Verwijderd
Potentiaalverschil tussen 5 en 12V geeft 7 volt. Alleen sommige voedingen vinden dit niet zo fijn.
Als je een beetje handig bent kun je ook een regelaar halen ala 78XX (XX voor de uitgangsspanning). Ze zijn niet zo duur, en er zijn genoeg schema's voor te vinden op internet.
Als je een beetje handig bent kun je ook een regelaar halen ala 78XX (XX voor de uitgangsspanning). Ze zijn niet zo duur, en er zijn genoeg schema's voor te vinden op internet.
makkelijkste manier is de rode draad van de fan op de gele van je molex.
en de zwarte op de rode van je molex.
dit je had je trouwens ook via de search kunnen vinden in 1 van de 538 topics met deze vraag.
en de zwarte op de rode van je molex.
dit je had je trouwens ook via de search kunnen vinden in 1 van de 538 topics met deze vraag.
Hoe wil jij molex stekkers omdraaien ?!Dekaasboer schreef op 16 maart 2004 @ 18:50:
Als ik nu de molex stekkers omdraai dan werken ze op 5v ipv 12v.
-
hard duwen.
het wil wel, maar handig is het niet.
Jup een 7808 is hier ideaal voor die kun je met z'n metalen plaatje zo tegen een vrij plaatsje op je pc kast schroeven, geen heatsink nodig ...Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 18:54:
Potentiaalverschil tussen 5 en 12V geeft 7 volt. Alleen sommige voedingen vinden dit niet zo fijn.
Met molex omdraaien bedoel ik dat ik het 12v draadje met het 5v draadje omwissel
Moet je wel mee oppassen deed ik vroeger ook heeft me een ultraplex gekost
. Even niet aan gedacht
Pagina: 1