Toon posts:

[VB] Data goed presenteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dames en Heren,

Om de haalbaarheid van een project, een scoresysteem voor een volleybaltoernooi dat gespeeld wordt voor een goed doel, te bekijken zou ik eens wat willen discuseren om het volgende te realiseren in Visual Basic.

Dit is de bedoeling:

Er is een centrale database waarin alle onderlinge scores zijn opgeslagen. Deze database moet gepresenteerd worden op 3 laptops in de sporthal. Op alle laptops wordt dezelfde informatie weergegeven.

De presentatie die op elke laptop wordt afgedraaid bestaat uit meerdere schermen die continu herhaald moeten worden. bijvoorbeeld:

scherm 1: Webstrijd resultaten
Scherm 2: Poulestanden
Scherm 3: Nieuwe poulindeling op basis van resultaten
Scherm 4: Sponsors oid.

De eerste optie is om het met powerpoint te maken. Nu ben ik weinig thuis met VBA en de kennis die ik daarvan heb is alleen van VBA i.c.m. Word of Excel. Dus is het mogelijk op in Powerpoint database connecties te maken en berekeningen uit te voeren aan de hand van de gegevens ?

De tweede optie is een eigen, flexibele, presentatieomgeving bouwen in Visual Basic. Ik kan aardig Visual Basic programmeren maar ik vraag me af hoe je ervoor kan zorgen dat de schermen met informatie elkaar afwisselen. Nu ik dit zo typ bedacht ik het volgende:

nodig:
1 timer
4 groepsvakken

In elk groepsvak worden dan de tekstvakken / plaatjes voor een sheet geplakt en deze worden dan om de beurt visible / invisible gemaakt door de timer.

Optie 3: Zijn er controls voor visualbasic die dit kunnen ?

Kortom er zijn een heleboel mogelijkheden maar wat denken jullie ervan ?

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Je vergeet een mogelijkheid:

Rapporten in access

Met wat geknutsel kun je die ook best wel een leuke vorm geven.
Voordeel in jouw geval: Je zit direct tegen de database aan, en met een timertje kun je die schermen wel laten afwisselen

nadeel: 't is niet voor presentaties gemaakt ;)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 23:39

mulder

ik spuug op het trottoir

Zit die laptops in een netwerk?

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Hoewel het niet veel te maken heeft met VB zou ik kiezen voor Flash MX 2004 Professional. Daar zitten naar mijn idee de mogelijkheden om jou project goed en mooi uit te kunnen voeren.

In Flash MX Pro kun je vrij simpel een connectie maken met XML waarden of een (Access) database en dat mooi presenteren via een beamer ofzo. Je kunt zelfs een Flash Projector (.exe) maken die continue de gegevens uit een XML bestand of Access database leest.

Meestal loopt de Flash file vast als het bestand (Access db of XML file) 'exclusief' is geopend, je moet daar voor misschien een lokale webserver voor opzetten (ASP) zodat je de data kunt invullen via een webinterface..

Verwijderd

Met Access kun je de invoer en uitvoer wel goed regelen. Ik vraag me alleen af of het goed werkt met 3 computers en wisselende beelden.. hmm

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
Hmm, op m'n vorige werk heeft er iemand zo'n applicatie in elkaar gedraaid in VB met flash animaties enzo.
Er was 1 operator voor die app, en als er een punt gemaakt werd, dan gaf ie dat in; voor welke ploeg, welke speler, etc.... en dan kwam er zo'n animatie op het grote scherm. Hetzelfde voor fouten enzo.
Als er niets gebeurde, dan zag je de stand, en de namen van de spelers enzo van elke ploeg.
Tijdens de pauze werden er sponsor-logo's getoond.

De app was best :9, en wordt gebruikt door bepaalde Belgische basketbalploegen dacht ik. Ook de 6-daagse van Gent gebruikt die app.
Nouja, ik werk daar niet meer, en diegene die dat ontwikkeld heeft ook niet meer.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
De laptops zitten in een netwerk

Presenteren vanuit access wil ik niet omdat ik juist de gebruikers zo min mogelijk wil laten kunnen (nu is er nl een systeem wat excel en powerpoint koppelt, alleen de kans dat de gebruiker het verknalt is vrij groot !!)

Flash MX Pro klinkt er goed. Hier heb ik totaal geen ervaring mee, maar ik zal het eens even uitzoeken. Is er mischien iemand die hier ervaring mee heeft ? [sniekie modus] die ga ik gelijk ff downloaden vanavond :) [/sniekie modus].

Trouwens de input wordt gedaan vanuit een vb applicatie maar daar verwacht ik niet zoveel problemen.
Pagina: 1