Toon posts:

Systeem hangt om de de zoveel tijd:

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een:

Soltek SL-75FRV KT400
Athlon XP2600+
512 mb Kingston hyperX
256 mb Samsung Original
60 GB Maxtor
40 GB Maxtor
Soundblaster Audigy
Realtek nicje
Ati Radeon 9800 pro van Saphire

( Als er meer info nodig is meld het even )

En dit draait allemaal op een Q-tec 500watt ( ok ik weet het, dit is niet de beste voeding) ( Eerst een onbekend merk voeding )

Beeld valt vaak weg en systeem reageerd niet meer, soms spontane reboots en meestal gebeurt er verder niets.

Tot een tijdje terug, had ik een Athon XP2000+ en een Radeon 8500.
Deze zijn vervangen aangezien ik in eerste instantie d8 dat het aan mijn Videokaart lag en ik al een Snellere CPU wou hebben.

Maar toen deze hardware in ernog inzat had ik ook al last van het feit dat mijn beeld soms weg viel en verder alles netjes door bleef draaien.
Stekker eruit, soms bios resetten of 1.5 uur wachten. En meestal ging ie dan weer aan. En dan even rond kijken @ internet waar het eventueel aan zou liggen.

Vaak nadat ik een vastloper heb, AMD DURON XXXXMhz, Terwijl ik echt een XP heb.
Verder staat hij soms op 2000+ omdat mijn bios bijna iedere keer na het uitzetten van de computer mijn FSB weer op 133 zet.

Ik begin er een beetje moedeloos van te worden dat mijn PC steeds vast loopt.
Ik betwijfel het dat het aan drivers kan liggen, maar ik sluit het niet uit.
( al meerdere getest )

Mijn BIOS versie is 1.4 op dit moment, ik d8 dat het daar aan zou liggen en had deze dus ge-update maar zelfs dat wou niet helpen.

Is mijn moederbord nu kapot of kan het nog ergens anders aan liggen ?
Wat kan ik eventueel nog proberen, dit werkt namelijk niet erg prettig

• leerling
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-07 13:52
Kortsluiting in je kast??

Verwijderd

Topicstarter
Mjah maar waar ?

De enigste FANS zijn zijn aangesloten zitten achter een baybus.

Maar ik zal alles nog even na kijken.

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-08 14:20
pc aangesloten op een geaard stopcontact?
al es geprobeerd met zo min mogelijk te starten en dan 1 voor 1 terugzetten om te kijken waar begint te trippen?
wat zijn je temps?

Verwijderd

Bij mij is het wel eens ontstaan door drivers. Ik zie dat je al verschillende drivers hebt geprobeert. Probeer anders eens standaard windows drivers te gebruiken (voor de hardware die het ondersteunt natuurlijk).

Hoe zijn je voltages? Ik heb een Q-Tec 550W en die geeft nou niet bepaald ideale voltages. Ook al had je eerst een andere voeding.
En je temperaturen? ik kan me voorstellen dat het flink warm wordt in je kast met een XP2600, 9800Pro en 2 HD's. Dan zou hij theoretisch nu vaker vast moeten lopen, maar ik neem ook aan dat er een andere koeler bij je XP2600 zit.

Maargoed, het blijft vreemd dat je CPU soms boot als Duron. Daarom denk ik toch dat het ana je moederbord ligt. Als je er nog garantie op hebt zou ik er even mee heen gaan.

Verder: alles nog eens goed aandrukken zoals kaarten, kabels ed, en probeer eens een verse windows install. Ik heb ook rare klachten gekregen toen mijn XP pro eens vast liep. Daarna liep IE en MSN redelijk vaak vast. Na een schone instal loopt hij weer als een zonnetje, en geen vastlopers meer gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Ok
Ik heb net even al mijn Fans uit gedaan kast opgelaten.
En even de koeling van mijn chipset eraf gehaald.
En toen gaf mijn PC direkt aan, FSB 166Mhz ook wel Athlon XP 2600+

Mijn temps zitten met alles op de
30 tot max 48 graden, dus daar moet het niet aan liggen.

Waarschijnlijk toch ergens kortsluiting, aangezien mijn PC direct boote als een XP2600+. Dus zal nu even verder kijken waar het nog aan zou kunnen liggen en even wat benchmarks uitvoeren, stress testen.

Verwijderd

Je hebt het over koeling op je chipset, zit die goed vast? ik heb ook heele rare kuren gehad met een KT7A-RAID. Pas toen ik goeie koeling op de chipset had zitten bleef hij 100% stabiel, en wou ook weer fatsoenlijk (re)booten. Was wel enigzins overgeklokt trouwens, maar het gaat om het idee :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het eens proberen, op dit moment is het nog niet veel beter geworden :/

Verwijderd

Kun je geen moederbordje lenen van iemand en die even proberen?

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 08:32
klinkt als bijna dood moederbord

Ja zou ik ook zeggen

Verwijderd

Topicstarter
Mjah, het is allemaal heel vaag.

PC staat atm aan net wezen gamen, 3dmarken enz enz. Helemaal niets aan de hand.

Erg raar.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, me systeem gaat nu niet meer om de zoveel tijd hangen. Waar het precies aan lag weet ik nog steeds niet. Andere netwerk kaart erin gedaan, ( bleek vaak uit te vallen) dus die is vervangen, alle draadjes gecontroleerd. Enz enz

Nou is mijn laatste probleem dat ik iedere keer na het resetten van mijn PC of uitschakelen, weer naar de bios moet om mijn FSB goed te zetten. Deze wordt nog steeds terug geschakeld naar 133Mhz. Terwijl deze toch echt 166 moet zijn.

Iemand hier een oplossing voor ?
Pagina: 1