Toon posts:

[JavaScript] NT-username ophalen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een client/server applicatie maken waarbij de server (IIS/PHP) PHP-BB draait, en de client gewoon een browser is. Deze browser wordt op Win2000 machines gedraaid. Het PHP-BB moet automatisch autenthiceren op basis van de NT-username waarmee clientside is ingelogd. Ikzelf heb twee manieren bedacht waarop dit mogelijk is:

1: op IIS Windows Integrated Authentication aanzetten... na inloggen server side met PHP de juiste variabelen uitlezen.

2: Bij een request een JavaScriptje meesturen die de NT-username ophaalt, en redirect naar een login-pagina op de server, en de username als parameter meegeeft.

Van optie 2 weet ik echter niet of dit mogelijk is... Iemand een idee?

MvG

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
het lijkt me niet dat MS het mogelijk maakt om clientside de logingegevens van de gebruiker uit te lezen (misschien dat het met clientside vbscript kan, maar, met javascript zeker niet)

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
Je kan het zowiezo niet met clientside script doen. Je zal het met serverside script moeten doen; een scriptje dat bepaalde variabelen uitleest.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Mmh... nu ik er zo over nadenk zou het idd een beetje raar zijn... Security-technisch gezien. Dan zou je een pagina kunnen maken dat van clients hun gegevens ophaalt. Dan kan je ze daarna gaan hacken.

Mmph, zo had ik het nog niet bekeken.

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand dan misschien of het met PHP wel mogelijk is om na Windows Integrated Authorization op IIS wel mogelijk is de client-side NT-username op te halen?

• whoami
Nee het is niet mogelijk om het clientside te doen.
En al helemaal niet met PHP, want PHP is serverside.

[ Voor 70% gewijzigd door whoami op 16-03-2004 15:49 ]

• pgussow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-08-2025
Je moet zoals je zelf al aangeeft gewoon integrated security gebruiken. Dan lees je in PHP de server-variabele AUTH_USER uit. En dan moet je dus wel de inlog-routine van dat forum iets aanpassen om de forum-acthenticatie te triggeren zonder password. Want je authenticatie-routine laat je dus door Windows doen...

• DarkTide
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
je kunt serverside de naam in een file of waarde stoppen... vervolgens kan deze dan clientside uitgelezen worden... de vraag is dan hoe krijg je de naam in een file/waard...

Verwijderd

Topicstarter
Idd... daar zat ik ook aan te denken.

Dan heb ik nog een laatste probleempje.. Werkt die Intregrated Authentication ook onder WinXP Pro? Ik moet het ontwikkelen voor een NT-domein, maar ontwikkel het thuis. Ik heb geen zin om een complete bedrijfsemulatie te gaan draaien in de zin dat ik zelf een NT-server machine ga installeren.

• whoami
Ik denk trouwens dat je dit makkelijk zelf kunt vinden, kijk eens hier:

Pagina: 1