Laptop laten valen!#$@ (HD kapot?)

Pagina: 1
Acties:

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 13:17
Gloeiende gloeidende!! Laat ik net me laptop vallen.. :(

Hij stond nog gewoon aan terwijl ik hem liet vallen en volgens mij was de kop van de hardeschijf vastgeslagen. Hij maakte namelijk een vreemd tikgeluid en ik kreeg een blauwscherm.

Niet goed! Dus ik heb meteen de stroom er af gehaald en het 2,5" schijfje er uit gehaald. Vervolgens heb ik het schijfje ff op de kop gehouden en er een paar lichte tikjes met de achterkant van een schroevendraaier op gegeven. (met de hoop dat de kop weer "los zou komen")

Hierna heb ik het schijfje er weer in de laptop gezet en alles lijkt nu goed te werken, maar ik vroeg me af in hoeverre ik hiermee langdurige schade zou kunnen hebben opgelopen? Zoude schijf nu weer helemaal prima werken of moet ik vast uitkijken naar een nieuwe hardeschijf...

Tips anyone :?

[ Voor 5% gewijzigd door Animal_X op 16-03-2004 18:38 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

kop weer los zou komen
:D

en daarna even openschroeven en weer blazen ;)

ok, erg vervelend dat je laptop viel. als de pc nu nog opstart zo snel mogelijk je belangrijke files ergens anders opzetten

heb je nog garantie? want je harddisk deed het van de een op de andere dag niet meer :)

Verwijderd

Zou zeggen backup al je spullen en ga vervolgens die schijf eens goed testen.
Gewoon een volledige scandisk om maar eens mee te beginnen. Kan er beter direct achter komen dat zo'n ding kapot is dan over een paar weken....

• Animal_X
Pixal schreef op 16 maart 2004 @ 18:31:
[...]
:D

en daarna even openschroeven en weer blazen ;)

ok, erg vervelend dat je laptop viel. als de pc nu nog opstart zo snel mogelijk je belangrijke files ergens anders opzetten

heb je nog garantie? want je harddisk deed het van de een op de andere dag niet meer :)
Ja dat las ik hier op GoT tenminste ergens een tijd terug, dat je een paar lichte tikjes op de onderkant van de schijf moest geven... En helaas geen garantie meer... :(

(Oh ja ik zal scandisk er ff op los laten)

[ Voor 7% gewijzigd door Animal_X op 16-03-2004 18:34 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Grapje zeker?

Als de kop de disk echt heeft geraakt was de kop allang defect geweest hoor.

Zo'n kop kan een aanraking niet eens overleven.

• Animal_X
Fairy schreef op 16 maart 2004 @ 18:34:
Grapje zeker?

Als de kop de disk echt heeft geraakt was de kop allang defect geweest hoor.

Zo'n kop kan een aanraking niet eens overleven.
Nee sorry, het is toch echt zo.

[edit]

Scandisk'ing...

[ Voor 13% gewijzigd door Animal_X op 16-03-2004 18:52 ]

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik heb een keer gehad dat de kop min of meer vastsloeg in een gewone harddisk. Ding viel niet ofzo, hij gaf gewoon idd opeens een afschuwelijk getik en de compu sloeg dood. Gevolg: de bestanden waar ik op dat moment mee bezig was, waren dood of corrupt. De schijf is wel opgestuurd enzo, maar de computer heeft die paar dagen tijdens het backuppen nog prima gewerkt. Wat ook weer niet betekent dat je er blind op moet vertrouwen.

offtopic:
GrittyKitty, tis geen opsomtopic he? no hard feelings ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Dark Blue op 16-03-2004 19:29 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

nou had ik m'n oude dell jaren geleden latenvallen op harde betonvloer. Qua schijf & bord of wat dan ook val nog ok, maar de scherm is verkloot: vette strep (dooie pixels)
Buiten garantie &scherm vervangen kost=nieuwe laptop. Dus fungeer die ding als download station & FTP & webserver.

ben eigenlijk nog op zoek naar vervangende scherm

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

• Animal_X
Ik heb het Drive fitness utilitytje van IBM ff gedownload. Ben nu ongeveer op de helft van het scannen. 1 bad sector so far en die zat gelukkig net in een of ander onbelangrijk log filetje, dus die heb ik gerepaird.

Ben benieuwd of het hier bij blijft... :/

[edit]
95% unhandled exception -> Terug naar Dos... :|

Opniew...

[edit 2]
Idem bij 95%

Nieuwe diskette gemaakt... Opnieuw...

[edit 3]
Nou ik zie het wel hoe lang hij het uit houdt :X

[ Voor 39% gewijzigd door Animal_X op 17-03-2004 00:08 ]

Pagina: 1