Spyware etc voorkomen

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik ben het een beetje zat om achter de feiten aan te lopen door naderhand adware etc te draaien en wil spyware, malware en dataminers enzo in de kiem smoren. Ik heb net een proggie gevonden die me daarmee helpt. Spysites heet ie (www.spychecker.com). Het proggie bevat een hele lijst met spyware sites en knalt ze de "beperkte toegang site lijst" in met één druk op de knop. Hellaas is dit natuurlijk alleen zo effectief als de 'up-todate-heid' van de lijst maar goed het is al wat.
In de search kon ik geen specifiek topic hierover vinden dus ben ik benieuwd hoe iedereen dit probleem aanpakt.

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
spy bot doet dat ook hoor, als je bv immunize gebruik. de nieuwste (beta) is nog beter dan de huidige.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

je kunt natuurlijk activeX uitzetten, maar da's minder.

ik druk gewoon consequent op "no" bij de zoveelste gain installer.
er gaan btw geruchten dat microsoft een tooltje gaat uitbrengen dat activeX requests per stuk kan blocken. ergo: bij de gain installer 1x op "no to all" drukken en je ziet hem nooit meer.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik draai Ad-Aware Pro 6 en die draait actief mee op je systeem en blockt adware. Het is niet waterdicht maar 80% houdt ie tegen :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
En een andere browser, zou dat wat uitmaken? Als de meeste spyware die je al surfend opdoet IE georiënteerd is, kan ik me voorstellen dat je er met een andere browser minder last van hebt.

Het kan ook mijn fantasie zijn, maar ik heb echt het idee dat ik er minder last van heb sinds ik opera gebruik.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hier heb ik me een tijdje geleden ook me bezig gehouden. Zie:

[rml][ Spyware] Hoe preventief tegengaan?[/rml]

Imho is het belangrijkste preventiemiddel het overstappen naar een andere browser zoals Mozilla Firebird Firefox moet nog steeds wennen aan de nieuwe naam :P

[ Voor 42% gewijzigd door Mike Jarod op 16-03-2004 19:43 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Merely schreef op 16 maart 2004 @ 19:29:
Ik draai Ad-Aware Pro 6 en die draait actief mee op je systeem en blockt adware. Het is niet waterdicht maar 80% houdt ie tegen :)
Same here. .. Ik heb zelfs het vermoeden dat 95% tegen wordt gehouden. Sinds ik de Pro-versie draai heb ik nooit meer die gekke dialers op mijn systeem gevonden.

Wat ik overigens wel jammer vindt is dat AdAware Pro box-jes zoals 'wil je dit wachtwoord onthouden?' voor je laat verdwijnen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• WimB
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik ben volledig overgeschakeld op MoZilla FireFox 0.8 en sindsdien heb ik geen spyware meer. Verder is Spywareblaster ook een goed programma, dit blokkeert een heleboel ActiveX-progjes.

• WimB
Mr.Nobody schreef op 16 maart 2004 @ 19:28:
spy bot doet dat ook hoor, als je bv immunize gebruik. de nieuwste (beta) is nog beter dan de huidige.
Waar kan ik die beta vinden?
edit:
laat maar, gevonden

[ Voor 7% gewijzigd door WimB op 16-03-2004 19:45 ]

Verwijderd

spysweeper.

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Grimli schreef op 16 maart 2004 @ 19:31:
En een andere browser, zou dat wat uitmaken?
Dat weet ik wel zeker. Sinds ik Mozilla en Firebird (nu Firefox) gebruik heb ik nooit meer last gehad van Spyware. Dat is wel anders op de 2e PC hier in huis, daar staat alleen IE op en die zit vol met rommel.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Internet Explorer 6 SP1 + Norton Internet Security :)

Ik heb net ff Ad-Aware gedraait, en hij heeft drie New Objects gevonden. Dat is een mooie prestatie aangezien de laatste keer dat ik scande ongeveer 3 maanden geleden was.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• WimB
silentsnow schreef op 16 maart 2004 @ 19:55:
Internet Explorer 6 SP1 + Norton Internet Security :)

Ik heb net ff Ad-Aware gedraait, en hij heeft drie New Objects gevonden. Dat is een mooie prestatie aangezien de laatste keer dat ik scande ongeveer 3 maanden geleden was.
Ik heb horen zeggen dat Norton vrij slecht was in het blokkeren van spyware :s

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

WimB schreef op 16 maart 2004 @ 20:00:
[...]

