[clarkconnect]Imagemagick laat de server vastlopen

Pagina: 1
Acties:

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-02 20:25
Ik draai geen Gallery meer maar Coppermine photo gallery.

Hierbij kun je gebruik maken van de (matige foto's afleverende) NetPBM of Immagemagick. Die laatste heeft absoluut mijn voorkeur, maar ineens geeft deze module problemen. Als ik probeer bestanden toe te voegen en daarmee Imagemagick aanspreek begint de harde schijf hard te ratelen, reageert het systeem supertraag tot niet en is het dus onbruikbaar. Ook als ik via de shell werk gaat het supertraag.
CTRL+ALT+DEL vanuit de shell levert ook een aantal [mislukt] meldingen op waarna het systeem niet afsluit en met een harde reset opnieuw opgestart moet worden

Als ik instel om NetPBM weer te gebruiken is er geen probleem meer.

Wat kan dit zijn

in top zie ik dat meer dan 100 processen lopen met apache als user

Verwijderd

arjandijk schreef op 16 maart 2004 @ 16:50:
Ik draai geen Gallery meer maar Coppermine photo gallery.

Hierbij kun je gebruik maken van de (matige foto's afleverende) NetPBM of Immagemagick. Die laatste heeft absoluut mijn voorkeur, maar ineens geeft deze module problemen. Als ik probeer bestanden toe te voegen en daarmee Imagemagick aanspreek begint de harde schijf hard te ratelen, reageert het systeem supertraag tot niet en is het dus onbruikbaar. Ook als ik via de shell werk gaat het supertraag.
CTRL+ALT+DEL vanuit de shell levert ook een aantal [mislukt] meldingen op waarna het systeem niet afsluit en met een harde reset opnieuw opgestart moet worden

Als ik instel om NetPBM weer te gebruiken is er geen probleem meer.

Wat kan dit zijn

in top zie ik dat meer dan 100 processen lopen met apache als user
Komt mij bekend voor dit...en hoe zit het op dat moment met je geheugengebruik ?

En verder...is het niet mogelijk om de apache-processen de nek om te draaien ?

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-02 20:25
geheugengebruik tegen maximaal, maar genoeg ruimte voor swap file. Lijkt me dat een simpel Redhat servertje (celeron 500) niet meer dan 256 mb nodig heeft