profeet Mohammed (vzmh) in de Bijbel

Pagina: 1
Acties:
  • 741 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105345

Topicstarter
Na lang zoeken, eindelijk gevonden...veel lees plezier...

In Genesis 12;2-3 God promised Abram to make of him a great nation and blessed him and promised blessing of all families of earth through him. Further in Genesis 15:18, God made a covenant with Abram and promised to give to his "seed" all the countries between the river of Egypt, Nile and the river Euphrates (in Iraq). Abrams wife sarah was barren and she had born him no children. So she gave Abram her maidservant Hagar to be his wife. Hagar gave birth to the "first born son" of Abram, according to gods promise and he was named Ishmael according to gods command. (Genesis 16:17-16)
In Genesis 17:1 the lord appeard to abram to confirm the covenant which was made earlier and promised to make him father of many nations and to give his descendants the land of Canaan and subsequently Abrams name changed to Abraham. Then god commanded Abraham, the circumcision of all his descendants as an everlasting sign of his covenant (chapter 17:9-14)

After the birth of Isaac to Sarah a jealousy developed between sarah and Ishmael and his mother Hagar. Eventually God commanded Abraham to send away Hagar and Ishmael and not to worry about them, because God would take care of them.
While they wonderd in the desert,God called Hagar from heaven and told her not to be afraid, for He will make Ishmael into a great nation. (Genesis 21:18)
( The Genesis is the book of Isaac and his descendants; Jews not of Abrahams other line via Ishmael; arabs.)

The children of Israel inhabitat the land of canaan and the children of Ishmael inhabitat the land of the arabs, all the countries between the Nile and Euphrates as prommised by God, in Genesis 15:18 to brahams "seed".
The "great nations" promised by god where to become thus the fountain-head of two spiritual streams, which must not follow together, but each in its own course.

Ishmael wanderd in the wilderness of Paran and settled in the valley "Bacca", present day Mecca and became the father of Arabs as willed by god.Surely God blessed the children of Isaac by guiding them to the truth, the straight path, the path of God by sending his mighty prophets such as; Moses, Solomon & Jesus.
In the same way God blessed the arabs by sending them the last and mightiest prophet Muhammed.

De verschillende stromingen van geloven worden beschreven in de bijbel Maar vandaag de dag wordt profeet Muhammed niet erkend door de Christenen of de Joden.Waarom niet? Hoe is dit zo tot stand gekomen?

Mijn stelling is dat Muhammed wel erkend hoort te worden omdat die geloven anders halve -waarheden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78092

Kun je niet een Nederlandse bijbel quoten, omdat in de vertaling vaak kleine foutjes sluipen, en in Nederland leest men de Nederlandse foutjes en niet de Engelse.

Daarnaast wat is het verband met Mohammed? Nadat Hagar en Ismeal volgens de Islam in de woestijn verstoten waren trok Ismael met zijn hiel door het zand en creëerde een bron, de bron tegenwoordig bij de Ka'Ba in Mekka. En daar houdt Ismael op, Isaac echter is bij de Joden door de stamboeken makkelijker terug te leiden.

Mohammed heeft gezegd dat de Arabieren van Ismael afstammen, maar dat is het woord van iemand die niet direct erkent wordt door de ander geloven en dus is zijn woord niks waard voor die geloven. (Een paus heeft trouwens volgens mij Mohammed nog tijdens zijn leven vagelijk erkend).

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 78092 op 16-03-2004 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-05 17:54

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

als je het theologisch gaat bekijken:
Isaac erfde de gelofte van God aan Abraham, en vervolgens droeg hij op zijn sterfbed deze over aan zijn tweede zoon Jakob (het bedrog van Jakob ten kostte van Esau, de laatste verkocht zijn erfrechten voor een bordje linzensoep)

