Ik ben nou al een halve dag bezig geweest met het positioneren van een paar divjes (klinkt als een noob
). Ik heb de hele search hier uitgespit (gezocht op css, css + div, div + positioneren) noem het maar en heel veel resultaten gevonden, maar niet wat ik zoek. Op google kon ik helaas ook niks vinden.
Ik heb zelf van alles geprobeerd met relative positioning en absolute, verschillende waardes en manieren, noem het maar op.
Wat ik nou wil bereiken is het volgende:

DIV 1 moet de volgende eigenschappen hebben:
top: 0px
left: 0px
height: 50px
width: 100%
DIV 2 moet deze eigenschappen hebben:
top: 50px
height: 100%
bottom: 50px
DIV 3 moet het volgende hebben:
bottom: 0px
right: 0px
dit krijg ik dan nog wel voor elkaar (althans redelijk), maar dan nu het leuke... hoe maak ik dit zodat wanneer het browser venster kleiner word gemaakt alles netjes mee scrolled, maar er GEEN EEN div over een andere heen gaat? Met tables heb ik dit zo voor elkaar, maar met divjes
krijg het niet voor elkaar.
Wie helpt mij een beetje op weg? Of geeft wat tips?
(Ik hoop dat het duidelijk is
)
Ik heb zelf van alles geprobeerd met relative positioning en absolute, verschillende waardes en manieren, noem het maar op.
Wat ik nou wil bereiken is het volgende:

DIV 1 moet de volgende eigenschappen hebben:
top: 0px
DIV 2 moet deze eigenschappen hebben:
top: 50px
height: 100%
bottom: 50px
DIV 3 moet het volgende hebben:
bottom: 0px
right: 0px
dit krijg ik dan nog wel voor elkaar (althans redelijk), maar dan nu het leuke... hoe maak ik dit zodat wanneer het browser venster kleiner word gemaakt alles netjes mee scrolled, maar er GEEN EEN div over een andere heen gaat? Met tables heb ik dit zo voor elkaar, maar met divjes
Wie helpt mij een beetje op weg? Of geeft wat tips?
(Ik hoop dat het duidelijk is
Hican.net | IT Blog about all that is interesting.