nummerbehoud en overlappende abonnementen

Pagina: 1
Acties:
  • 305 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 23:15
Momenteel heb ik nog een vodafoon 300 abonement, deze loopt af op 26 April. Ik ben al een beetje aan het kijken naar nieuwe abonementen incl een nieuw toestel.

Nu heb ik een hele leuke aanbieding gevonden, ik zit er erg over na te denken om dit te doen. Dan betaal ik wel een maandje 2 abonnementen, dat is het probleem niet.

Maar hoe zit dit met nummer behoud? Ik maak me een beetje zorgen dat als de nummerbehoud aanvraag van mijn nieuwe provider aankomt bij vodafoon dat die mij geheel afsluit. Dan loop ik dus 300 belminuten mis, en daar kan ik mijn vriendin toch wel blij mee maken...

Is het ook mogelijk om eerst met mijn nieuwe (tijdelijke) telefoon nummer te bellen en dan vlak voor het aflopen van mijn vodafoon abo nummerbehoud aanvragen?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is je nieuwe provider?
Behalve bij Orange gaat je nieuwe abonnement pas in als je nummer geporteerd wordt en je nummer wordt pas geporteerd als je contract is verlopen. Ik denk dat je minstens tot mei aan je contract zit, omdat je laat bent met opzeggen.
edit:
Je huidige abonnement wordt dus pas afgesloten als het contract verlopen is en je nummer is vrijgegeven

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
Ik heb al maanden geleden mijn contract bij vodafoon opgezegt, kreeg bevesteging dat het per 26 april afgesloten zou worden.

Ik denk dat ik naar T-mobile ga verhuizen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haranaka schreef op 16 maart 2004 @ 17:49:
Ik heb al maanden geleden mijn contract bij vodafoon opgezegt, kreeg bevesteging dat het per 26 april afgesloten zou worden.

Ik denk dat ik naar T-mobile ga verhuizen.
Eigenlijk had je je abonnement dan niet op mogen zetten.
Je moet nu even contact opnemen met Vodafone dat je het nummer wilt porteren.
Vervolgens bij de aanvraag van je nieuwe abonnement aangeven dat je dat nummer wilt porteren.

Ik vind dit trouwens een zoekvraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Vodagedoe heb je normaal met 3 maanden opzegtermijn te maken.

Als je al opgezegd hebt en een datum hebt, is dat alleen maar meegenomen :).

Je vraagt Nummerbehoud bij T-mobile aan met als datum de einddatum van Vodagedoe en dan wordt je nummer op die dag overgezet op het (tijdelijke) nummer dat je van T-mobile hebt.

Je hoeft pas iets meer dan een week vantevoren (van overzetting duz), een tijdelijk nummer aan te gaan, zodat je niet lang dubbel betaalt, maar da's jouw keuze verder natuurlijk + je vriendin zal het leuker vinden van wel merk ik uit je verhaal :P.

Het is dus helemaal niet zo moeilijk, suc6!

CB 8).

edit: Let op dat je Nummerbehoud zo snel mogelijk aanvraagt, zodat dat in ieder geval goed loopt en al goedgekeurd is en als je een abo hebt, even het (tijdelijk) nummer doorgeven aan T-mobile.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je zelf al hebt opgezegd en al een datum weet waarop je wordt afgesloten heb je daar weinig aan... Als je ergens anders een nieuw abonnement afsluit en nummerbehoud aanvraagt gaat je opzegtermijn namelijk weer opnieuw in. Je zit dus altijd met die 3 maanden.

Je kan bij T-Mobile wel eerst nummerbehoud aanvragen en daarbij aangeven dat je nog geen T-Mobile abonnement hebt. Je krijgt dan een brief met een datum waarop je nummer zal worden geporteerd. Zorg dat je een week of 2 voor die datum een abonnement hebt aangesloten en geef dat tijdelijke nummer door aan T-Mobile zodat ze weten op welk abonnement je oude nummer moet worden aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
3 maanden een dubbel abonement vind ik toch een beetje teveel van het goede. Dan maar iedereen in mijn gsm een telefoontje plegen.

Toch kan ik me het niet voorstellen dat je hoe dan ook 3 maanden aan een dubbel abonement vast zit als je wilt switchen van telefoon boer...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je naar KPN of Vodafone gaat heb je die 3 maanden niet. Zij laten het abonnement pas beginnen op de dag dat het nummer is geporteerd.

Als je naar Orange, T-Mobile of Telfort gaat het je wel 'last' van die 3 maanden want bij deze bedrijven krijg je direct een tijdelijk nummer en wordt je oude nummer daar na de opzegtermijn 'overheen gezet'. Orange gaf vroeger tot 2 maanden compensatie (toen de opzegtermijn nog 2 maanden was). Bij T-Mobile kan je dus 2 weken van te voren pas een abonnement aansluiten, zo zit je dus ook zonder dubbele kosten (maar moet je wel 3 maanden geduld hebben voordat je een nieuw toestel hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie ook mijn vorige post.

Verder heeft de OPTA bepaald dat je op 2 manieren over moet kunnen met je nummer;

1. binnen 10 werkdagen.
2. rekening houdende met de opzegtermijn oude provider.

Nu is het zo dat KPN het hier niet mee eens is en Vodafone ook niet (zijn nog allemaal discussies over bezig etc.). Bij Vodafone kun je (momenteel) buiten je contractsperiode je abo wél afkopen, erbinnen niet.

Rest lijkt me nu toch duidelijk.

CB 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04-2024

Troubular

The One and Only

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 21:11:
Verder heeft de OPTA bepaald dat je op 2 manieren over moet kunnen met je nummer;

1. binnen 10 werkdagen.
2. rekening houdende met de opzegtermijn oude provider.