Door het bedrog dat Jakob toepastte kwam hij in conflict met Yhwh, deze verjoeg hem, liet hem in banningschap gaan en op de terugkeer naar het beloofde land vocht hij met hem in de vorm van een engel, deze versloeg Jakob en droeg hem op de naam te dragen van Israel: 'Hij die vecht met God',
als onderdeel van de gelofte aan Jakob/Israel geldt een plicht aan de volgelingen van Yhwh zich respectvol op te stellen tov anderen (Toen Israel terugkwam bij Esau, boog hij voor hem, en stelde zich op als zijn dienaar, de broer die hij verraden had, ik denk veel aan het verhaal van Jakob/Israel in relatie tot het conflict tussen Joden en Palestijnen)

Afstammelingen van hagar vallen echter buiten de gelofte van God aan het volk der Joden, het volk Israels, slechts Jeseus heeft deze later verbreed tot een gelofte aan de hele mensheid, echter binnen de joodse theologie is dit enkel een gelofte aan een enkel volk.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

een stel veronderstelling....

het gezegde is niet voor niets dat een profeet in zijn eigen land/stad/regio niet (h)erkent wordt.

En ook dat zeker in de tijd vlak na Mohammed, de toenmalige kerkelijke leiders alleen bezig waren met het uitbereiden van hun wereldlijke macht.
En dus als ze Mohammed als een min of meer profeet achtig iemand binnen de christelijke kerk zouden erkennen, ze hun 'land' uitbereidingen richting het midden oosten niet meer als een christelijke taak konden verkopen.

Mijn persoonlijke mening is, dat er op sleutel posities toen en nu nog steeds personen zitten die belang hebben bij gevoel van onveiligheid/strijd in wat voor vorm dan ook. En dit vanuit dat verre verleden nog steeds proberen te voeden. In dit geval kun je dus mensen van extreem conservatieve groeperingen, die ontdekt hebben dat je mensen heel erg makkelijk alle kanten op kan sturen die je maar verzint als je ze maar bang genoeg maakt. Helemaal als ze voor hun bestaan ook nog eens van je afhankelijk zijn.

Binnen stromingen als in het christendom (weet ik uit ervaring) en bij de Islamieten (van horen zeggen), zijn er nog genoeg die liever veel energie steken in het zoeken naar de kleinste interpreatie verschillen, om daar gigantische ruzies over te maken.
Gelukkig zie je ook steeds meer imho verstandige mensen die juist de overeenkomsten willen onderzoeken en dan bespreken van "hoe gaan jullie er mee om?" en daar juist meerdere inzichten uit kunnen halen.

Het gaat toch allemaal over dezelfe God van Abraham, of je hem nu YHWH, God of Allah noemt... dat blijven toch maar menselijke namen van een macht die zo groot is dat ie door geen normaal mens ooit helemaal te bevatten zal zijn.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97693

Ja er zit zeker wel wat in wat je zegt, maar Mohammet was niet de mightiest, omdat Jezus de Zoon van God is. Jezus was er al voordat de wereld geschapen werd.

De moslims zeggen dat God geen zoon heeft en dat zetten ze ook in elke moskee aan de muur. Hier scheiden dus de wegen al snel van de christenen en de moslims. Want de christenen geloven dat Jezus de Zoon van God is, het is dat geloof wat hen christen maakt.
Anoniem: 105345 schreef op 16 maart 2004 @ 14:51:
In the same way God blessed the arabs by sending them the last and mightiest prophet Muhammed.

De verschillende stromingen van geloven worden beschreven in de bijbel Maar vandaag de dag wordt profeet Muhammed niet erkend door de Christenen of de Joden.Waarom niet? Hoe is dit zo tot stand gekomen?
Mohammet wordt niet erkend omdat mohammet Jezus niet erkend als Zoon van God.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97693 schreef op 16 maart 2004 @ 15:20:
Jezus komt wel degelijk voor in de Koran echter als profeet, zoals ook vele christenen hem zien. Mohammed zag christenen als zijn broeders en heeft een oordeel uit laten gaan wat ongeveer zo luidt: "iemand die een vinger legt op een christelijke broeder zal de toorn van Allah voelen, Allah is groot".

