Toon posts:

"Mycom Bluetooth Dongle" ziet geen aangesloten apparaten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds vandaag een Mycom Bluetooth Dongle. Maar na veel gepruts lukt het me niet om hem werkend te krijgen. Hier wat meer toelichting:

BLuetooth adapter (USB) ingeplugd
Bijgeleverde SW geinstalleerd
ik kreeg een bericht nieuwe hardware gevonden blablabla

en dan Bluetooth dongle is geinstalleerd en klaar voor gebruik.

In apparaat beheer is hij tezien als werkend maar als ik naar mijn bluetooth locaties ga waar vervolgens naar mijn bluetooth apparaten wordt gezocht vind hij niks.

Mijn Motorola V525 vind mijn pc'tje ook al niet.

Wie kan mij hiermee helpen?

Alvast Bedankt,
StenniS

Verwijderd

Welke apparaten wil je gebruiken met de BT-dongle? of is het alleen de Motorola? Misschien moet je hem daar nog wel aanzetten ;)

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:23
Welk OS heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Het enige waar ik em voor gebruik is op dit moment idd alleen de motorola.

Maar wat bedoel je met aanzetten? Als ik men toestel laat zoeken naar apparaten vind hij niks...

Verwijderd

Topicstarter
Mijn OS is Windows XP.

Wel kreeg ik ongeveer 30keer tijdens software installatie het bericht dat deze sw niet beschikte over het microsoft logo.

Een of andere digitale handtekening..

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 20:19

Pogostokje

* twiet *

Check of je wel je bluetooth instellingen goed hebt staan, zet je apparaten bijvoorbeeld wel discoverable ander vinden ze elkaar niet. Check ook op je PC of je wel de rechten e.d. goed hebt gezet voor andere apparaten.

En, download de nieuwste software van de website van de fabrikant. Bluetooth software gaat erg snel en versies op bijgeleverde CD's zijn vaak al wat ouder omdat ze bijvoorbeeld al een jaar op de kast staan in de winkel.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik mijn bluetooth/pc op discoverable zetten?

Verwijderd

Topicstarter
We zijn ondertussen een stapje verder.

Als ik bij mijn bluetooth locaties kijk staat er dat het apparaat niet goed werkt.
Maar hij vind mijn Motorola wel.

Ik klik op het programma OBEX File transfer maar dan krijg ik het bericht:
Fout bij het tot stand brengen van de verbinding.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb zelf ook zo'n key, en moet zeggen dattie of goed, of niet/beroerd werkt.
Volgens het bijgeleverde boekje geinstalleerd, en werkte met mijn S55 prima. Maar het ding kapt soms spontaan met werken, waarna je em opnieuw moet inpluggen, of je pc moet rebooten. Om het helemaal irritant te maken: ik gebruikte het ding vooral op mn laptop en hij kapte opeens met werken..heb em toen niet meer aan de praat gekregen. Moet em nog installeren op mijn beide pc's (recent een reinstallatie gehad) dus zal dan eens even zien of het wel goed gaat.
Zal dan wel even laten weten hoe of wat.

Heb je trouwens SP1 geinstalleerd? Misschien dat dat uitmaakt...

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topictitel aangepast :)

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:30
Heb zo'n zelfde ding met dezelfde problemen alleen werkt hij hier soms wel en soms weer niet.
Na een opstart van de pc (AMD XP 2000+ en win XP prof) kan ik de BT aanzetten en snel verbinding laten maken met mijn Nokia 3650 en die werkt dan goed met de datasuite en Outlook. Maar zodra ik dan het BT icoontje in de sytemtray wil aanklikken reageerd dat iccontje nergens meer op :-(.
Bij de geavanceerde configuratie geeft hij bij Hardware wel aan dat hij niet goed geistalleerd is maar na een keertje of 25 a 30 alles op verschillende manieren geistalleerd te hebben begin ik de moed op te geven, Bij een vriend van mij die Win 2000 driit zijn er geen probs (hij kent verder ook diverse personen met dezelfde BT en die hebben ook geen probs, moet nog ff navragen welke windows zij hebben)

Mocht er iemand nieuwere drivers vinden dan 1.3.2.7 dan hoor ik het graag, ik kan ze nergens vinden (google en op de fabrikanten site gekeken)

Mijn profiel op Discogs

Pagina: 1