Download corrupt

Pagina: 1
Acties:

• beezze
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-08 16:27
Ik heb een probleempje.
Ik download vaak grote bestanden vaak .rar en dan krijgk een CRC error en dan kan er zo'n bestand neit worden geextract. Ik download met DAP
Ik heb beetje rond gekeken op tweakers en kreeg ik de volgende antwoorden:

1. het ligt aan dap.
2. het ligt aan winrar
3. het ligt aan de source.

nou ik weet zeker dat het niet aan dap ligt, hoewel hij bestand wel uitelkaar haalt en weer terug inelkaar zet ligt het hier niet aan want als ik download zonder dap is het ook corrupt vaak.
het ligt zeker niet aan winrar, hoe iemand dat kan verzinnen snap ik niet. maar ik heb voor de zekerheid winrar verwijderd en een nieuwere versie opgezet, van 3.0 -> 3.2 werkt ook niet.
je zou dan denken dat het aan de souce ligt, maar een paar vrienden van mij downloaden deze bestanden bij hun thuis ook en daar is het niet corrupt, maar bij mij is het wel corrupt. Ik heb geprobeert paar keer opnieuw te downloaden maar dat had geen zin. Telkens waren de bestandjes in die rar file corrupt, maar niet steeds dezelfde bestandjes, maar steeds andere.
Ik maak verbinding met i-net via een router waar chello op aan is gesloten. Daarom postte ik mijn topic hier want ik had de vraag of het misschien aan de router zou kunnen liggen? of waar zou het dan aan kunnen liggen?

tnx alvast

To Beezze or not to Beezze

• Bulleteater
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-12-2023
jah da ken k dan moet je niet met dap downloaden maar gewoon dan doet tie het wel

• beezze
nee da zei ik al, dan doet ie het ook niet.
En normaal zonder dap heb je vaak niet zo'n stabile verbinding. En als je dan grote bestanden download kan het vaak mis gaan.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:45
En normaal zonder dap heb je vaak niet zo'n stabile verbinding
dan zou ik toch maar eens je verbinding gaan nakijken.
DAP zorgt er namelijk wel vaker voor dat downloads corrupted raken, uninstallen en op de "gewone" manier proberen

Verwijderd

Ik zou zowie zo niet via Dap downloaden gebruik dan gewoon normaal downloaden van internet explorer, zit je van ftp site's te downloaden gebruik dan
flashfxp werkt perfect. succes !

• beezze
jah, maar als je een bestand van 1,3 gig downt
en dan wil da gwn via IE nie altijd lukken. En ik heb het hier niet over commerciele sites ofzo.. duss :S

[ Voor 26% gewijzigd door beezze op 16-03-2004 17:19 ]

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-07 15:18
Probeer eens GetRight i.p.v. DAP

Verwijderd

Bij grote bestanden heb je ook een grotere kans dat er iets mis gaat.
In feite moet dat niet uit maken. Je download via tcp, dus als er ergens een bitje omvalt of als er ergens iets misgaat, moet dat stukje weggegooid worden, waarna het opnieuw gestuurd wordt door de plaats waar je van download. (dit doet tcp voor je, hoef je zelf, als gebruiker of als programmeur van DAP ofzo, niet bij na te denken).
Als je dus veel corrupte bestanden hebt doet tcp zijn werk niet goed. Al zou de router 9 van de 10 bestanden verrot maken, tcp moet er voor zorgen dat alleen goede pakketjes worden afgeleverd en als ze niet goed zijn is tcp er voor verantwoordelijk dat die pakketjes nog een keer verstuurd worden.

Installeer TCP/IP eens opnieuw zou ik zeggen binnen je OS.

Verder zou je router niet zo goed kunnen zijn. Het zou ook je netwerkkaart kunnen zijn. Het kan ook van alles op het internet zijn.

edit:
ik zeg dus:
4. het ligt aan je OS, en dan wel het TCP/IP gedeelte

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 17:30 ]

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:16

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

check je geheugen ook eens met memtest. Heb je je pc overgeclocked?