Ik heb horen zeggen dat Norton vrij slecht was in het blokkeren van spyware :s
Ik bewijs het integendeel :)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

silentsnow schreef op 16 maart 2004 @ 20:04:
[...]

Hoe?
Iig niet met goede argumenten. :P

On-topic:
Als je spyware tegen wil gaan is een niet-IE browser gebruiken het beste.
Verder goed uitkijken met welke andere progs je installed.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:47
silentsnow schreef op 16 maart 2004 @ 20:04:
[...]

6 van de 10 keer is het leeggooien van je cookies en tijdelijke internetbestanden voldoende om de meeste spyware zut die ad-aware vindt te lozen. Hierbij moet je vooral denken aan tracker cookies en soortgelijke!
De hardnekkige spyware die register entry's maakt kun je natuurlijk niet met bovengenoemde methode tegen gaan.

• koekeeghan
Ik heb Ad-aware + Spybot + Spyseeker + NAV + Spywareblaster en scan regelmatig met Ad-aware + spybot maar nog steeds krijg ik die troep binnen.
Ik denk dat ik inderdaad maar naar een andere browser moet gaan kijken. Ik vraag me af of dat nou echt zoveel uitmaakt.

• Miki
koekeeghan schreef op 19 maart 2004 @ 15:43:
Ik heb Ad-aware + Spybot + Spyseeker + NAV + Spywareblaster en scan regelmatig met Ad-aware + spybot maar nog steeds krijg ik die troep binnen.
Ik denk dat ik inderdaad maar naar een andere browser moet gaan kijken. Ik vraag me af of dat nou echt zoveel uitmaakt.
Probeer firefox eens en post dan is wat resultaten van je scans.

Verwijderd

als je gewoon met een helehoop verschillende proggie's scant vindt-ie ze allemaal wel. ikzelf gebruik ad-aware6, spybots S&D en webroot spy sweeper. De spysweeper is heel fijn want deze heeft een spyware shield dat heel veel tegenhoudt. Nu heb 'k 95% minder spyware binnengekregen.

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 00:20
Wat ik zelf o.a. doe is handmatig het hosts file bewerken, het begin heb ik gedownload van Kazaalite. Ik kan de link niet meer vinden, maar mail me maar als je mijn hosts bestand wilt hebben.

Bovendien gebruik ik een RAMdisk ( http://www.ramdisk.tk/ ) om mijn temp. internet files te verwijderen na een reboot. De cookies blijven gewoon op je HDD staan, mits je in IE via het opties menu de temp. internet bestanden verplaatst.
Voor een snelle internetverbinding is een Ramdisk van 32MB genoeg. Bijkomende voordelen zijn: minder fragmentatie, stillere HD, en minder slijtage van HD.

• koekeeghan
Nou ik heb nu Mozilla Firefox in gebruik. Het is met de Tabs en Mouse Gestures (apart installeren weliswaar) in ieder geval een veel fijnere browser dan IE. Ik heb met de laatste scans ook niets nieuws gevonden (alleen download accelerator+ troep, maar ik moet nog een geschikte vervanging vinden voor DAP).

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 15:05
Niet als flame bedoeld hoor, maar de ultieme spyware preventie is denk ik toch wel een niet Windows OS draaien. Ik denk dat 99% toch wel voor Windows platformen bedoelt zijn.

Me pa presteert het anders elke keer weer om er zo'n 100 dingen op te krijgen per dag. En nee, ik overdrijf echt niet. Hij komt ook regelmatig naar me toe en roept ie "F1, F1, hellup!" :P Dan heeft ie er weer een virusje op.

