

Ik ben sjaak niet

ik neem aan dat je forum gebruikt maakt van mysql. dus connect ie op een of andere manier. je zou dus uit de config files moeten kunnen opmaken welke pass + ussername je gebruikt..

(of zie iets over het hoofd?)

Verwijderd

je zal moeten inloggen op die db, en dan moet je sqldump maken, moet maar eens zoeken hier op tweakers, bestaan 1001 threats van :)

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Nanax schreef op 16 maart 2004 @ 20:11:
ik neem aan dat je forum gebruikt maakt van mysql. dus connect ie op een of andere manier. je zou dus uit de config files moeten kunnen opmaken welke pass + ussername je gebruikt..

Ik denk het wel: hoe komt TS bij de config files? FTP heeft hij niet, en vanuit een webbrowser is hij niet te lezen neem ik aan.

More than meets the eye
system specs

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:47
Om de config file te lezen heeft hij ftp xs nodig, no go dus... Lijkt me een volledige no-go, alleen als zij wat ondernemen :)

|>

• GlowMouse
  • Niet online
Zelf zat ik te hopen op 'n script dat de posts uit de html kan extraheren en in 'n txt-file kan plaatsen, dat vervolgens te converteren moet zijn naar SQL. 'k Heb met Google al 'n uur gezocht, maar niets gevonden. Een hele ranzige manier, maar als 't werkt ben 'k al lang blij
Op deze manier kun je nooit de passwords en andere 'onzichtbare' informatie van users krijgen.

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 20:15:
je zal moeten inloggen op die db, en dan moet je sqldump maken, moet maar eens zoeken hier op tweakers, bestaan 1001 threats van :)
Inloggen zonder user/pass, dat gaat echt lukken ja....

More than meets the eye
system specs

• guillaume
Nanax schreef op 16 maart 2004 @ 20:11:

Je hebt 't allemaal goed, maar je ziet inderdaad ook iets over 't hoofd: ik heb geen FTP-access, zoals vernoemd. Anders had ik idd uit config.php het password kunnen halen.
IceManX schreef op 16 maart 2004 @ 19:56:
Zonder user/pass voor de DB zal het erg lastig worden vrees ik.
Daarom hoop ik op zo'n spider(?) ofwel scriptje zoals ik beschreef. :/

[ Voor 4% gewijzigd door guillaume op 16-03-2004 20:17 ]

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

is het niet mogelijk om die config.php op te slaan dan??
via een link opslaan als krijg je alleen maar de html output.

• guillaume
Dan krijg je inderdaad een 0-bytes grote config.php, want in config.php staat niets wat geparsed moet worden als zijnde html. Anders zou 't trouwens ook wel érg gemakkelijk zijn om achter de passwords te komen van andermans MySQL databases :+

[ Voor 35% gewijzigd door guillaume op 16-03-2004 20:31 . Reden: een typo ]

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:47
Nanax schreef op 16 maart 2004 @ 20:28:
Gelukkig niet nee, dat zou een security hole zijn van hier tot tokio :P

Je moet config.inc.php kunnen openen, en dan een script ofo phpMyAdmin gebruiken om een dump te maken, no real other option :)

|>

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Nanax schreef op 16 maart 2004 @ 20:28:
Natuurlijk niet.. tenzij je ergens de webserver zo gek weet te krijgen om PHP niet meer te parsen :)
Uiteraard... dat is dan ook niet de meest ideale situatie :)

Welke versie van PHPbb is het trouwens?

[ Voor 6% gewijzigd door Spider.007 op 16-03-2004 20:34 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• guillaume
config.inc.php is een mij onbekend bestand, waar zou dat dan moeten staan?
Welke versie van PHPbb is het trouwens?
DK3.com gebruikt phpBB v2.0.1.