Mohammed erkent Jezus wel, maar niet direct als de heilige drieeenheid(?), echter wordt dit ook niet door lang niet alle christenen gedaan. De Joden erkenen Jezus niet, de Islam wel.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 78092 op 16-03-2004 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:57
Joden zijn dan ook geen Christenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78092 schreef op 16 maart 2004 @ 15:25:
[...]

Jezus komt wel degelijk voor in de Koran echter als profeet, zoals ook vele christenen hem zien. Mohammed zag christenen als zijn broeders en heeft een oordeel uit laten gaan wat ongeveer zo luidt: "iemand die een vinger legt op een christelijke broeder zal de toorn van Allah voelen, Allah is groot".

Mohammed erkent Jezus wel, maar niet direct als de heilige drieeenheid(?), echter wordt dit ook niet door lang niet alle christenen gedaan. De Joden erkenen Jezus niet, de Islam wel.
Hij vraagt waarom de christenen mohammet niet erkennen als profeet. Ik zeg dat dat is omdat christenen geloven dat Jezus de Zoon van God is en moslims niet.

Als ik dus geloof dat Jezus de Zoon van God is en Mohammet zegt dat hij dat niet is, dan kan mohammet geen profeet zijn.

Bij moslims is het andersom. Moslims geloven dat mohammet de grootste profeet is, dus kan Jezus volgens hen niet hoger zijn dan mohammet, en kan dus niet de Zoon van God zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97693 schreef op 16 maart 2004 @ 16:16:
Hij vraagt waarom de christenen mohammet niet erkennen als profeet. Ik zeg dat dat is omdat christenen geloven dat Jezus de Zoon van God is en moslims niet.

Als ik dus geloof dat Jezus de Zoon van God is en Mohammet zegt dat hij dat niet is, dan kan mohammet geen profeet zijn.

Bij moslims is het andersom. Moslims geloven dat mohammet de grootste profeet is, dus kan Jezus volgens hen niet hoger zijn dan mohammet, en kan dus niet de Zoon van God zijn.
Jij zegt dat Jezus de zoon van God is, er zijn genoeg christenen die hem als een profeet zien en zo zag Mohammed Jezus ook, Mohammed erkende Jezus als profeet.

Zij vraagt waarom de christenen Mohammed niet erkennen als profeet. Ik zeg dat dat is omdat het woord van Mohammed het bewijs is voor de afstamming van Ismael en dit woord is pas gesproken in 624, daarnaast komen de Joden en Jezus uit het volk van Isaac het uitverkoren volk van JWHW en dus ook Allah. Zij wil zeggen dat het volk van Ismael het uitverkoren volk is, echter is het God die Abraham een zoon belooft en is het God wie in de bijbel Abraham een zoon geeft bij zijn vrouw en deze zoon is Isaac, Ismael is verwekt buiten God om, en is in de bijbel een enkel menselijke daad.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 78092 op 16-03-2004 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:40

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Als ik de tekst van de TS goed begrijp, zit nu op mijn werk en heb geen bijbel, zou God zelf zowel aan het begin van Joodse als de Arabische bevolking hebben gestaan.
Een interesante gedachte gezien de huidige situatie.

Wat je nu precies met die erkenning bedoel ontgaat mij eerlijk gezegt.
Is het over Muhammed dat hij zijn overtuiging op papier gezet, al dan niet geïnspireerd door God. (Je zou hem dan gelijk kunnen stellen met de andere Evangelisten.)
Of bedoel je de start van de Arabische stamboom, te beginnen met Ishmael. Dat deze niet echt bekend is bij oa de Christenen.

--------------------------
Anoniem: 97693 schreef op 16 maart 2004 @ 15:20:
Ja er zit zeker wel wat in wat je zegt, maar Mohammet was niet de mightiest, omdat Jezus de Zoon van God is. Jezus was er al voordat de wereld geschapen werd.

De moslims zeggen dat God geen zoon heeft en dat zetten ze ook in elke moskee aan de muur. Hier scheiden dus de wegen al snel van de christenen en de moslims. Want de christenen geloven dat Jezus de Zoon van God is, het is dat geloof wat hen christen maakt.