Nu is het zo dat KPN het hier niet mee eens is en Vodafone ook niet (zijn nog allemaal discussies over bezig etc.). Bij Vodafone kun je (momenteel) buiten je contractsperiode je abo wél afkopen, erbinnen niet.
Helaas wat je zegt is niet (geheel) juist.

De Opta heeft de regel van 10 werkdagen voorlopig ingetrokken, daar er op dit moment een rechtzaak loopt. De regel is dan op dit moment niet meer dan een richtlijn. (Bron: Opta)

Bij Vodafone is het op dit moment NIET mogelijk om je nummerportering te versnellen (ook niet door het afkopen van het abbo) en je moet dan ook de drie maanden uitzitten.
M.b.t. KPN heb ik geen informatie, echter ook zij zijn niet gebonden aan die 10 dagen regel.

In ieder geval succes.

Trouble wacht (helaas) rustig af tot Vodafone zijn nummer porteert naar zijn nieuwe Orange abbo (SPV E-200 :)

"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Trouble schreef op 17 maart 2004 @ 11:27:
[...]
M.b.t. KPN heb ik geen informatie, echter ook zij zijn niet gebonden aan die 10 dagen regel.
half februari via 2call orange abonnementje genomen.
als het binnen was hoefde ik maar een fax te sturen en nummerbehoud zou worden geregeld. klopt ook, helaas hanteerd kpn een opzegtermijn van 3 maanden die niet afkoopbaar is. dus ik zit 3 maanden met dubbel abonnementsgeld.
gelukkig blijft de bundel van orange onbeperkt geldig, zodat ik het geld niet weggooi, maar toch irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-08 12:56
ik zie weer een heleboel tegenstrijdige replys..

Als je contract afloopt heb je dus geen last van die 3 maanden opzegtermijn. Pas als je na die datum bent heb je een opzegtermijn van 3 maanden. Dus als je na 26 april je abo op wilt zeggen zit je er dus nog 3 maanden aan vast. Maar dat is hier dus niet het geval.

Er is echter wel 1 probleem, je hebt je abo al opgezegd en vodafone heeft dit bevestigd. Normaalgesproken zeg je je abo niet op maar stuur je van je nieuwe provider een nummerbehoud formulier die dan dient als opzegging. En meestal gaat dit dus pas in als je contract afloopt. Als je dit dus een maand doet voordat je contract afloopt hoef je maar 1 maand dubbel te betalen.

Wat je nu dus kunt doen is vodafone bellen en zeggen dat je alsnog je nummer wilt behouden. Dan zullen hun je wel vertellen dat je dan bij je nieuwe provider zo'n nummerbehoud forumulier moet invullen en opsturen naar vodafone. En als het goed is komt alles dan alsnog goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04-2024

Troubular

The One and Only

@Racemol is het niet zo dat je contract altijd 3 maanden van te voren moet opzeggen (waar 3 maanden het opzegtermijn is). Dit vanwege stilzwijgende verleningen e.d.

Nummerportering is volgens mij een recht en niet afhankelijk van of je het abbo al hebt opgezegd. Zolang het nummer in ieder geval nog maar niet vervallen is.

"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-08 12:56
Trouble schreef op 17 maart 2004 @ 11:55:
@Racemol is het niet zo dat je contract altijd 3 maanden van te voren moet opzeggen (waar 3 maanden het opzegtermijn is). Dit vanwege stilzwijgende verleningen e.d.

Nummerportering is volgens mij een recht en niet afhankelijk van of je het abbo al hebt opgezegd. Zolang het nummer in ieder geval nog maar niet vervallen is.
Ik heb altijd ervaren dat het niet uitmaakt wanneer je opzegt, als het maar aan het eind van je contract is. Want pas aan het einde wordt het contract stilzwijgende verlengd en gaat de opzegtermijn in.

Dit is me 3 jaar geleden bij debitel gelukt, 2 jaar geleden bij vodafone en vorig jaar is het me bij debitel opnieuw gelukt. Toen heb ik minder dan een maand voordat me contract afliep het abonnement beëindigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
Volgens mij komt het wel goed. Ik reageer zoiezo op de aanbieding die ik op het oog had. Op de site van T-mobile staat een nummerbehoud formulier die ik dan in moet vullen. Daar staat
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Gewenste datum van overzetting**   [............................]

De einddatum van mijn huidige contract is***   [............................]

Heeft u contract bij uw huidige aanbieder al opgezegd?   [  ] Ja**** [  ] Nee 

** Minimaal 2 weken en maximaal 4 maanden vooruit 
*** Opzegtermijn contract in maanden 
**** Indien ja voeg dan een kopie van de bevestiging 
van uw huidige aanbieder toe

Ik had ook even gemaild naar vodafone, die reageerden wel waanzinnig snel (binnen 5 minuten! _/-\o_ ).
Als u gebruik maakt van het Vodafone netwerk en u wilt overstappen naar
een andere aanbieder, dient u uw abonnement niet zelf op te zeggen. Neem
contact op met uw toekomstige aanbieder en informeer naar de te volgen
procedures.
Klinkt in elk geval beter als "nee, pech gehad! :+ Had je maar niet moeten opzeggen."

En gezien ik bij het nummerbehoud formulier in kan vullen de einddatum van mijn contract en dat ik zelf het al heb opgezegt, denk ik dat het wel goed komt.

Als ik het niet vergeet zal ik jullie op de hoogte houden van mijn ervaring, gezien er nogal wat onduidelijk is op dit gebied.

...

Pagina: 1