Toon posts:

kt7 voltagemod

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand die url ff posten waar dat hele verhaal stond ben het weer is kwijt en wil nou juist lekker solderen het weekend

Verwijderd

deze vraag is al 5 of 6 keer geweest waarom gebruik je niet de Search

Verwijderd

kijk maar eens op www.vr-zone.com

Verwijderd

Topicstarter
leuk dat de laatste tijd iedereen zo aardig tegen alkaar is (not)
btw als je het nou ook zoekt je vind het hier
http://www.amdzone.com/articleview.cfm?articleid=368&page=2

Verwijderd

Ik heb ook nog een andere review gezien, maar ik zie wel vage plaatjes, maar niet waar het nu precies gesoldeert moet worden!

Ik heb van de Asus A7V wel hele gedetailleerde guides gevonden!

Kan iemand me vertellen waar het nu precies gesoldeert moet worden of hebben jullie zelf plaatjes?

Cheers!

Verwijderd

Dit is de link : http://www.vr-zone.com/Home/news66/news66.htm#1024

Afbeeldingslocatie: http://www.vr-zone.com/Home/news59/kt71.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vr-zone.com/Home/news59/kt72.jpg

Nog wat gepraat dat erbij staat :
This method was shown previously by soldering a 30KOhm resistor across the resistor (connected to Pin FB of the HIP 6301) to the ground. By doing so you can obtain a VCore voltage of around 1.95 - 2.0V. This is relatively safe so that you don't trigger off the overvoltage protection set at 15%. However for those who are bending to obtain the max VCore voltage of 2.10 - 2.14V, you may want to solder a 15KOhm resistor and it would be better to get a variable resistor instead. An increase of 0.1V will prove alot when you are pushing your Durons to the max.
There is another way to overcoming the overvoltage protection to get voltage above 2.20V but it is not recommended as the power transistors will run very hot.

Verwijderd

Oh thnx!

Verwijderd

Topicstarter
er zijn weer 2 verschillende verhalen een met een 15 en een met een 30 k ohm weerstand welk is het nu en wat is het verschil van de 2

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

bij 15 ohm haal je het maximale uit je kt7 want dan staat hij op 2,10 volt ong.
Bij 30 ohm is de maximale volt dat je haalt ong 2,00V.
Mar houd er rekening mee dat je transistors een stukje warmer worden dus een goede airflow of een fannetje erbij voor optimale zekerheid kan geen kwaad.

Succes met je solderen, ga zelf ook van de week beginnnen.

ohja nog iets ga niet stunten of overhaast solderen doe er desnoods 2 dagen over dan dat je je mobo verkeerd soldeerd. tevens is het aanraadbaar om een weerstand te halen die zo zuiver mogelijk is, een tolerantie van 5% is wel genoeg.
Nog een tip ga niet dit doen als je geen goede koeling hebt, een proc wordt weer een stukje warmer.

Nog iets, ga niet denken dat je nog hoger kan circa 2,10 a 2,14v want dan slaat je mobo vast, beveiliging van je mobo en is niet goed voor je transsitors en je voltage regelaar.

Wat je ook kunt doen is gelijk vier (of meer) weerstanden halen van wel vier verschillende waardes, b.v. een van 30000 ohm halen (heb je 2V) 1 van 15000 ohm (als je dat durft, dan heb je 2,10V) en een van 45000 ohm (dan zou je ong op de 1,90V uitkomen) en circa 40000 ohm, voor 1,95V.

Nogmaals veel succes.
Homedisc

39

Verwijderd

Topicstarter
heb een heatsink geknutselt voor op die dingen en bevestigt met ertic silver houd het dan wel koel allemaal

Verwijderd

Hey Homedisc,

Hoe bedoel je nou doe gerust twee dagen over het solderen? Het solderen is toch in 10 min. gelukt??

