Overlay op tv werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
IK heb een ti 4800 en daarop aangesloten een monitor en een tv via tvout. Alles doet het eigenlijk goed. ik kan mijn desktop expande ik kan filmpjes kijken op op bijde schermpjes op fullscreen. Alleen als ik fullscreen op de tv heb kan ik niks meer op mijn andere monitor doen. Bekend probleem en de oplossing is overlay. Helaas wil die overlay fullscreen het alleen doen op mijn computerscherm, dus als ik het afspeelschermpje op mijn beeldscherm laat hoor ik fulscreente krijgen op mijn tv maar da doet hij niet. Zodra ik het schermpje naar mijn tv versleep krijg ik hem wel fullscreen op mijn beeldscherm maar dat wil ik niet. Via de search kwma de oplossing naarvoren om je tv als primaire scherm te nemen maar helaas doet hij dan nog steeds het zelfde. Ik heb verder verschillende resoluties geprobeerd en refreshrates.

Daar langs heb ik ook tv-tool geprobeerd maar die maakt volgens mij gewoon gebruik van nView. Maar als ik in tv tool instel dat ik films fullscreen op mijn tv wil kijken en ondertussen gewoon wil doorwerken krijg ik het zelfde kwaaltje.

Ik kan me herrineren dat in de oude nview je bij fullscreen device bij overlay settings je primaire en secundaire scherm kon kiezen helaas is dat nu met de laatste drivers alleen maar disable of autoselect geworden. Dus daar mee kan ik het ook niet op lossen. Maar dit hoort te werken. Mijn Ti heeft gewoon 2 ramdacs dus ik kan verschillende resluties en refresh rates aan. En gewoon fullscreen overlay doet het gewoon zolang ik maar niks doe op het andere beeldscherm.

Ik kan overlay op secundaire scherm kiezen alleen als ik mijn scherm cloon naar de tv. Als ik dan een filmpje afspeel krijg ik alleen maar een wit knipperd beeld.

het liefst zou ik natuurlijk mijn tv alleen willen aanzetten als ik een filmpje wil kijken dus dat mijn muis niet ineens uit het scherm wegvliegt en op de tv te recht komt B) . Hier zit een handige functie in tv tool voor maar onder tv tool heb ik het nog niet voorelkaar gekregen om 2 verschillende resoluties te draaien. En tv tool is niet gratis.

Als kleine subvraag, ik heb nog een breedbeeld, maar als ik hierop een filmpjes afspeel heb ik altijd zwarte balkjes horizontaal en verticaal. Dus als ik een gewoon 16:9 divxje heb krijg ik nog steeds balkjes.

specs
Windows 2000
Geforce Ti4800 (met de laatste drivers)
Blacklines Philips tv

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

-> VB :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Niakmo
Ik heb nou de 45.23 drivers geinstalleerd en ik kan nou mijn gewone avi´s afspelen op fullscreen en mijn divxjes nadat ik dat in divx instellingen heb ingeschakeled maar xvid wil hij weer niet op fullscreen weergeven. Ik ga ff alle mogelijke xvid codecs instaleren kijken welke iets beters doet.

Maar waarom kan die niet met de nieuwe drivers oftewel nview 3.5 . Ik heb nou nview 2.0 maar daar mis ik weer wat opties die in 3.5 zitten zoals het flikkeren verminderen en de AA settings voor games en zelfgemaakte resuloties.

• Niakmo
even een kikje aangezien ik nog steeds niet een echt aan prakitische oplossing heb. Heb een work around met die oude drivers en voor de overlay van divx kan je gebruik maken voor extended overlay instelling van divx maar ik heb nog een xvid gecode film en die zou ik ook graag op mijn tv willen kijken maar helaas heb ik nog een extended overlay instelling voor xvid kunnen vinden. Ik heb zoom player gedownload omdat ik ergens las dat hij een eigen overlay heeft maar met hem kreeg ik het xvidje ook niet aan de praat.

Zijn er trouwens verder nog mensen die dit probleem hebben met die nieuwe drivers?