bandbreedte eerlijk delen

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

• lavaterrorr
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-02-2025
Ik hoop niet dat er toch een topic of faq hierover is.... ik heb in ieder geval gezocht en niets gevonden.
En ik zal het vooraf ook maar meteen zeggen.... ik ben niet goed op de hoogte van netwerken en toestanden :P Maar als jullie me hiermee zouden kunnen helpen zou super zijn.

We hebben hier (ik met 3 huisgenoten) internet gedeeld op een server m.b.v. een hub. Nu wil ik een bepaald deel van de bandbreedte aan elk beschikbaar stellen binnen ons netwerk, zodat niet 1 iemand alles kan wegtrekken de hele tijd. Hoe doe ik dat binnen de huidige configuratie? (dus geen nieuwe shit aan gaan schaffen en zo). Bestaat er geen proggie die dit kan? Of zit er in 'Windows 2000 server' die we op de server draaien al zoiets ingebakken?

Any suggestions? Thnx!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:50
netlimiter....

lokaal blijft je bandbreedte maximaal, maar voor externe adressen zal je dan een limit in kunnen stellen...

iow je kan wel met je huisgenoten op volle snelhied mp3 delen, maar niet op vollesnelhied mp3 downloaden....

anders zit in w2k server ook een bandbreedte tool volgens mij....

[ Voor 92% gewijzigd door nachtnet op 16-03-2004 16:26 ]

• lavaterrorr
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-02-2025
Voor de duidelijkheid....
Ik wil dus niet aan draaiende programma's een bepaald stukje bandbreedte beschikbaar stellen, dat werkt niet, want we werken allemaal lokaal natuurlijk.

Ik zoek iets waarmee ik vanaf de server vooraf al bandbreedte kan delen voor alle huisgenoten.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

ahem, wat is hier professional aan?

Anyway, mischien doet InetShaper wat je wilt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Dit kan goed met Bandwidth Controller, je kunt instellen hoeveel up- en download een IP (source of target) mag gebruiken en eventueel kun je ook nog poorten toewijzen om het dataverkeer te beperken :)

Verwijderd

Dit staat inderdaad gewoon een FAQ. Als je gewoon even het goede forum uitkiest is het antwoord ook binnen tien seconden in een sticky te vinden :z

http://gathering.tweakers...ssages/642065#bandbreedte
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.