Toon posts:

Packard bell imedia 1995d doet het niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier een Packard bell imedia 1995d, amd duron 1ghz,
128mb geheugen etc etc.

Als ik hem aansluit en aanzet doet hij helemaal niks.
De koeler van de processor zie je even bewegen, maar stopt gelijk weer.
De ventilator van de voeding gaat ook niet aan.
Alle apparaten zijn van het mobo af.
Ik hoor geen error beeps of iets dergelijks.

Als ik de processor van het mobo afhaal dan gaat de processor koeler en voeding koeler welk aan.

Ik heb al een andere voeding geprobeerd, deze doet het voor de volle 100% maar hetzelfde euvel met het mobo.

Andere processor niet geprobeerd daar deze erg schaars zijn te verkrijgen.

Is dan de processor kapot?

Alvast bedankt.

Verwijderd

AMD Duron zal gewoon Socket-A zijn, dus niet te moeilijk te verkrijgen.

Als de boel wel werkt zonder de CPU lijkt het er sterk op dat de CPU de boosdoener is.

Een nieuwe Duron 1600 bijvoorbeeld haal je voor een 50 euro inclusief koeler. Als je moederbord geen 133 mhz fsb ondersteunt draait je Duron alsnog op 1200 mhz waardoor je er toch nog op vooruit bent gegaan.

Wat voor moederbord zit er in je PC? Ik kan nergens de specificaties van de Packard Bell Imedia 1995d vinden.

Bij de specs van de Imedia kan zelfs het oudste Socket-A moederbord de 133 mhz fsb aan (266 dus) en zal een Duron 1600 dus prima lopen (ook al wordt deze misschien niet juist herkend door het bios)

Check wel je manual want je zal waarschijnlijk een FSB jumper om moeten zetten.

Waarschijnlijk kan je moederbord of alleen Durons aan (ja zo doen ze dat bij Packard Bell) of maximaal Palomino's. Het is dus afgeraden een Athlon-XP te kopen gezien deze waarschijnlijk niet gaat werken.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 16:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een MS-6511 moederbordje in.
Het is socket 462.
Het mobo ondersteunt 100 en 133 mhz

mobo: http://support.packardbel...p?PibItemNr=spec_explorer
proc: http://support.packardbel...PibItemNr=spec_6855900000

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 20:18:
Er zit een MS-6511 moederbordje in.
Het is socket 462.
Het mobo ondersteunt 100 en 133 mhz

mobo: http://support.packardbel...p?PibItemNr=spec_explorer
proc: http://support.packardbel...PibItemNr=spec_6855900000
Socket 462 is dus voor de duidelijkheid hetzelfde als Socket-A.

Hoe weet je zo zeker dat die PC dit board heeft? De Imedia serie is regelmatig van moederbord veranderd, en er zijn ook een hoop P4 Imedia systemen. Aangezien de TS erbij heeft vermeld dat ie een Duron 1 ghz heeft blijft het dus beperkt tot de socket-a moederborden.

Maar let er wel bij op dat er ook boarden zijn die enkel de Duron ondersteunen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat van socket 462=socket A verhaal wist ik.

Het modelnummer staat op het bord, vandaar dat ik weet dat het de MS-6511 is.
Dit mobo ondersteunt alleen Duron's geen Athlon's

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 21:49:
Dat van socket 462=socket A verhaal wist ik.

Het modelnummer staat op het bord, vandaar dat ik weet dat het de MS-6511 is.
Dit mobo ondersteunt alleen Duron's geen Athlon's
Zo simpel is het niet, er zijn twee versies MSI 6511:

Explorer-A ondersteunt Athlon (XP) en Duron
Explorer-D ondersteunt alleen Duron

Het verschil ligt'm echter niet in kloksnelheden oid, de -D versie heeft een zwakkere voedingscircuit die dus niet bepaald de 1000MHz+ Tbird konden trekken. Helaas was die circuit zo zwak (deels door de beruchte MSI condensator issue) dat ook voor Durons na verloop van tijd de -A versie gebruikt is gaan worden.

Het is dus niet gelijk te zeggen welke jij hebt. Je kunt ze zo herkennen:
There are two versions of the Explorer motherboard, depending on the type of CPU it supports. Part numbers of the Explorer motherboard are: 683623xxxx and 683767xxxx.

683623xxxx motherboards support AMD Athlon and Duron processors.
683767xxxx motherboards support only AMD Duron processors.
Je kunt het ook aan de FET/condensatorlayout zien:

Hier een Athlon bord:
Afbeeldingslocatie: http://uktsupport.co.uk/pb/mb/Explorer_Athlon.gif

en hier een 'Duron-only' (=oerbrak) bord:
Afbeeldingslocatie: http://uktsupport.co.uk/pb/mb/Explorer_Duron.gif

Edit:
Ik zou afraden een Morgan of zeker een Applebred op de -D te zetten, alleen Spitfire (<=D950) heeft redelike kans op lang stabiel werken.

