[FEDORA] Linux loopt goed, nu de aanpassingen nog.

Pagina: 1
Acties:

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik ben na lang wikken en wegen toch maar overgestapt naar Linux, direct fedora gekozen om eens te kijken hoe deze draait. Ik heb al eerder een poging gedaan maar ivm de hardware van systeem en nog een aantal zaken was ik genoodzaakt terug te gaan naar XP

Ik heb het geheel is geinstalleerd op een Laptop, een Compaq NX9000 2.0M met Wlan. De installatie liep eigenlijk zeer goed en zelfs Wlan had ik vrij snel aan de praat. Nu moet ik het geheel alleen nog fine-tunen en dat wil op een of andere manier niet zo, toch zit ik dus nog met wat vragen waar ik al ruim een dag naar zoek en dus dit topic maar voor open.

Ik heb al eerder wat zaken gedaan met linux wat eigenlijk prima veriep (meestal servers). Bij de vorige poging heb ik Java geinstalleerd, dit is al weer enige tijd geleden en op dit moment lukt het niet, en de vraag is waarom. Ik ben maar opzoek gegaan naar een tut want je moet toch wat :) Ik heb de volgende tut gevonden:

http://home.bredband.no/g...Java%20SDK%20Installation

Ik installeer welliswaar 1.5.0-beta maar de handelingen zijn hetzelfde. Bij regel 6 ([root]# rpm -iv j2sdk-1_4_1_02-fcs-linux-i586.rpm) krijg ik de melding dat deze java versie al is geinstalleerd, ik kan alleen met de command's hierna niet uit de voeten hierdoor.

Ik moet java installeren voor openoffice merkte ik want deze vroeg erom, iets wat mij in eerdere pogingen met redhat 9 en mandrake 10 nooit eerder is gevraagd.

Ik zal hier nog wel wat vragen stellen in de loop van de tijd, ik hoop dat het topic zo een beetje goed is :)

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:37

Robtimus

me Robtimus no like you

BacardiBreezer schreef op 16 maart 2004 @ 16:23:
Ik installeer welliswaar 1.5.0-beta maar de handelingen zijn hetzelfde. Bij regel 6 ([root]# rpm -iv j2sdk-1_4_1_02-fcs-linux-i586.rpm) krijg ik de melding dat deze java versie al is geinstalleerd, ik kan alleen met de command's hierna niet uit de voeten hierdoor.
Precieze melding?
Verder zou ik voorlopig nog even bij 1.4.2 blijven tot 1.5.0 uit de beta is, maar dat is persoonlijke keuze.
Ik moet java installeren voor openoffice merkte ik want deze vroeg erom, iets wat mij in eerdere pogingen met redhat 9 en mandrake 10 nooit eerder is gevraagd.
Huh??? Ik heb hier ook Fedora draaien, maar ik had java toch echt pas NA OOo geinstalleerd.

Even in de specfile gedoken:
Requires: XFree86, perl, libart_lgpl >= 2.3.13
Requires: openoffice.org-libs = %{version}-%{release}
Requires: openoffice.org-i18n = %{version}-%{release}
Requires: redhat-menus >= 0.4-3
Requires: db4 >= 4.1.25-11
Requires: db4 >= 4.0
Requires: startup-notification
Welke OOo probeer je dan te installeren? Zelf gedownload? Want de OOo van Fedora heeft echt geen Java nodig.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
IceManX schreef op 16 maart 2004 @ 16:37:
[...]
Precieze melding?
Verder zou ik voorlopig nog even bij 1.4.2 blijven tot 1.5.0 uit de beta is, maar dat is persoonlijke keuze.
[...]
Huh??? Ik heb hier ook Fedora draaien, maar ik had java toch echt pas NA OOo geinstalleerd.

Even in de specfile gedoken:
[...]
Welke OOo probeer je dan te installeren? Zelf gedownload? Want de OOo van Fedora heeft echt geen Java nodig.
Precieze melding is dat het pakket al geinstalleerd is, krijg je alleen de pakketnaam erbij.

Ja raar he...... zelf gedownloade versie :) Maar fedora is naar mijn ziens geheel anders dan de vorigere versies.... ik las ergens dat je met OO die je download toch meer moest kunnen.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:37

Robtimus

me Robtimus no like you

Wat geeft "rpm -qi j2sdk" als output?

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-02 19:21

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Kijk eens op http://fedora.artoo.net dit is de officiele on-officiele FAQ pagina, alle belangrijke dingen staan erop.

Het is wel in het Engels, maar dat is geen probleem denk ik zo. :)

Suc6 ;)

[ Voor 70% gewijzigd door Daantje20 op 16-03-2004 18:24 ]

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02 11:00
misschien een beetje off-topic ... maar de TS heeft ook een nx9000, heb jij ook last van dat de battery status niet gezien wordt.. en dat er bij het opstarten dat er geen apm bios gevonden is?

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Newjersey schreef op 16 maart 2004 @ 19:27:
misschien een beetje off-topic ... maar de TS heeft ook een nx9000, heb jij ook last van dat de battery status niet gezien wordt.. en dat er bij het opstarten dat er geen apm bios gevonden is?
Ik zal morgen even op de rest antwoorden op een gepaste manier, alvast bedankt iig !! dit kan even snel :)

Ik heb idd ook geen batterij-status.... moet ik nog even naar kijken want dit is zeer vervelend...... moet op te lossen zijn met ..... uuuuhhhh even denken.... je gebruikt dan de andere optie dan APM iig :)

Kom er op terug morgen of overmorgen (beetje druk helaas)

edit:

Keej het was wat laat geworden maar je moet ACPI aanzetten...... edit je grub.conf en voeg aan het eind van de kernel-regel hetvolgende toe:

acpi=on

ff rebooten :)

Je kunt dan ook meteen je beeldscherm zonder voeding eraan op volledige brightness krijgen :)

[ Voor 20% gewijzigd door BacardiBreezer op 17-03-2004 04:12 ]

Pagina: 1