Toon posts:

[SMS 2003] Clients worden niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie: Windows 2000 server SP4 (geen DC!) met SQL server 2000 Sp3
Lid van Domein, extended AD schema,Management point geconfigureerd.

Als ik met SMS 2003 een query doe naar "installed clients" dan vindt hij ze niet,
maar ik kan de clients wel installeren en op de client zelf ziet hij de sms server ook.
In de log files staat volgens mij ook niets raars.
Overigens SMS draait niet op advanced security maar standard

Enig idee?

Edit: Bij de clients staan de service als installed ipv enabled

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 19:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na 3 lange VPN avonden heb ik het dan eindelijk voor elkaar, in de ccmexec log files kreeg ik 404 meldingen naar mijn Management Point
Het bleek dat de IIS Lockdown tool de toegang blokkeerde naar de MP
Ik heb Urlscan via Add/Remove programs verwijderd en voila, de clients stromen binnen :)

Waarschijnlijk komt dit omdat ik vantevoren SUS heb geinstalleerd en die installeerd Lockdown.

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Sorry voor deze kick van een topic van een paar maanden geleden maar een nieuwe openen is ook weer zonde :)

Ik heb dus exact hetzelfde probleem als de TS, met als enig verschil dat ik geen lockdown tool geinstaleerd heb staan of iets anders wat deze verbinding in de weg kan zitten.

Op mijn clients zie ik netjes dat alle modules geinstaleerd zijn, en hij herkend de server ook, en ik zie ook een unique sms ID. dus op de client lijkt alles goed te gaan.

Maar op de server geeft hij bij client: no assigned: no aan bij alle machine's :?

Ook als ik bijvoorbeeld een package klaar zet om te distrubueren zie ik deze op de client ook niet. :?

Iemand enig idee?

• D3NN1S
  • Niet online
Hierbij nog 3 screenshots, de 1e is van de server en de properties op de server van een client, waaruit mijn inziens blijkt dat er wel degelijk een goede connectie is met de client!

Afbeeldingslocatie: http://www.d3nn1s.nl/sms1.JPG

De 2e en 3e zijn van de client, welke ook verbinding schijnt te hebben met de server! maar zoals op pic 1 al zichtbaar is, hij blijft aangeven dat het geen client is, en kan ik ook geen software packages naar de clients sturen!

Afbeeldingslocatie: http://www.d3nn1s.nl/sms2.JPGAfbeeldingslocatie: http://www.d3nn1s.nl/sms3.JPG

• D3NN1S
  • Niet online
Wat ik overigens erbij ben vergeten te zeggen is dat alle remote tools e.d. wel gewoon werken. :) om het geheel nog maar even wat ingewikkelder te maken ;)

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 09:48

BFS

Rude awakening

Heb je maar 1 server of meerdere? In ieder geval moet je zorgen dat alle rollen verdeelt zijn over de server. Dus wijs de diverse rollen toe aan de juiste server.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• D3NN1S
  • Niet online
BFS schreef op 21 oktober 2004 @ 10:11:
Heb je maar 1 server of meerdere? In ieder geval moet je zorgen dat alle rollen verdeelt zijn over de server. Dus wijs de diverse rollen toe aan de juiste server.
Er is maar 1 server en die heeft eigenlijk alle rollen, dus distribution point, managementpoint, etc.

• BFS

BFS

Rude awakening

Heb je je ccmexec logfiles al bekeken? Staat daar iets in? Als je de site laat auto discoveren vanuit System Management - Advanced wordt de site dan wel gevonden?

Heb je al een repair van de Software Distribution Agent gedaan?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• D3NN1S
  • Niet online
BFS schreef op 21 oktober 2004 @ 12:52:
Heb je je ccmexec logfiles al bekeken? Staat daar iets in? Als je de site laat auto discoveren vanuit System Management - Advanced wordt de site dan wel gevonden?

Heb je al een repair van de Software Distribution Agent gedaan?
Ik had idd wel over die logs gezelen maar weet eigenlijk niet waar ik die kan vinden :/

En de auto discover zal ik straks even proberen, en een repair op de clients bedoel je neem ik aan? die heb ik inderdaad al gedaan.

• BFS

BFS

Rude awakening

SMS_CCM\Logs, daar staat je ccmexec.log

edit:

Wellicht dat dit linkje je wat verder op weg helpt

[ Voor 65% gewijzigd door BFS op 21-10-2004 13:41 ]

• D3NN1S
  • Niet online
BFS schreef op 21 oktober 2004 @ 13:24:
SMS_CCM\Logs, daar staat je ccmexec.log
* D3NN1S gaat er zo eens een blik op werpen! :)

• D3NN1S
  • Niet online
Nou ik weet niet wat er nou precies gebeurd is, ik wilde alles gaan uitvoeren wat BFS heeft aangegeven.

Dus ik start mn servertje op, start mn clients op, en ik zie ineens op de clients de melding: There's new software available :? :P

Dus ik kijk op de server en JA hoor! ze zijn spontaan allebij client en toegewezen aan de sms site :?

Wat er nu precies gebeurd is, joost mag het weten maar het werkt in elk geval nu!
BFS thnx voor je ideeen en suggesties :>
Pagina: 1