Welk gedeelte wordt nu warmer? Ik heb nog wel wat heatsinkjes liggen om het te koelen! :P

Ik ga maar eens 30kOhm proberen in de vakantie, kijken of ik dan 105x9,5 halen! :9~

Alvast bedankt!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op maandag 18 december 2000 13:28 schreef Santana het volgende:
Hey Homedisc,

Hoe bedoel je nou doe gerust twee dagen over het solderen? Het solderen is toch in 10 min. gelukt??

>>>Ja tuurlijk is het solderen binnen 10 min klaar, maar als je heel zenuwachtig en het snel wil doen doe het dan niet of neem je tijd ervoor bedoelde ik.

Welk gedeelte wordt nu warmer? Ik heb nog wel wat heatsinkjes liggen om het te koelen! :P

>>De transistors worden warmer, je hoeft er geen heatsinks op te maken zolang je maar een beetje airflow in de kast heb.

Ik ga maar eens 30kOhm proberen in de vakantie, kijken of ik dan 105x9,5 halen! :9~

>>>Succes alvast ik ga eind deze week beginnen, hou ons op de hoogte wat de resultaten zijn.

Alvast bedankt!

39

Verwijderd

Hey thnx Homedisc!

Thnx voor de hulp!

Ik ga even een vriend van mij strikken om te helpen met solderen! 8-)

Ik wil misschien ook nog een baybus maken, maar dit lijkt me erg moeilijk! :?

Mijn airflow in mijn case is aardig goed! Mijn case wordt niet warmer dan 20C! B-)

Cheers!

Verwijderd

Hey,

Het kan toch geen kwaad als ik 15KOhm probeer? Ik zorg gewoon dat het voltage niet explodeert, dan heb ik alleen meer mogelijkheden!

Mijn CPU post op hele hoge snelheden! 1,1Ghz zelfs! Temp is 37C stressed met Prime95, t/m 960Mhz stabiel, daarna komen de hardware errors kan dit door mijn geheugen komen?

Met een voltagemod valt du nog meer te realiseren dan dit?

Cheers!

Verwijderd

Topicstarter
het antwoord daar op is goed koelen en eventueel een hatsink erop zetten ik heb er eeb op van 3x7cm die valt over alle 6 heen en heb ze erop gelijmt met artic silver btw ik heb een schakelaar ertussen gezet kan je kiezen of je een hoog valtage wil of niet misschien een idee

Verwijderd

Topicstarter
btw als je een 1-0-1 schakelaar neemt kan je allebij een 30 en een 15kohm erop zetten kun je nog meer expirimenteren

Verwijderd

Aha, dus wel effies een heatsink op die chippies!

Wat is trouwens het I/O voltage? Helpt dit ook???

Verwijderd

Topicstarter
afblijven lijkt me daar het antwoord op

Verwijderd

Ja?

Ik zag hier op GoT iem. die het op 3.6 had staan!

Verwijderd

Topicstarter
is het voltage op je kaarten volgens een vriend van mij is helpt geen reed met je proc opvoeren koelen en core spanning zijn het belangrijkst

Verwijderd

Maar ik kan dus wel hoger halen met een core voltage mod?

Schakelaars is allemaal te moeilijk voor mij!

Ik zit in 5VWO en heb een Economie pakket ;)
Ik ga een vriend van me hiervoor strikken! >:)
Ik wil ook een Baybus, maar daar snap ik geen reet van!

Verwijderd

Topicstarter
met een 30 kohm haal je 2.07v en met een 15 iets van 2.15 maar word dat chippie wel iets waremer ene moet je ff op de temp letten en moet die scakelaar is niet moeilijk een draaije naar de 0 en op de 2 1en een weerstand een van 15 en een van dertig kun je ze schakelen btw dit moet wel als je pc uit is

Verwijderd

Ik doe wel 30!

THNX!

Verwijderd

Als je een 30K Ohm geval ertussen gooit hoewarm word het dan/moet je die dingen dan al extra koelen/hoe warm mogen ze worden ?
=))
Ik heb best aardige airflow in mijn kast maar er staat geen 80cfm koeler recht op die dingen te blazen...

Zou ik met een 30K Ohm weerstandjuh niets door laten branden ofzo ?
Pagina: 1