gentoo en draadloos netwerkkaartje usb van sitecom?

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:52
hey mensen,
ik heb dit weekend op mijn pc gentoo in stage 2 gecompileerd en kernel 2.6.3.Daarbij zit nu KDE zodat ik een bureaublad heb.Maar nu komt het probleem: mijn sitecom wl-012 wil niet aan de gang(usb draadloos netwerkkaartje)

hij geeft de foutmelding als ik hem erin stop:
unkown usb (of zoiets)
hij ziet dus wel dat ie er in gaat maar herkennen doet ie niet terwijl hij het wel doet bij mn muis en mn scanner.ik heb de driver prism2_usb geinstald maar die doet het ook niet.de drivers die op de site van sitecom staan zijn een oude versie van prism2_usb en werken niet onder mijn kernel.

we hebben wel usb enz in de kernel gebakken.

nou ben ik zelf geen superlinuxer maar ik heb dit samen met een vriend gedaan en die weet er redelijk veel vanaf en heb ook al op het gentooforum gekeken maar die dingen hielpen ook niet.

alles doet het dus behalve mn internet want ik heb geen netwerkverbinding :'(

iemand een goed id _/-\o_

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
drivers voor die usb netwerk apperaat voor linux :?

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 20:32
Inderdaad, ik denk dat je hardware moet zoeken met linux ondersteuning. Linksys bijvoorbeeld.

• arvidbeheerder
TukkerTweaker schreef op 16 maart 2004 @ 16:02:
Inderdaad, ik denk dat je hardware moet zoeken met linux ondersteuning. Linksys bijvoorbeeld.
sitecom ondersteund linux WEL
http://www.sitecom.nl/dri...id=6&prod_id=133&search=1
en ik heb geen zin om een nieuwe kaart te kopen want het is mensen al gelukt om hem aan de gang te krijgen

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zo tezien kan je howto's downloaden van die site, als je die nou eens volgt moet het wel lukken.

• arvidbeheerder
geforce5_guy schreef op 17 maart 2004 @ 09:32:
Zo tezien kan je howto's downloaden van die site, als je die nou eens volgt moet het wel lukken.
1. er is GEEN how to en als ie er zou zijn dan is het van een verouderde versie
2. de howto's die ik heb gevonden en de faqs op gentooforum helpen niet
ik vraag hier niet zomaar een antwoord zonder van alles uitgeprobeerd te hebben
(ben gvd een weekend bezig geweest :( )

Verwijderd

Het is dan wel een verouderde versie, maar grotendeels hetzelfde, gewoon kwestie van de modules daadwerkelijk laden, je kernel src dir is ook /usr/src/linux, en je /lib/modules ook. Als je in de kernel module autoloading aan hebt staan moet die howto gewoon werken.

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-02 16:08
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 16:37:
Het is dan wel een verouderde versie, maar grotendeels hetzelfde, gewoon kwestie van de modules daadwerkelijk laden, je kernel src dir is ook /usr/src/linux, en je /lib/modules ook. Als je in de kernel module autoloading aan hebt staan moet die howto gewoon werken.
Ik heb hem hierbij geprobeerd te helpen en we hebben module autoloading in de kernel en laden de module met modprobe prism2_usb. Hotplug draait ook. de symlink /usr/src/linux verwijst ook naar de goede source.
Als we usb catten en dan dat ding erin steken zegt ie dat ie geen interface kan vinden ofzo :| .

[ Voor 7% gewijzigd door Lex_brugman op 17-03-2004 17:21 ]

Verwijderd

Leuk om even te controleren is of andere USB apparaten wel werken. Goed, het zit in de kernel maar werkt het ook?

Ik heb zelf een PCI kaart met PRISM chipset. Als ik de driver als module gebruikte dan herkende hij de kaart niet. Ook alle forum groepen bij Gentoo afgelopen. Kernel opnieuw gecompileerd, alleen niet als module en kijk hier het werkte.