[...]

Mijn overtuiging blijft dat wij er allemaal al waren voordat de wereld geschapen werd omdat wij direct van God afkomen. In die context kan je stellen dat Jezus ook een Godsdeel is.
Het volgen van de leer van Jezus is wat mij Christen maakt en niet het geloof of Jezus nu wel of niet "De Zoon van God" was/is. Dat Vader-Zoon verhaal is alleen ontstaan omdat mannen een veel hogere aanzien hadden dan vrouwen.

Zie ook "De nieuwe openbaringen", regels 2 en 3.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Anoniem: 78092 schreef op 16 maart 2004 @ 16:31:
[...]

Jij zegt dat Jezus de zoon van God is, er zijn genoeg christenen die hem als een profeet zien en zo zag Mohammed Jezus ook, Mohammed erkende Jezus als profeet.
Ik snap even niet iets.

Mohammed is zeker voor zijn tijd een geweldig uitlegger geweest. Net als vele andere chriserlijke en Joodse profeten. De meeste van die stammen ook niet uit het huis van David. En zekerheid dat ze van Abraham afstammen is er zeker niet.

Het is wel dat Mohammed een heel andere vertelstijl gebruikt dan in de normale christelijke wereld gebruikelijk is. Echter ook hier kennen we grote verschillen op. Zeker als je jezelf niet beperkt tot de klassieke bijbelboeken, maar ook kijkt naar andere verhalen als het evangelie van Thomas.

De 'kerkelijke' authoriteit heeft iig heel erg lang (zo niet nu nog steeds) alles wat aan hun macht knaagt ontkent, verzwegen of vervolgt.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:39
Voor de mensen die iets meer willen weten maar geen zin hebben om daar enorme boekwerken voor te lezen: lees eens "een tipje van de sluier"
In een notedop de islam een beetje uitgelegd.
Ik was zelf enigzins verrast toen ik las dat Mohammed inderdaad Christenen als "de mensen van het boek" betitelde, en die niet als vijanden zag.

Veel mensen zien de "war on terrorism" Als een strijd tussen het westen het het oosten, en dat interpreteren zij als Christenen<>Moslims.
De strijd gaat imo vooral tussen Amerika aan de ene kant, en de moslim extremisten aan de andere kant (extremisten, dus nee...niet alle moslims denken er zo over) Amerika staat daar echter niet in de rol van de Christenen, hoeveel bush het in zijn toespraken ook over God heeft. (sowieso flauwekul...want we hebben allemaal dezelfde) Amerika staat voor al het kwaad, en de eeuwige steun aan de Joden in Israel is daar vooral debet aan. (kijken wat wij zeggen als belgie ineens een muur in nederland neerzet..)

Om even terug te komen op de stelling van de TS..
De geschriften van (bijna?) alle geloven dateren van ver na de gebeurtenissen waarover ze vertellen. Zelfs een jaar zou al te veel zijn om verhalen die mondeling zijn overgedragen waarheidsgetrouw door te geven. Ik denk dat het dan ook weinig zin heeft om bij de letter van welk van deze boeken dan ook te leven...maar das mijn mening.
Geen wonder dat zowel bij de christenen als bij de moslims er enorm veel verschillende groeperingen binnen het geloof zijn die allemaal de waarheid menen te verkondigen.
Daarbij zijn er door de machthebbenden in de loop de tijd nog heel wat regeltjes bij verzonnen, weggelaten.

(zeven zonden waren er vroeger geen zeven maar 8, zijn flink gewijzigd, en de laatste keer zelfs nog in de 18e eeuw....redelijk "recent"dus..
http://deadlysins.com/sins/history.html
Het celibaat is een uitvinding van de kerk..en vooral bedoeld om hun eigen mensen af te leren in de rondte te .... [url]/www.katholieknieuwsblad.nl/actueel19/kn1939t.htm[/url]
De vertaling waardoor men in de katholieke kerk maagden zo hoog heeft staan, kan volgens andere mensen net zo goed "jong meisje" zijn geweest..)