Ik ben blij dat ik niet direct de cache van m'n proxy server kan zien :X

• WimB
silentsnake schreef op 24 maart 2004 @ 14:12:
Niet als flame bedoeld hoor, maar de ultieme spyware preventie is denk ik toch wel een niet Windows OS draaien. Ik denk dat 99% toch wel voor Windows platformen bedoelt zijn.

Me pa presteert het anders elke keer weer om er zo'n 100 dingen op te krijgen per dag. En nee, ik overdrijf echt niet. Hij komt ook regelmatig naar me toe en roept ie "F1, F1, hellup!" :P Dan heeft ie er weer een virusje op.

Ik ben blij dat ik niet direct de cache van m'n proxy server kan zien :X
Dan moet jij dingend Firefox installeren op de PC van jou ma. Die is ook in het Nederlands beschikbaar. Als jou ma met Firefox nog 100 object per dag binnenhaalt, klopt er toch iets niet met die PC.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Tja, de meeste mensen gebruiken IE, dus dan gaan de spywaremakers ook voor die browser dingen maken om 'binnen te komen'. ActiveX wordt hier vaak voor gebruikt, dus op 'Ja' klikken of je beveiligingssetttings te laag ingesteld hebben, en je bent de lul. Sommige spyware gaat zelfs zo ver dat ze bugs in IE misbruiken om zomaar op je systeem te komen.

Niet-IE browsers zoals Mozilla (Firefox) en Opera ondersteunen geen ActiveX, en omdat ze geen IE zijn werken die exploits dus niet.
Tenzij ze zelf Bonzi Buddy gaan downloaden en installeren (omdat 'ie er zo lief uit ziet :X), is de kans op spyware stukken minder :)

Verwijderd

Wat ik zelf o.a. doe is handmatig het hosts file bewerken, het begin heb ik gedownload van Kazaalite. Ik kan de link niet meer vinden, maar mail me maar als je mijn hosts bestand wilt hebben.
ik zelf gebruik deze hosts file, en moet zeggen dat hij heel goed werkt !: http://accs-net.com/hosts/
(ook voor linux :))

Verwijderd

Rafe schreef op 24 maart 2004 @ 18:20:
Tja, de meeste mensen gebruiken IE, dus dan gaan de spywaremakers ook voor die browser dingen maken om 'binnen te komen'. ActiveX wordt hier vaak voor gebruikt, dus op 'Ja' klikken of je beveiligingssetttings te laag ingesteld hebben, en je bent de lul. Sommige spyware gaat zelfs zo ver dat ze bugs in IE misbruiken om zomaar op je systeem te komen.

Niet-IE browsers zoals Mozilla (Firefox) en Opera ondersteunen geen ActiveX, en omdat ze geen IE zijn werken die exploits dus niet.
Tenzij ze zelf Bonzi Buddy gaan downloaden en installeren (omdat 'ie er zo lief uit ziet :X), is de kans op spyware stukken minder :)
[off topic]
mijn zusje had dat gedaan |:(

• koekeeghan
@silent snake, een niet windows OS zitten wel een boel nadelen aan (incomaptible met anderen. stijle leercurce, veel gebruikte is software is alleen windows en MAC en ga maar door). Dat is wel een hele stap als alles wat je gewend bent windows is.

• Miki
koekeeghan schreef op 25 maart 2004 @ 01:14:
@silent snake, een niet windows OS zitten wel een boel nadelen aan (incomaptible met anderen. stijle leercurce, veel gebruikte is software is alleen windows en MAC en ga maar door). Dat is wel een hele stap als alles wat je gewend bent windows is.
Probeer is Madrake, SuSe of Fedora, ik denk dat je dan anders tegenaan kijkt. Als je windows kunt installeren dan, kun je de boven genoemde drie met je ogen dicht. Daarnaast zijn er genoeg software alternatieven die heel goed omkunnen gaan met de duur betaalde software paketten.

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 15:05
WimB schreef op 24 maart 2004 @ 17:19:
[...]

