[Nero] formaat van Mandrake 10.0 ISO klopt niet? *

Pagina: 1
Acties:

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08-2025
Goed, ik wist niet zo goed waar dit te plaatsen, maar het is linux mandrake, vandaar dat ik het hier doe..

Ik heb de iso's gedownload.. maar als ik ze wil branden met nero zegt deze dat het formaat niet klopt en of deze gecorigeert moet worden..

als ik dat doe komt ie weer terug met dezelfde foutmelding, als ik negeren zeg en gewoon brandt doet de cd het niet..

Meer mensen problemen hiermee??

Iemand een oplossing?

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Move NOS>SA

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

De ISO even controleren spreekt natuurlijk voor zich :+

Verder pas ik ook de topictitel even aan, de naam van een CD die je wilt branden is niet echt een duidelijke omschrijving :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Ja kan eens proberen met dit: http://isorecorder.alexfeinman.com/isorecorder.htm

Werkt wel enkel onder Windows XP. Is eigenlijk een freeware tooltje om ISO's te maken en te branden vanuit Windows XP. Ik gebruik het en ben er heel tevreden over.

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 15:36
Als us geprobeerd met een ander progje dan nero?
probeer alcohol 120% us (trial te downloaden op http://www.alcohol-software.com/)

[ Voor 6% gewijzigd door Westereen op 16-03-2004 20:47 ]

• Jarcol
Westereen schreef op 16 maart 2004 @ 20:46:
Als us geprobeerd met een ander progje dan nero?
probeer alcohol 120% us (trial te downloaden op http://www.alcohol-software.com/)
Ik heb het nog niet met andere programma's geprobeerd omdat ik nog nooit problemen met Nero had..

Zal dat maar eens gaan doen..

Maar verder heeft niemand dit probleem gehad?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Zoals al gezegd; zijn de iso's niet corrupt?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• El Psycho
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 21:45
Hernoem de .iso eens naar .bin. Als je die probeert te branden met Nero vraagt ie voor instellingen.. Moet je normaal mode 1 2048 hebben voor iso als hij dan die fout geeft zou je eventueel ook mode 1 2352 of mode 2 2352 kunnen proberen maar dat zou vaag zijn....(ff testen met image recorder). Als Nero bij alle 3 de modes een fout geeft is er wat misgegaan bij het downloaden.

• Jarcol
F_J_K schreef op 16 maart 2004 @ 22:53:
Zoals al gezegd; zijn de iso's niet corrupt?
Ik ben de iso's nu opnieuw aan het downloaden.. maar heb ze gewoon van ftp's aangegeven op de mandrake site

http://www.mandrakelinux.com/nl/

Neem aan dat die gewoon voor distributie zijn en goed zijn zoals ze zijn (pff... wat een "zijn"s weer :P)

Vanacht ff aan laten staan moeten ze morgen binnen zijn..

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Mount de ISO´s met Daemon tools en wat heb je dan? (als het werkt CD copy maken)

• Jarcol
Hij doet het nog niet :( heb de iso's opnieuw gedownload..

Ik heb ook een virtual cd gemaakt virtual cd 5. Daemon tools had winxp problemen mee..

Je kan ook zeg maar niet de iso, maar gewoon hele cd downloaden.. maar wat moet ik dan wel of niet hebben?

Of heeft iemand nog andere opties met die iso'?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Zo'n ISO is een hele CD ;)

Maar nog even voor de duidelijkheid; de MD5 sum komt dus overeen met wat er bij werd gezegd? Bij niet al te beste hardware of brakke (download-)software kan zo'n download namelijk best corrupt raken, ook de tweede keer. De CD's alleen om te testen even voor je downloaden gaat me wat te ver dus dat checken doe ik niet ( :P ), maar het lijkt me dat de beste mensen van Mandrake het zelf inderdaad ook wel door hadden gehad als de iso zelf corrupt wordt aangeboden.

Maar check dus de MD5 som even, dat lijkt me toch het meest waarschijnlijke probleem, als die niet klopt is vraag 2 hoe we je download laten lukken :)

• Jarcol
Goed.. ik heb de MD5 sum gecheckt.. en ze zijn niet hetzelfde..

nu moet ik zeggen dat ik de iso van de ftp geplukt heb via de dos prompt van winxp.. zou dat uitmaken?

Edit: Ik wist trouwens dat een iso een hele cd is :P

[ Voor 16% gewijzigd door Jarcol op 17-03-2004 17:31 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Jarcol schreef op 17 maart 2004 @ 17:30:
Edit: Ik wist trouwens dat een iso een hele cd is :P
B)

Ftp.exe: je hebt wel de binary mode gebruikt? Misschien is het beter om een andere client te proberen, zoals total commander of eventueel gewoon IE.

• Jarcol
F_J_K schreef op 17 maart 2004 @ 17:39:
[...]

B)

Ftp.exe: je hebt wel de binary mode gebruikt? Misschien is het beter om een andere client te proberen, zoals total commander of eventueel gewoon IE.
|:( 8)7 Ik geloof dat dat inderdaad het probleem was.. geen binary mode.. STUPID!

Anyway, zo eens proberen.. kijken of het verschil uitmaakt

bedankt _/-\o_
Pagina: 1