Als je het dus over halve waarheden hebt, dan schat je het volgens mij nog erg positief in. Iedere gelovige interpreteerd wat ie leest en hoort op zijn eigen manier. Er bestaat geen zuivere waarheid, en al helemal niet waar het geloof betrefd. Daarom heet het ook een "Geloof"..en niet een "Weet".

Het mooie van alle geloven is dat ze in de basis allemaal hetzelfde verkondigen. Een geen van de geloven predikt massa moord, genocide en andere walgelijkheden.

Ik ben zelf katholiek van huis uit, katholieke school gezeten enz. Gelukkig in een tijd waar je nog een eigen mening mag hebben...en mag uiten.
Tegenwoordig ben ik "niet beleidend atheist". Ik geloof niet, maar oordeel ook niet over mensen die steun kunnen vinden in een geloof. Vind ik prima en juich ik zelfs toe. Het zijn de instituten die menen te bepalen wat mensen precies moeten geloven die ik niet zo kan waarderen.

Wat dat betrefd hebben de boedhisten het beter bekeken..
Jezus? Is een reincarnatie van Buddha
Mohammed? Is een reincarnatie van Buddha

Of Mohammed en Jezus nou door wie dan ook erkent worden, zal volgens mij niet veel uitmaken. Er wordt wel weer iets nieuws gevonden om over te bakkeleien.

Bovenstaande lap tekst is mijn mening..en niets meer dan dat.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Door Rutger extreme - Tuesday 16 March 2004 14:59

(Een paus heeft trouwens volgens mij Mohammed nog tijdens zijn leven vagelijk erkend).
Ja klopt, toen was hij nog een tiener en de paus had gelezen dat er nog iemand na Jezus zou komen die de naam Ahmed zou hebben. Profeet Muhammed heeft als roepnaam Ahmed...
Door RM-rf (BT) - Tuesday 16 March 2004 15:08

Afstammelingen van hagar vallen echter buiten de gelofte van God aan het volk der Joden, het volk Israels, slechts Jeseus heeft deze later verbreed tot een gelofte aan de hele mensheid, echter binnen de joodse theologie is dit enkel een gelofte aan een enkel volk
Je zegt aan één enkel volk, maar als het aan Abraham is beloofd en hij heeft 2 zonen gehad, waarom zou het niet voor hun beide gelden? Staat in de Genesis (Christendom) en in de Koran (Islam)
Door Hangman - Tuesday 16 March 2004 15:20

Mohammet wordt niet erkend omdat mohammet Jezus niet erkend als Zoon van God
Door KroontjesPen - Tuesday 16 March 2004 16:54
Wat je nu precies met die erkenning bedoel ontgaat mij eerlijk gezegt.
Wat je zegt klopt deels, wij zien Jezus inderdaad niet als de zoon van God, MaaR! we erkennen hem wel, en mozes ook. In de Koran staat dat je jezelf geen moslim kan noemen als je niet gelooft in de andere profeten.
Het gaat er bij mij om dat de Jodendom en Christendom in de Islam als waarheden worden beschowd omdat die profeten eraan verbonden zijn, en Muhammed was degene die de puntjes op de i`s kwam zetten zeg maar, Muhammed heeft geen nieuw geloof gebracht, de geloven die er al waren wou hij afronden, maar dit wordt in geen van beide andere geloven erkend...terwijl er zoveel andere overeenkomsten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105345 schreef op 17 maart 2004 @ 09:52:
Je zegt aan één enkel volk, maar als het aan Abraham is beloofd en hij heeft 2 zonen gehad, waarom zou het niet voor hun beide gelden? Staat in de Genesis (Christendom) en in de Koran (Islam)
Nee zo staat het er niet:
Zo staat het er:
Genesis 17:15
"15 Verder zeide God tot Abraham: Wat uw vrouw Sarai betreft, gij zult haar niet Sarai noemen, maar Sara zal haar naam zijn. 16 En Ik zal haar zegenen, en ook zal Ik u uit haar een zoon schenken, ja, Ik zal haar zegenen, zodat zij tot volken worden zal; koningen van volken zullen uit haar voortkomen. 17 Toen wierp Abraham zich op zijn aangezicht, lachte en zeide bij zichzelf: Zal dan aan een honderdjarige een kind geboren worden, en zal Sara, een negentigjarige, baren? 18 En Abraham zeide tot God: Och, mocht Ismaël voor uw aangezicht leven! 19 Maar God zeide: Neen, maar uw vrouw Sara zal u een zoon baren, en gij zult hem Isaak noemen, en Ik zal mijn verbond met hem oprichten tot een eeuwig verbond, voor zijn nageslacht. 20 En wat Ismaël betreft, Ik heb u verhoord; zie, Ik zal hem zegenen, hem vruchtbaar doen zijn en uitermate talrijk maken; twaalf vorsten zal hij verwekken, en Ik zal hem tot een groot volk stellen. 21 Maar mijn verbond zal Ik oprichten met Isaak, die Sara u op deze zelfde tijd in het volgend jaar baren zal"
Genesis 17:15 tot en met 17:21