[ Voor 37% gewijzigd door guillaume op 16-03-2004 20:35 ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

guillaume schreef op 16 maart 2004 @ 20:33:
config.inc.php is een mij onbekend bestand, waar zou dat dan moeten staan?
[...]
DK3.com gebruikt phpBB v2.0.1.
Volgens mij is het gewoon /config.php :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

ff voor de duidelijkheid dat van dat parsen wist ik al. kan je niet gewoon mailen naar de admin??

• guillaume
Hihi, ik ben de admin :D Maar zoals gezegd geeft DK3.com je niet de optie om 'n backup te maken vanuit 't Admin Panel (zoals eigenlijk gebruikelijk in phpBB).

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Is dit niet gewoon het gevolg van 'voor een dubbeltje op de eerste rij'? ;) Kun je overigens niet gewoon contact met hen opnemen om FTP access te verkrijgen? Anders is het namelijk redelijk onmogelijk om de database te bereiken...

---

• guillaume
Natuurlijk is dat 't ;) Maar goed, als je niets anders hebt... Voor 'n klein forumpje heb ik liever geen maandelijkse kosten...

DK3 heeft echt zwaar slechte support: er is 'n soort van support in de vorm van Trouble Tickets, maar hier wordt alleen maar op gereageerd door zo'n... euh... "automatische reageerbot", en anders wordt je vraag botweg genegeerd... :(

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 11:35

Korakal

Up up up!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-11 18:47

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Mja volgens mij kan je het echt wel shaken, zonder ftp / db toegang kan je er gewoon NIET bij, dus tenzei ze je bij dk3 nog willen helpen heb je geen opties.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:35

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
over hoeveel topics/users hebben we het hier?

Daarnaast, zonder pass of ftp toegang kan je het gewoon dik vergeten denk ik zo :)

• guillaume
We hebben 't over 23 gebruikers en 1732 posts...

Maar ik vraag me af of niemand van zo'n extractie-script heeft gehoord. 't Lijkt me goed mogelijk, hoewel lastig te maken...

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je kan inderdaad met regexen en quote.php elk postid langsgaan en de posts verzamelen....

• guillaume
Duncan schreef op 16 maart 2004 @ 22:20:
Je kan inderdaad met regexen en quote.php elk postid langsgaan en de posts verzamelen....
Dit is een foute en ruige manier, maar kijk, ik kan er wel iets mee. Maar zou iemand misschien iets meer kunnen uitweiden hoe dit te doen, alsjeblieft? Ik ben geen held in PHP, maar zap kan wel een endje wegschrijven als hij weet hoe dit voor elkaar te krijgen.

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
En dan nog heb je alleen de posts, niet alle andere forum data, foruma beschrijving rechten enz...

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
G F0rce 1 schreef op 16 maart 2004 @ 22:37:
En dan nog heb je alleen de posts, niet alle andere forum data, foruma beschrijving rechten enz...
Dat is waar... maar verder zit er niks op :P

• guillaume
Klopt, en aangezien 't slechts 23 gebruikers betreft is dat natuurlijk niet zo heel erg. Zolang ik die posts maar kan exporteren naar .txt op 'n dusdanige manier dat 't met zo'n SQL tooltje weer is te importeren naar 'n SQL-database...

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:41
Thread necromancy, maar ik denk toepasselijk.
Ik wil een phpbb forum, waarva ik geen admin ben backuppen.

Het is een wow forum, en die admin is uit de guild gestapt.
Ik wil dus graag het forum overhevelen naar txt zodat ik belangrijke dingen er opnieuw op kan gooien.

Weet iemand een progje dat dat kan?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

FireAge schreef op zondag 16 maart 2008 @ 19:41:
Thread necromancy, maar ik denk toepasselijk.
Ik wil een phpbb forum, waarva ik geen admin ben backuppen.

Het is een wow forum, en die admin is uit de guild gestapt.
Ik wil dus graag het forum overhevelen naar txt zodat ik belangrijke dingen er opnieuw op kan gooien.