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Cardinal
  • Laatst online: 21:45
Ik denk niet dat TCP/IP hier iets mee te maken heeft.

ik denk dat het meer ligt aan de illegale websites, waar hij vandaan download

Verwijderd

cardinal808 schreef op 16 maart 2004 @ 17:30:
Ik denk niet dat TCP/IP hier iets mee te maken heeft.

ik denk dat het meer ligt aan de illegale websites, waar hij vandaan download
Als zijn vrienden het goed kunnen binnen halen, moet hij het ook goed binnen kunnen halen.
Hij zegt immers:
als ik download zonder dap is het ook corrupt vaak.
en
maar een paar vrienden van mij downloaden deze bestanden bij hun thuis ook en daar is het niet corrupt
Als je zekerheid wil hebben maak je zelf een rar-bestand van een Gig, zet die bij iemand op de ftp en kijk je eens of je die met een ftp-client (filezilla, is gratis) kan downloaden.
Als het aan TCP ligt moet dat net zo hard fout gaan.

offtopic:
(ftp-server kan overigens iedereen makkelijk draaien met WinXP, gewoon bij add/remove programs, naar Windows-onderdelen, IIS aanvinken, FTP bij details aanvinken, zesduizen updates die er bij gekomen zijn draaien, et voila, in een nieuw mapje inetpub heb je een ftp-server op jouw ip :) . Bij administrative tools in control panel kun je zelfs nog instellingen doen)

edit:
TCP kan overigens niet echt een waterdichte garantie geven dat alles foutloos aankomt, maar het geeft iig de garantie dat elk pakketje in de goede volgorde aankomt. Aangezien het niet aan DAP of de source kan liggen...

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 17:58 . Reden: ik ben vaag ]

Verwijderd

Mischien is je ram niet helemaal tof meer ( Lijkt me sterk ).
Toen mijn ram stuk was was ook alles wat ik downloade corrupt,
maar kort daarna overleed me ram dus daar was ik snel achter :P.

• tmotd
  • Laatst online: 13-07 14:33
Ik heb de zelfde problemen. Maar als ik mijn onboard nForce netwerkkaart gebruik dan heb ik die problemen niet :?. Bij mij ligt het dus ergens aan mijn 3com netwerkkaart, zijn instellingen, of de router vind um niet lief genoeg ofzo |:(.

Verder lijkt mij het sterk dat het aan geheugen kan liggen. Geheugen moet dan ook fouten geven in spellen en vast lopers enz.

Verwijderd

True,
mischien een andere netwerk kaart lenen om te proberen,

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 16:56 ]

Verwijderd

Ik ehb ook wel eens sites gehad waar ik veel corrupte bestanden weg kreeg. Sommige bestanden moest ik wel 10x downloaden tot ik een niet corrupt bestand had. Ik heb het een paar week terug ook nog gehad, met een totaal andere PC. Programma gedownload, en de installer was corrupt. Na de 2e keer downloaden deed hij het wel probleemloos. Dit was bij zowel FTP als HTTP. Maarja, het kan gebeuren, niks is perfect. En aangezien het een paar bestandjes waren in ongeveer 5 jaar, van de ongeveer 1000 GB dataverkeer is het niet zo ernstig :)

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

jozy2002 schreef op 16 maart 2004 @ 17:22:
Probeer eens GetRight i.p.v. DAP
Bestaat er ook zo iets als DAP / Getright (een download manger dus) die niet in je IE instellingen gaat zitten klooien maar los werkt?

Ik had eergister dus getright geinstalleerd alleen dan laden gifjes (onder andere op got) niet goed meer dus heb het er weer af moeten gooien, maar er moet toch wel beetje aardig programma bestaan waar je gewoon url in kan voeren en wat begint te downloaden??

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Ooit heb ik het zelfde probleem gehad. Erg lang naar gezocht, werkelijk alles geprobeerd.
Het bleek te liggen aan m'n router (Was natuurlijk de laatste mogelijkheid)
toen ik deze heb vervangen (zelfde merk/type!) was het voorbij. De oude router heb ik nog liggen, voor tijdelijke zaken. Als ik deze er tussen zet, heb ik hetzelfde probleem opniew, dus ligt het echt aan dat ding.
(Xsense Xrouter MIH-130A)

Verwijderd

sorry, foute edit

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 17:10 ]

• beezze
pff.. dus het ligt aan m'n router.
das een dure grap. Moetk een nieuwe kope.
maar kzal dan wel ff chekken of het aan me router ligt of niet.
tnx

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:10

WouterG

Dit is geen ondertitel

beezze schreef op 21 maart 2004 @ 17:36:
pff.. dus het ligt aan m'n router.
das een dure grap. Moetk een nieuwe kope.
maar kzal dan wel ff chekken of het aan me router ligt of niet.
tnx
Daar zou ik niet te snel vanuit gaan. Bij mij was het mn mem. Klinkt onwaarschijnlijk misschien maar toch was het na het vervangen van een geheugenmodule opgelost.
Pagina: 1