Allah heeft zijn verbond gesloten met Isaak, niet met Ismaël.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

Anoniem: 78092 schreef op 16 maart 2004 @ 16:31:
[...]

Jij zegt dat Jezus de zoon van God is, er zijn genoeg christenen die hem als een profeet zien en zo zag Mohammed Jezus ook, Mohammed erkende Jezus als profeet...
Verdiep je eens echt in het Christendom en lees je bewering dan nogmaals. Het Christelijk geloof heeft als fundament dat Jezus de zoon van God is. Dus mensen die Jezus als profeet zien zijn geen Christen.

Zoals Rutger Extreme al citeerd uit genesis, heeft God de verbonds-belofte gedaan aan Isaak en niet aan Ismaël.

Het antwoord op de vraag waarom Mohammed niet als profeet erkend wordt door Christenen is eigenlijk heel simpel: De bijbel erkend Mohammed niet als profeet van God!

[ Voor 14% gewijzigd door Rum op 17-03-2004 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Door Rutger extreme - Wednesday 17 March 2004 10:23

Genesis 17:15 tot en met 17:21
Ik heb toch echt staan bij Genesis 17;17-27 dat God Isaac van Sarah en Ishmael van Hagar beide gaat zegenen (?!)

Daarnaast zie ik net staan "the prophecy of Deutronomy 18:18...'I will raise them up a prophet from among thier brethren"
Nou is Mohammed "from among thier brethren" want, Als dit de Joden is verteld en Isaac en Ishmael zijn broers, stamt mozes en jezus van Isaac af en mohammed van Ishmael af.

verder "Gospel of John" 1:20-21 a delegation to John the Baptist to ask who he was
'...I am not Christ. and they asked him, what then? arent thou Elias? and he said i am not. Art thou That Prophet? And he answerd, No.'

Dit gaat er dus over dat ze 3 verschillende mensen verwachtte, een 2e komst van Elias, Christus en "that prophet".
Ik ga terug naar Deuteronomy 18:18, hierin staat ook beschreven dat er 'iemand' gaat komen NA Jesus en hij zal Lijken op Mozes. (=Mohammed?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een keer dan:
20 En wat Ismaël betreft, Ik heb u verhoord; zie, Ik zal hem zegenen, hem vruchtbaar doen zijn en uitermate talrijk maken; twaalf vorsten zal hij verwekken, en Ik zal hem tot een groot volk stellen. 21 Maar mijn verbond zal Ik oprichten met Isaak, die Sara u op deze zelfde tijd in het volgend jaar baren zal"
Rum schreef op 17 maart 2004 @ 12:23:
Verdiep je eens echt in het Christendom en lees je bewering dan nogmaals. Het Christelijk geloof heeft als fundament dat Jezus de zoon van God is. Dus mensen die Jezus als profeet zien zijn geen Christen.
Waarom nou zo'n denigrerende opmerking, Jezus de fysieke zoon van God? Nou ik kan je vertellen dat er zeer weinig kerken zijn die Jezus zo zien. Jezus wordt vaak gezien als het woord van God, door de meeste kerken als onderdeel van de drie eenheid; als onderdeel van God samen met de heilige geest. Jezus is daarbij het woord, de profetie.