Weet iemand een progje dat dat kan?
Niet mogelijk.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• FireAge
Hmm, is er niet iets wat alle posts op een forum langs gaat, en ze via quote eruit trekt?
Ik heb niks kunnen vinden, maar het lijkt me te doen toch?

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Dat is gewoon niet te doen. Je moet o.a topics met forums kunnen koppellen, er staat verborgen informatie in die je in een topic niet ziet (rechteninfo, IPadressen etc..).

Het kan wel, maar is eigenlijk gewoon niet te doen.
maar als de Admin eruit is gestapt, kan iemand toch wel zichzelf admin maken d.m.v wat MySQL database wijzigingen? Desnoods doet er iemand een babbeltje met de Admin of de Systeembeheerder van de webhosting?

[ Voor 31% gewijzigd door AW_Bos op 16-03-2008 22:09 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:00

pistole

Frutter

Ariën Clay schreef op zondag 16 maart 2008 @ 22:07:
Het kan wel, maar is eigenlijk gewoon niet te doen.
Tja, ach, hangt ervan af hoeveel moeite je eraan wilt besteden. Ik zou het eerst proberen via de site admin sowieso.

En anders... wget :p

Ik frut, dus ik epibreer

• FireAge
De admin heeft het op zijn eigen server lopen.
En daar hebben andere mensen geen toegang tot.

Het gaat me niet om rechten etc, maar gewoon om de content.
Ik zou een webspider kunnen pakken, maar dan heb je geen opmaak van kleur etc, die je met "quote" wel krijgt.

• pistole

pistole

Frutter

ik bedoelde de admin van dk3.com ...

Ik frut, dus ik epibreer

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
FireAge schreef op maandag 17 maart 2008 @ 06:46:
De admin heeft het op zijn eigen server lopen.
Dan vraag je of hij het wil exporteren. Kost hem 5 minuten en dan is hij daarna compleet van het hele guildgebeuren af, ipv. dat zijn site op een stomme manier geharvest moet worden en hij alsnog wellicht het eea moet beantwoorden cq. exporteren.
Desnoods geef je hem 10 Euro of een mooi zwaardje/spell/tankje/whatever. :P
pistole schreef op maandag 17 maart 2008 @ 12:51:
ik bedoelde de admin van dk3.com ...
Topickaping, als het forum van ts na 4 jaar nog niet gemigreerd is, hoeft het waarschijnlijk ook niet meer, want dan is het al lang ter ziele gegaan. :P

{signature}

• pistole

pistole

Frutter

Voutloos schreef op maandag 17 maart 2008 @ 12:59:
[...]
Topickaping, als het forum van ts na 4 jaar nog niet gemigreerd is, hoeft het waarschijnlijk ook niet meer, want dan is het al lang ter ziele gegaan. :P
oeps, overheen gelezen :p

Ik frut, dus ik epibreer

• guillaume
Ja, mij is het helaas nooit gelukt. Inmiddels natuurlijk al jarenlang twee andere forums in de plaats lopen met heel wat migraties achter de rug ;) Maar FireAge zal hetzelfde probleem hebben als ik :( Sorry jong, nix aan te doen.

• FireAge
Oh well, ik ben maar begonnen met handmatige quote de dingen over te hevelen.
En pas dan valt je op hoeveel onzinnige rommel er in zo'n forum staat.

Van de +/- 16.000 posts heb ik er tot nu toe: drumroll... 6 waardig bevonden.
Als ik in totaal de 20 haal dan is dat veel.

Enfin, bedankt voor de suggesties, deze thread heeft mijn toestemming om weer in slaap te vallen ;)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Van de +/- 16.000 posts heb ik er tot nu toe: drumroll... 6 waardig bevonden.
Als ik in totaal de 20 haal dan is dat veel.
:D
Dat zou op GoT IMHO wat meer RSI hebben opgeleverd B)

Maar goed, slaap!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.