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 16-03-2004 23:47 ]

Oslik blyat! Oslik!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 09:18
Ik blijf altijd versteld staan van dion's kennis.. :) Maar als je in de buurt woont mag je wel en test cpu lenen..

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 13:31

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Het lijkt mij dat gewoon je moederbord ook brak is,.. hij kan blijkbaar niet genoeg voeding genereren voor je processor. Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat een Duron 1 Ghz. in een Packard Bell computer de geest geeft... Daar kun je toch niet meer overklokken ?

Ik zou eerder denken aan een gevalletje RMA.

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

all_by_myself schreef op 17 maart 2004 @ 09:39:
Het lijkt mij dat gewoon je moederbord ook brak is,.. hij kan blijkbaar niet genoeg voeding genereren voor je processor. Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat een Duron 1 Ghz. in een Packard Bell computer de geest geeft... Daar kun je toch niet meer overklokken ?
OC kan makkelijk hoor, CPUFSB werkt als een droom op de 6511, maar ik geef je gelijk als je vermoedt dat het eerder aan mobo dan CPU ligt. Het zou geen kwaad kunnen om de CPU op een ander SoA bord te testen, dat van die fans is niet afdoende bewijs dat het CPU is en niet mobo.
Ik zou eerder denken aan een gevalletje RMA.
Hehe, dat gaat waarschijnlijk niet lukken. Het systeem is bij PB uit garantie, die gaan tenzij je ijzerhard kunt bewijzen dat er sprake is van van tevoren aanwezige gebreken (en dat lukt je niet) niets doen. En MSI zegt 'OEM' en verwijst (terecht) naar PB.

Enige kans is dus bij de winkel, maar daar schuiven ze dozen, niet moederborden.

Oslik blyat! Oslik!

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 13:31

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

dion_b schreef op 17 maart 2004 @ 12:40:
[...]

OC kan makkelijk hoor, CPUFSB werkt als een droom op de 6511, maar ik geef je gelijk als je vermoedt dat het eerder aan mobo dan CPU ligt. Het zou geen kwaad kunnen om de CPU op een ander SoA bord te testen, dat van die fans is niet afdoende bewijs dat het CPU is en niet mobo.

[...]

Hehe, dat gaat waarschijnlijk niet lukken. Het systeem is bij PB uit garantie, die gaan tenzij je ijzerhard kunt bewijzen dat er sprake is van van tevoren aanwezige gebreken (en dat lukt je niet) niets doen. En MSI zegt 'OEM' en verwijst (terecht) naar PB.

Enige kans is dus bij de winkel, maar daar schuiven ze dozen, niet moederborden.
Dion_b ? Werk jij bij zo'n dozenschuiven ofzo ? Je weet er blijkbaar erg veel van... })

Nee, even serieus,.. Ik heb dit ook al meerdere malen meegemaakt,.. niet met PB stuff, maar low budget spullen... En vaak zag je dan, na de nodige inspectie van de chips, condensatoren en andere ongein, toch ergens een deukje zitten, of een verkleuring... Zwaar niet ok...

Ik kan je alleen adviseren een nieuwe mobo + eventueel processor te kopen,.. kost een drol en lekker lang plezier.

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

all_by_myself schreef op 17 maart 2004 @ 20:39:
[...]

Dion_b ? Werk jij bij zo'n dozenschuiven ofzo ? Je weet er blijkbaar erg veel van... })
Nooit :o

Heb wel 2 jaar op de PB tech support gewerkt :7
Nee, even serieus,.. Ik heb dit ook al meerdere malen meegemaakt,.. niet met PB stuff, maar low budget spullen... En vaak zag je dan, na de nodige inspectie van de chips, condensatoren en andere ongein, toch ergens een deukje zitten, of een verkleuring... Zwaar niet ok...

Ik kan je alleen adviseren een nieuwe mobo + eventueel processor te kopen,.. kost een drol en lekker lang plezier.
Tsja, kan, maar leuker is het om het probleem tot op de bodem uit te zoeken, om te grokken waar het aan ligt :)

Het is per slot van rekening doodzonde om onnodig CPU EN mobo te kopen als er maar eentje om zeep is :z

En als die mobo gedumpt gaat worden willen Terw_Dan, Atlas en ik'm gegarandeerd hebben (ook al is het kapot :o - kast ook trouwens), dus als je een GoT oorlog wil moet je ons tegen elkaar uitspelen :+

Oslik blyat! Oslik!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-08 03:08

MadMan

What the....

offtopic:
ZWAAR OFFTOPIC:
dion_b, ik heb hier 6 oude mobo's liggen, ik weet niet of ze het doen. Ik heb terw_dan hier al een aantal keren over gemailt, maar krijg geen antwoord. Als jij ze wilt hebben mag je van mij, ik moet ze nu echt kwijt. Het betreft een 8086 bord, 2 socket 3 bordjes en 3 socket7 borjdes waarvan een heeeeel aparte. Ik hoor het wel van je?? (of van iemand anders die interesse heeft)

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Pagina: 1