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 78092 op 17-03-2004 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Het hele Genesis boek staat vol tegenstrijdig heden.

Neem nu Genesis 5:6 en 17:17. Set krijgt nog 'n zoon op 150 jarige leeftijd en ook nog kinderen tot hij 912 oud werd. Abraham vind het vreemd dat hij op 100 jarige leeftijd nog een kind krijgt.
Lees je Genesis 17 vanaf het begin dan is God alleen God voor de nakomelingen van Abraham.

Waarom God Ismaël passeerd voor de nog niet geboren Isaak begrijp ik ook niet zo.
Ook wordt Ismaël door Abraham besneden wat eigenlijk niet zou mogen want dat was een teken van het verbond met God. Want hoewel Ismaël veel nakomenlingen wordt beloofd is hij feitelijk verstoten van het verbond met God.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je de lijsten goed bekijkt zie je dat mens steeds jonger overlijdt, in genesis 5 (of 6) straft God de mensen met een maximale leeftijd van 120 jaar, dus de verwondering van Abraham is niet onterecht. De besnijdenis van Ismaël is daartegen toch verwonderlijk, echter heeft Abraham Ismaël besneden en heeft God zeer duidelijk gezegd dat Ismael niet tot zijn verbond hoort. God passeert Ismaël niet, God heeft vanaf het begin Abraham een zoon belooft en Isaac is de beloofde zoon. Ismaël is niet door God belooft,

Genesis 16:1
1 Sarai nu, de vrouw van Abram, schonk hem geen kinderen, en zij had een Egyptische slavin, wier naam was Hagar. 2 En Sarai zeide tot Abram: Zie toch, de HERE heeft mij niet vergund te baren; ga toch tot mijn slavin; misschien zal ik uit haar gebouwd worden. En Abram luisterde naar Sarai.
Genesis 16:1 tot en met 16:2
Sarai twijfelt aan het woord van God, en uit deze menselijke twijfeling wordt uiteindelijk Ismaël verwekt.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 78092 op 17-03-2004 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105345 schreef op 17 maart 2004 @ 09:52:
[...]

Wat je zegt klopt deels, wij zien Jezus inderdaad niet als de zoon van God, MaaR! we erkennen hem wel, en mozes ook. In de Koran staat dat je jezelf geen moslim kan noemen als je niet gelooft in de andere profeten.
Maar Jezus is de zoon van God. God zelf zegt dat Jezus zijn zoon is:

Mat 3,17
Behold, a voice out of the heavens said, “This is my beloved Son, with whom I am well pleased.”

2. Mat 17,5
While he was still speaking, behold, a bright cloud overshadowed them. Behold, a voice came out of the cloud, saying, “This is my beloved Son, in whom I am well pleased. Listen to him.”

3. Mar 9,7
A cloud came, overshadowing them, and a voice came out of the cloud, “This is my beloved Son. Listen to him.”

4. Lu 9,35
A voice came out of the cloud, saying, “This is my beloved Son. Listen to him!”

6. 2 Pe 1,17
For he received from God the Father honor and glory, when the voice came to him from the Majestic Glory, “This is my beloved Son, in whom I am well pleased.”

En als Jezus volgens jullie en profeet is, dan spreekt hij de waarheid en moet je geloven wat hij zegt:

Mat 7,21
Not everyone who says to me, ‘Lord, Lord,’ will enter into the Kingdom of Heaven; but he who does the will of my Father who is in heaven.

Mat 10,32
Everyone therefore who confesses me before men, him I will also confess before my Father who is in heaven.