Dan moet jij dingend Firefox installeren op de PC van jou pa. Die is ook in het Nederlands beschikbaar. Als jou pa met Firefox nog 100 object per dag binnenhaalt, klopt er toch iets niet met die PC.
En daar is het grote probleem. Ik heb hem al vijf keer FireFox voorgeschoteld maar hij gooit het er steeds weer af. Hij wil gewoon op IE blijven werken. Vraag me niet waarom hoor, maar zo is ie nou eenmaal.
koekeeghan schreef op 25 maart 2004 @ 01:14:
Dat is waar. Voor de doorsnee consument is dit ook geen oplossing. Maar als je gewend bent om onder Linux of Unix te werken dan heb je er zeker wel baat bij.

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 00:20
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 19:06:
[...]

ik zelf gebruik deze hosts file, en moet zeggen dat hij heel goed werkt !: http://accs-net.com/hosts/
(ook voor linux :))
Ik heb een nieuw adres gevonden voor een hosts file: http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.htm
Dit bestand wordt volgens mij vaker ge-updated.
Tevens is het kleiner dan de jouwe. Dat kan een snelheidsvoordeel opleveren op sommige PC's.

[ Voor 12% gewijzigd door oheng op 04-04-2004 17:16 ]

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 17:38
silentsnake schreef op 26 maart 2004 @ 10:10:
[...]

En daar is het grote probleem. Ik heb hem al vijf keer FireFox voorgeschoteld maar hij gooit het er steeds weer af. Hij wil gewoon op IE blijven werken. Vraag me niet waarom hoor, maar zo is ie nou eenmaal.

[...]

Dat is waar. Voor de doorsnee consument is dit ook geen oplossing. Maar als je gewend bent om onder Linux of Unix te werken dan heb je er zeker wel baat bij.
Geef hem dan eens ipv Firefox eens mozilla dat lijkt IMHO veel meer op IE. Grote kans dat hij er dan wel vanaf blijft.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• koekeeghan
Wie is er bekend met de resultaten van de nieuwe spyware functie in Norton (of een van de andere grote virus scanners)? Het klinkt mooi want dan hoef je niet meer telkens a-aware e.d. te draaien en volstaat een virusscan.

Ik ben trouwens een beetje teleurgesteld door scan-resultaten van a-aware die ik net heb gedraaid. Mijn pc zat vol met BargainBuddy troep en nog wat. Ik gebruik vrijwel alleen Firefox nu en dat zou de meeste troep moeten weren volgens iedereen.

• koekeeghan
Offtopic: ik heb regelmatig dat mijn posts 'verdwenen' zijn. Dan ga ik checken of er al een antwoord is en is ie weg. Maak ik een nieuwe en staan er ineens twee 8)7 Hoe kan dat nou :?

[ Voor 85% gewijzigd door koekeeghan op 15-04-2004 00:48 . Reden: zie post ]

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Veruit het grootste deel van alle spyware afkomstig van websites wordt al tegengehouden door het downloaden van ActiveX componenten (zowel zonder als met handtekening) niet toe te staan in de beveiligingsopties van Internet Explorer. Als je dan heel sporadisch ècht zoiets wilt installeren (bijvoorbeeld een nieuwe Flash versie) kun je het altijd tijdelijk even aanzetten en daarna weer uit. Je krijgt sowieso een melding dat de beveiligingsinstellingen e.e.a. niet toelaten.

Een andere browser gebruiken is natuurlijk ook een goede oplossing, maar het probleem is dat de meeste mensen toch liever internet explorer blijven gebruiken want "dat andere is allemaal veelste ingewikkeld hoor!" :X In dat geval is het bovenstaande in ieder geval al een goede zet (ervanuitgaande dat je verder uiteraard ook de laatste patches e.d. installeert.)

