[XP]Remote Shutdown/Blaster

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• sjobiscity
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-08 13:09
Ik krijg soms een schermpje met remote shutdown, dan krijg ik een counter met nog 60 seconden en daarna gaat hij mijn systeem afsluiten :| niet erg plezierig.
Bovendien zegt me virusscanner dat er een w32 blaster is aangestroffen, en verwijdert is.
Als ik nu shutdown -a doe is het probleem opgelost. Maar het gekke is, dat ik het regelmatig krijg, echter als ik me router ertussen hang ipv mijn switch heb ik dit probleem helemaal niet. Ik heb me pc al is opnieuw ingeinstalleerd, ook al is win2000 gedraaid, maar dit heeft allemaal geen effect op dit rare "virus". Het lijkt ook wel alsof het naar me ip wordt gestuurd ofzo, maar hoe dan, en hoe verkom ik dit??

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:44

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Blaster virus dus. patch downloaden van Micosoft, opgelost.
Hier staat de removal tool: http://www.microsoft.com/...673a38b4cf&DisplayLang=en

en hier de patch : http://www.microsoft.com/...E40F69C074&displaylang=en

[ Voor 70% gewijzigd door Microkid op 16-03-2004 17:15 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-08 00:32

Shuriken

Life is all about priorities

Je moet ff alle security updates erop gooien. Het blaster virus maakt gebruikt van een security hole in de rpc service.

Als je naar windowsupdate.microsoft.com gaat kan je de update daar vinden.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Dit staat ook in de WOS FAQ: Mijn PC herstart steeds na 60 seconden met een melding over Remote Procedure Call (RPC)?, en is ook makkelijk terug te vinden met behulp van de search: [search=rpc shutdown].

Braaf je Windows updaten zoals het hoort en je wordt niet meer geïnfecteerd :)

offtopic:
Zoals momania zou zeggen: AAARGH! 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Rafe op 16-03-2004 17:24 ]

Dit topic is gesloten.