Probeer het dus eens als je USB en de driver vast in de kernel compileerd. Dat is in dit geval ook geen probleem, deze drivers wil je waarschijnlijk toch altijd actief hebben en zo zijn ze nog iets efficienter ook.

Als je hem ooit draaiend krijgt komt trouwens het volgende probleem: WEP, ik ben er nog niet in geslaagd dit voor elkaar te krijgen.

Gezien de slechte beveiliging heb ik besloten dit toch anders te gaan doen: VPN en een Vigir 2900G

Edit: Moet toch es beter leren lezen, je USB doet ´t dus. Wat betreft het in de kernel compileren, dat geldt nog steeds of valt die onder enz. en is deze ook in de kernel gecompileerd?

Op de sourceforge site voor de atmel driver hebben ze het in de laatste newspost van 28 december 2003 over USB support. USB support voor de 2.6 kernel wordt verwacht. Blijkbaar dus nog niet gelukt. Ik denk dat dat teruggaan naar 2.4 wordt o.i.d..

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 23:12 ]

• arvidbeheerder
Lex_brugman schreef op 17 maart 2004 @ 17:20:
[...]

Ik heb hem hierbij geprobeerd te helpen en we hebben module autoloading in de kernel en laden de module met modprobe prism2_usb. Hotplug draait ook. de symlink /usr/src/linux verwijst ook naar de goede source.
Als we usb catten en dan dat ding erin steken zegt ie dat ie geen interface kan vinden ofzo :| .
kijk een medeprobleemhebber :P
dit is idd het prob en daarom werkt die driver ook niet verder

• arvidbeheerder
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 18:34:
Leuk om even te controleren is of andere USB apparaten wel werken. Goed, het zit in de kernel maar werkt het ook?

Ik heb zelf een PCI kaart met PRISM chipset. Als ik de driver als module gebruikte dan herkende hij de kaart niet. Ook alle forum groepen bij Gentoo afgelopen. Kernel opnieuw gecompileerd, alleen niet als module en kijk hier het werkte.

Probeer het dus eens als je USB en de driver vast in de kernel compileerd. Dat is in dit geval ook geen probleem, deze drivers wil je waarschijnlijk toch altijd actief hebben en zo zijn ze nog iets efficienter ook.

Als je hem ooit draaiend krijgt komt trouwens het volgende probleem: WEP, ik ben er nog niet in geslaagd dit voor elkaar te krijgen.

Gezien de slechte beveiliging heb ik besloten dit toch anders te gaan doen: VPN en een Vigir 2900G
over de wep heb ik een topic gevonden op het gentooforum
ik zal straks effe kijken of ik de link kan vinden

• Lex_brugman

zoals arvid al zei zijn usb muis werkt wel en de usb support is niet als module gecompileerd maar in de kernel

Verwijderd

arvidbeheerder schreef op 17 maart 2004 @ 18:40:
[...]

over de wep heb ik een topic gevonden op het gentooforum
ik zal straks effe kijken of ik de link kan vinden
wep doet het prima hier bij mij, cisco aironet kaartje onder gentoo op een 2.6.3 kernel. Was een kwestie van de juiste crypto libs in de kernel meecompilen.

• Lex_brugman
en is deze ook in de kernel gecompileerd?
Jep zoals ik in mijn vorige post zei ;)

Op de sourceforge site voor de atmel driver hebben ze het in de laatste newspost van 28 december 2003 over USB support. USB support voor de 2.6 kernel wordt verwacht. Blijkbaar dus nog niet gelukt. Ik denk dat dat teruggaan naar 2.4 wordt o.i.d..
Er wordt hier gebruik gemaakt van de linux-wlan-ng drivers op een prism2_usb zoals door sitecom zelf wordt aangeraden, de linux-wlan-ng zou met de 2.6 kernel moeten werken btw.

• Lex_brugman
_/-\o_ *schop* _/-\o_

• arvidbeheerder
en hier kickt een niet helemaal heldere arvidbeheerder dit topic weer omhoog :Y)

• arvidbeheerder
heeft echt niemand een id :'(
Pagina: 1