Ik gebruik zelf overigens meestal MyIE2; ActiveX downloaden/installen heb ik disabled. Gecombineerd met een flinke dosis oplettendheid mbt. wat je allemaal installeert - wat eigenlijk nog het belangrijkste is - gaat dit prima. Heb nog nooit spyware gehad (controleer wekelijks met AdAware/Spybot) en tevens geen virussen sinds yankee doodle op m'n teergeliefde XT in 1990 ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Zap op 15-04-2004 02:03 ]

#

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 17:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zap: Dat heb ik ook een tijdje gedaan, maar dat levert bij veel websites nog steeds een irritante windows POP up op, omdat-ie aangeeft dat er iets geinstalleerd moest worden dat door jouw instellingen niet kan... Da's irritant.

Wat echt een ultra ideaal programma is, is spyblaster: Het houdt alleen de ActiveX componenten die op een "blacklist" staan tegen, het draait niet op de achtergrond, je krijgt geen foutmelding, je krijgt geen windowsmelding, er komt gewoon een website en het activeX component komt niet met "wil je dit en dat installeren?" pop-up, terwijl flash, microsof, adobe en andere "betrouwbare" onderdelen via activeX wel gewoon geinstalleerd en ge "prompt" worden. Echt een super programma.

Als je dat installeert, KAN je vader dus niet eens op "ja" klikken bij obscure websites en heb je niet het (behoorlijke) ongemak dat je met uitschakelen van ActiveX hebt. Het enige wat je moet doen is zo af en toe even een update binnen halen, maar in principe is het gewoon 1 keer installeren en 99,8% minder problemen hebben :).

Het enige wat ad-aware nu nog vindt, zijn de tracking cookies (van web-ads van tweakers.net bijvoorbeeld :P), maar die zorgen niet dat m'n pc slecht gaat lopen enzo, dus ik ben heel erg blij met dat programma'tje. Ik kan nu op obscure websites (een crackwebsite uit armenistan :o) gewoon rondklikken, dingen downloaden, zonder dat me allemaal spyware opgedrongen wordt :).

[ Voor 16% gewijzigd door JvS op 15-04-2004 09:36 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
JvS schreef op 15 april 2004 @ 09:35:
Ik kan nu op obscure websites (een crackwebsite uit armenistan :o) gewoon rondklikken, dingen downloaden, zonder dat me allemaal spyware opgedrongen wordt :).
Dat kon ik ook al, met een andere browser dan IE. En daar hoef ik helemaal geen programmatuur als SpywareBlaster oid voor te hebben.
(hoewel het binnenkort ook voor Mozilla oppassen geblazen is)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Zap: Dat heb ik ook een tijdje gedaan, maar dat levert bij veel websites nog steeds een irritante windows POP up op, omdat-ie aangeeft dat er iets geinstalleerd moest worden dat door jouw instellingen niet kan... Da's irritant.

Wat echt een ultra ideaal programma is, is spyblaster: Het houdt alleen de ActiveX componenten die op een "blacklist" staan tegen, het draait niet op de achtergrond, je krijgt geen foutmelding, je krijgt geen windowsmelding, er komt gewoon een website en het activeX component komt niet met "wil je dit en dat installeren?" pop-up, terwijl flash, microsof, adobe en andere "betrouwbare" onderdelen via activeX wel gewoon geinstalleerd en ge "prompt" worden. Echt een super programma.

Als je dat installeert, KAN je vader dus niet eens op "ja" klikken bij obscure websites en heb je niet het (behoorlijke) ongemak dat je met uitschakelen van ActiveX hebt. Het enige wat je moet doen is zo af en toe even een update binnen halen, maar in principe is het gewoon 1 keer installeren en 99,8% minder problemen hebben :).

