Ik heb een oude laptop zonder cd-speler, en ik wil hierop windows 98 installeren. Hoe krijg ik de software op de laptop?
Deze vraag is echt al 100x gesteld man. Je kunt beste even zoeken.
http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart
http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart
[ Voor 72% gewijzigd door Noork op 16-03-2004 16:42 ]
floppen?
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
Verwijderd
als je een netwerkkaart hebt kun je hem met netwerkopties laten booten en dan de files van een gesharde map helen. Je zult denk ik wel een batchsriptje moeten maken/aanpassen. Op www.bootdisk.com staat er vast een tussen die je kan gebruiken.
Ja,
- Je doet je laptop aansluiten op een netwerk/ of je hangt hem aan een andere pc.
- Doet in die andere pc/netwerk de cd-rom van win98 erin.
- Maak een netwerkopstartdiskette om de cd-romspeler via het netwerk te bereiken.
- En voer setup uit.
Als het anders kan moet iemand dat maar vertellen, maar zo zou ik het doen.
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Of je haalt de harddisk er even uit en sluit hem mbv. een convertortje even aan in een desktop systeem.
= laptop open slopen of niet.TimBosua schreef op 16 maart 2004 @ 16:47:
HDD eruit halen?
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Verwijderd
Je kan ook op een andere pc met Win98 met norton ghost een image maken. Vervolgens start je norton ghost op de lege laptop met netwerkondersteuning om vervolgens over het netwerk de ghost te benaderen.
Geen netwerk? De ghost op cd's laten branden door norton gohst. Oh nee, je had geen cd-rom speler
.
Devil-Linux is een livecd die ook van usb-pendrive of usb-iets anders kan booten, maar als er geen cd-rom speler in zit zal ie ook wel niet kunnen booten vanaf usb. Bovendien wilde je Win98
Geen netwerk? De ghost op cd's laten branden door norton gohst. Oh nee, je had geen cd-rom speler
Devil-Linux is een livecd die ook van usb-pendrive of usb-iets anders kan booten, maar als er geen cd-rom speler in zit zal ie ook wel niet kunnen booten vanaf usb. Bovendien wilde je Win98
Dat is meestal niet zo heel erg moeilijk hoor..
Zeg het dan of reageer niet, dit is niet echt nuttig zo: check Policy mbt replies in 'slechte' topics even ajbTimBosua schreef op 16 maart 2004 @ 16:51:
Dat is meestal niet zo heel erg moeilijk hoor..
Maar goed, je zegt het bot (en zonder behulpzaam te zijn
- Diskette versie gebruiken van de installer (als je die hebt)
- De benodigde delen zelf op diskette inpakken en weer uitpakken op er laptop
- Serieel null-modem kabeltje
- Via netwerk (windows netwerk, FTP, oid) de installatieCD kopieren naar HDD
- Leen een CD drive
- Inderdaad een laptop hdd converter (maar dat kost geld) en dan de HDD in een desktop bouwen om de installatieCD te kopieren
- Booten van USB-pen
Op zich past je vraag beter in Windows Operated Systems, maar omdat het al vaker is behandeld en je er zo heel goed uit moet komen, sluit ik dit topic ipv het te verplaatsen.
Succes en nog wlekom op GoT!
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()