Toon posts:

DivX naar DVD via TMPG

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een DivX-file omzetten via TMPG naar MPEG-2, om uiteindelijk later een DVD te branden.

Ik gebruik te PAL setting (aangezien de film 25 frames per seconde heeft)
en de LOW resolution..

Maar dan nog berekent het programma dat de MPEG-file 6,6 GB wordt. En dus past deze niet op een DVD van 4,7 GB.
De bitrate is dan 750 (dit is natuurlijk ook niet heel veel)

Maar het gekke is, bovenaan staat: "Movie info: 352x288 25Fps / 48000 Hz Stereo / 425 min 26 sec"
Terwijl de film 1 uur en 54 minuten duurt??!

Snappen jullie hier iets van?

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:13

UTM

Mischien duurt het encoderen zo lang 8)7

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 07:24
Haal eerst ff het geluid met VirtualDub van de DivX film los (naar uncompressed .wav) Daarna in TMPgEnc de videofile en audiofile apart kiezen.

Oh en let op dat er geen (kleine) errors in je video zitten, want anders gaat je geluid vanaf dat moment a-synchroon lopen!

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap ook niet echt die video resolution..

Ik kan kiezen voor 352x576 of voor 720x576.

Welke van deze moet ik kiezen? Maakt dit iets uit?
Thx for the info

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

e1f

Kijk eens op: http://dvd-hq.info/Compression.html en http://www.doom9.org/, ik denk dat je er daarmee wel moet kunnen uitkomen.

Verwijderd

Topicstarter
ok, thx

• Pino!
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-01-2018

De komst van surround biedt de opnamestaf een ongekend arsenaal aan manipulatiemogelijkheden waar dan ook dankbaar gebruik van wordt gemaakt en waarmee het venster op de concertzaal vakkundig wordt gesloten. We luisteren verder via de brievenbus...

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:05

dbzfan

Nee.

Je moet bij opties kiezen voor: Full screen, keep aspect ratio. Maar dat heeft er volgens mij niet zo veel mee te maken.

Verwijderd

Topicstarter
thx, info was heel nuttig.. en inmiddels is het gelukt om de film op 1 DVD passend te krijgen.

De bitrate komt dan uit op: "3514" voor video.

Dit zal dan wel geen topkwaliteit zijn, maar ik hoop dat het er leuk uit komt te zien. :P

Verwijderd

Topicstarter
Oeps! Volgens mij ben ik vergeten om : "Full screen, keep aspect ratio" te kiezen en heb ik alleen "Full screen gedaan"

ik heb met Gspot de file geanalyseerd en daar staat in het vakje voor x (breedte) en y (hoogte): "512x384"

Ik had dus gekozen voor de resolutie 720x576, maar ben "keep aspect ration" vergeten aan te zetten.

Hebben jullie dit ook een keer gehad? En is de film nu 'verknald'? Ik kan het niet checken want ik heb geen progje om het resultaat (M2V-formaat) mee af te spelen.

:(

Verwijderd

Topicstarter
haha.. sorry wat ben ik blond.

Het zijn dezelfde verhoudingen.. kwestie van delen ;)
allebei: 1,33

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

e1f

't is misschien handig als je het 'edit' knopje gebruikt i.p.v. iedere keer een nieuwe post. Je kan die m2v file trouwens gewoon in mediaplayer slepen, of in je dvd speel programma, dan moet het gewoon werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik stuit op een probleempje..

Met VirtualdubMod ga een WAVE-file processen van de AVI (de DivX) bron.
Het probleem is alleen dat de wav-file ophoudt bij 57 minuten terwijl de film zelf langer duurt.

Komt jullie dit bekent voor?

De bedoeling is om met TMPG een M2V te maken. Daarbij wordt er ook een MP2 file aangemaakt maar volgens:

http://www.sectie.be/divx2dvdr/divx2dvdr.htm

Moet ik met VirtualDub een .WAV file maken, en vervolgens met AC3Machine een .AC3 file maken.

In Gspott wordt immers duidelijk dat de AUDIO MP3 is..

Weten jullie hoe het komt dat de .WAV file ophoudt bij die 57 minuten?
Met VirtualDub lukt het wel??!!

wat is het verschil tussen VirtualDub en VirtualdubMod?

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 18:46 ]

Pagina: 1