Het enige wat ad-aware nu nog vindt, zijn de tracking cookies (van web-ads van tweakers.net bijvoorbeeld :P), maar die zorgen niet dat m'n pc slecht gaat lopen enzo, dus ik ben heel erg blij met dat programma'tje. Ik kan nu op obscure websites (een crackwebsite uit armenistan :o) gewoon rondklikken, dingen downloaden, zonder dat me allemaal spyware opgedrongen wordt :).
Ik hoop dat je niet Spyblast bedoelt, want dat is niet de goede ;)
Meer info: http://www.safer-networki...p?page=threats&detail=600

Spywareblaster is de goede: http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html

-edit-
Hmm... Ik moet je toch gelijk geven, spyblaster bestaat toch.
maar ik vertrouw geen programma's die ook op casinosites worden aangeboden

[ Voor 7% gewijzigd door Resistor op 15-04-2004 13:23 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Net even geprobeerd en het is idd een wereldprogje, thanx ! (strakke interface trouwens)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 17:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

Resistor schreef op 15 april 2004 @ 13:17:
[...]

Ik hoop dat je niet Spyblast bedoelt, want dat is niet de goede ;)
Meer info: http://www.safer-networki...p?page=threats&detail=600

Spywareblaster is de goede: http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html

-edit-
Hmm... Ik moet je toch gelijk geven, spyblaster bestaat toch.
maar ik vertrouw geen programma's die ook op casinosites worden aangeboden
Ik bedoelde in elk geval deze: http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Miki
Ik ben dit programaatje nu ook aan het testen, ben benieuwd wat voor resultaten het gaat geven. In iedergeval bedankt voor de tip JvS.

• koekeeghan
Spy Sweeper, heeft hele goede recensies gehad. Ik vindt het lastig om DE beste te bepalen maar deze schijnt goed te zijn. Ik heb nu Ad-Aware + Spy Bot + Spy Sweeper en hier laat ii het bij..................

• koekeeghan
Als ik met Spysweeper scan vindt ie dingen die de andere twee niet vindt. Maar het duurt wel erg lang. Een scan duurt wel een uur of meer. Volgens mij komt dat doordat spysweeper alles scant en niet alleen bepaalde onderdelen.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

koekeeghan schreef op 10 mei 2004 @ 15:17:
Als ik met Spysweeper scan vindt ie dingen die de andere twee niet vindt. Maar het duurt wel erg lang. Een scan duurt wel een uur of meer. Volgens mij komt dat doordat spysweeper alles scant en niet alleen bepaalde onderdelen.
Ehm, niet echt nee :)
Spysweeper herkent dingen die andere spywarescanners zoals Spybot of Ad-Aware niet herkennen, maar daar en tegen herkennen Spybot of Ad-Aware weer dingen die Spysweeper niet herkent. ;)

Signature

• Keytje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-03-2022
Een uur of meer ?!? bij mij duurt dit hooguit 5 minuten, voor een schijf van 80 GB,
wat mij wel opvalt is dat er maar zo'n 50.000 bestanden gescant worden terwijl hij volgens mij toch op full scan staat. Norton scant zo'n 250.000 files.
'k heb dit pas gisteren geïnstalleert en hij vond er inderdaad nog dat ad-aware en spybot niet vinden.
Echter, scannen vanuit een andere account gaat niet, dan krijg ik de melding dat ik Spy Sweeper weer moet installeren.
Beide accounts hebben administratorrechten. Iemand een idee hoe dit komt? ik vrees dat bij een herinstallatie het dan weer in mijn account niet meer zal werken. Indien de PC volledig gescant wordt en niet enkel de gebruikersaccount dan is dit natuurlijk niet echt een probleem.

• vyruz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-07-2018

vyruz

ik heb geen ondertitel :P

om spyware te voorkomen gebruik ik zelf spywareblaster
deze kan je krijgen bij www.javacoolsoftware.com
word ook aangeraden door de maker van Spybot zelf.
staat namelijk onder imunise (of hoe je het ook schrijft :)).
heb er tot nu toe alleen maar profeit van gehad, word ook regelmatig geupdate enzo.

Workstation specs
Server specs
Founder of www.kieftsoft.nl/forum

Verwijderd

Op http://www.surfsecure.nl/ staat een pagina met allemaal tips voor het voorkomen van Spyware. Ik heb ze opgevolgt en ze lijken te werken in combinatie met een firewall en Antivirus heb ik eigenlijk geen problemen meer.
Pagina: 1