Toon posts:

[WinXP] VNC via VPN via wanadoo/casema crasht *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tot voor kort kon ik probleemloos thuiswerken.

Ik maakte een VPN verbindig aan via mijn COM21 modem van Wanadoo naar kantoor en startte daarna mijn VNC-viewer op. En voila. Binnen op me eigen computer en fijn thuis werken.

Sinds kort, 3 maanden, hebben we nu een MOTOROLA modem gekregen en daarbij het L2TP protocol van Wanadoo/Casema.

Nu werkt mijn router niet meer en zit ik met me computer direct aan het internet. Als ik nu mijn VPN verbinding opbouw, dan gaat het nog goed. Start ik nu de VNC viewer op en vul ik de naam in van me computer, dan worden zowel de VPN als de Internetverbinding van Wanadoo/Casema afgesloten.

Is dat niet raar?

Wie kan me helpen, ik tast in het duister.!!!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

WOS Policy Zeer relevant: welk OS? Daarnaast: krijg je nog foutmeldingen, bijvoorbeeld in je event log?
Je titel moet nog aangepast, maar ik ontschreeuw het alvast wat en haal wat ??? uit de titel O-)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• dokasensai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-03-2025
Heb je je VPN software al op nieuw geinstalleerd en je vnc al opnieuw geinstallleerd.

welk type VPN software heb je

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:06

brid

Onze excuses voor het ongemak

Als het goed is moet bij jou binnen kort wannadoo via dhcp gaan werken en niet meer via l2tp. Als je geluk hebt werkt het dan allemaal weer op de oude manier.

Dus check of je zonder l2tp ook op het internet kan komen

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Brid schreef op 16 maart 2004 @ 20:12:
Als het goed is moet bij jou binnen kort wannadoo via dhcp gaan werken en niet meer via l2tp. Als je geluk hebt werkt het dan allemaal weer op de oude manier.

Dus check of je zonder l2tp ook op het internet kan komen
Kikke,

dat klinkt goed. Maar hoe check ik dat?

Oke, meer informatie:

- Mijn OS op me Desktop Windows XP Pro
- VPN software, is een VPN module, geinstalleerd op een linux-based bak (http://www.connectux.nl)
- VNC software: www.realvnc.com , De server draait als service op de dekstop van kantoor, de viewer gebruik ik om de PC vanaf thuis over te nemen.
- Foutmeldingen: NOPE, not that I know of. Ik zal zo dat nog even een keer checken. MAar de verbindingen verdwijnen gewoon zonder opgaaf van rede.

Hope this helps.

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 16 maart 2004 @ 20:07:
WOS Policy Zeer relevant: welk OS? Daarnaast: krijg je nog foutmeldingen, bijvoorbeeld in je event log?
Je titel moet nog aangepast, maar ik ontschreeuw het alvast wat en haal wat ??? uit de titel O-)
Sorry,

hierboven al meer informatie gegeven.

Net nog een keer logboeken gecheckt. Alleen het system-logboek geeft aan dat er een VPN verbinding met succes is gemaakt. Even later na het starten van de viewer geeft het logboek aan dat deze weer verbroken is. Zonde ERRORS, alleen een melding.

Is dat niet raar... :?

Verwijderd

Topicstarter
WANADOO en DHCP...

ik snap er neits van...mij wordt echt niets verteld, maar ik vind na wat zoeken het volgende:

http://www.casema.nl/port...dad=portal&_schema=PORTAL

-----

Oke, overgeschakeld op DHCP met Wanadoo...jammer dat ze me niet hadden geinformeerd. Werkte eingelijk prima via een oud hubje met me desktop.

Daarna dus ik vrolijk me Router/Swtich aangesloten. Instellen op DHCP voor de WAN client, en JA HOOR....CONNECTED...das mooi...

Alleen de clients, PCs van me vriendin en mij, krijgen netjes alle info van de router, maar internetten HO MAAR!...

Wat kan er nu nog fout gaan zou je je afvragen.

nou, ik verwijder vervolgens me router/switch en sluit dat opude vertrouwde 10Mbit-hubje weer aan...Ik denk "das mooi, geen Casema software meer nodig om online te kunnen"....Maar vervolgens krijg ik zonder de software van Casema de verbinding met geen mogelijkheid meer aan de praat...

Schiet mij maar lek.... 8)7

Dus maar weer in ieder geval op een van de twee PCs de L2TP software geinstalleerd en dit topic aangevuld....in de hoop dat ik meer duidelijkheid krijg...ik zal ook de leverancier van me router SMC informeren...

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 23:58 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

jochenz - als je zelf de laatste post hebt gemaakt, zou je dan je laatste bericht willen bewerken in plaats van een nieuwe reactie te plaatsen? :)

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:06

brid

Onze excuses voor het ongemak

In welke range krijg je je ip adres??

Als je er 1 in de 82.0.0.0 range krijgt dan ben je gemigreerd en werkt het via zonder inloggen( pin me er niet op vast, zit nu op me werk kan het niet checken)

Ik kreeg trouwens een mailtje over de migratie op de dag dat het gebeurde, dus het kan zijn dat je nog niet gemigreerd ben. Ook omdat je l2tp verbinding nog werkt. Die werkte bij mij gelijk niet meer.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Brid schreef op 17 maart 2004 @ 11:45:
In welke range krijg je je ip adres??

Als je er 1 in de 82.0.0.0 range krijgt dan ben je gemigreerd en werkt het via zonder inloggen( pin me er niet op vast, zit nu op me werk kan het niet checken)

Ik kreeg trouwens een mailtje over de migratie op de dag dat het gebeurde, dus het kan zijn dat je nog niet gemigreerd ben. Ook omdat je l2tp verbinding nog werkt. Die werkte bij mij gelijk niet meer.
Ik hoorde vandaag van Wanadoo dat je L2TP software er gewoon mee ophoud, zodra ze je omgezet hebben....je schijnt er ook een mailtje over te krijgen...

Ik ben in MEI aan de beurt...SNIF... ;(

Verwijderd

Als je een belletje doet naar de helpdesk kunnen ze je meteen overzetten.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:20

Arno

PF5A

Dat zal na al die tijd wel gebeurd zijn :D

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Kan... maar hoeft niet. De omzetting is nog niet afgerond.
Pagina: 1