4. Mat 10,33
But whoever denies me before men, him I will also deny before my Father who is in heaven.

5. Mat 11,27
All things have been delivered to me by my Father. No one knows the Son, except the Father; neither does anyone know the Father, except the Son, and he to whom the Son desires to reveal him.

6. Mat 12,50
For whoever does the will of my Father who is in heaven, he is my brother, and sister, and mother.”

Hier zie je dus duidelijk dat Jezus God zijn vader noemt en dat God Jezus zijn zoon noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Anoniem: 97693 schreef op 17 maart 2004 @ 14:07:
Hier zie je dus duidelijk dat Jezus God zijn vader noemt en dat God Jezus zijn zoon noemt.
Iedere Christen noemt God zijn vader. Even als iedere priester/pastoor.

Dus an sich is het niet zo verwondelijk dat Jesus(eigenlijk als eerste christene) God zijn vader noemt.

Wat mij overigens wel intrigreert zijn de gelijkenissen tussen zowel het Joodse, het Christelijke en het Islamitische geloof. Bijbel-technisch gesproken hebben ze allen 1 voorvader: Abraham.

[ Voor 22% gewijzigd door Rey Nemaattori op 17-03-2004 18:40 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Natuurlijk noemt God Jezus zijn zoon, Hangman.
Hij kan hem moeilijk anders noemen. Verder zijn wij allemaal kinderen van God.
Dat God de titel 'vader' heeft gekregen komt door de tijd waarin de bijbel is geschreven.
Mannen hadden toen veel meer aanzien dan vrouwen. Als God zich toen als vrouw geopenbaard zou hebben zou Zij waarschijnlijk niet echt serieus genomen zijn geworden.
Dit werkt dan logisch door op alle religies die de bijbel als grondslag hebben.
Als geest zijn wij, en dus ook God, onzijdig.

In de tijd dat Jezus leefde stonden mannen ook nog ver boven de vrouwen. Dat is ook de reden dat hij, voor de eerste lijn, alleen mannelijke volgelingen nam. Er zijn ook vrouwen die over Jezus hebben geschreven maar deze verhalen zijn niet in de bijbel opgenomen omdat de schrijver vrouwen waren.

Ik zou het zelf heel mooi vinden als de geest van Jezus bij terugkeer, het lichaam van een vrouw zou aannemen.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rey Nemaattori schreef op 17 maart 2004 @ 18:39:
[...]
Iedere Christen noemt God zijn vader. Even als iedere priester/pastoor.

Dus an sich is het niet zo verwondelijk dat Jesus(eigenlijk als eerste christene) God zijn vader noemt.
Jezus was de eerste en de enige, het is door Jezus heen dat we zonen en dochters van god kunnen worden.
Rey Nemaattori schreef op 17 maart 2004 @ 18:39:
[...]
Wat mij overigens wel intrigreert zijn de gelijkenissen tussen zowel het Joodse, het Christelijke en het Islamitische geloof. Bijbel-technisch gesproken hebben ze allen 1 voorvader: Abraham.
Ja inderdaad, ik zie ook islamieten niet als de vijand of wat dan ook, ik zie ze eerder als broers.

We geloven wel allemaal in dezelfde God en dat er maar 1 God is, met allemaal dezelfde basis, maar zowel de Joden als de moslims geloven niet in Jezus als de Christus. De Joden wachten nogsteeds op de christus en de moslims denken dat Jezus maar een profeet was.

ieder mens heeft maar 1 God en hij is JHWH. Ongelovigen geloven nieteens dat er een god is. Niet-moslims/niet-joden/niet-christenen-gelovigen geloven wel in hogere wezens maar wat ze hebben gevonden zijn geen goden. En er zijn hele hopen christenen, joden en moslims die wel in 1 God geloven, maar hem niet kennen (ja ook vele christenen kennen JHWH niet).

Er is maar 1 God, JHWH. De christenen hebben zijn naam veranderd in HEER/HERE/LORD. De Joden hebben zijn naam veranderd in Adonai. De moslims hebben zijn naam veranderd in Allah.

Mijn God is JHWH, dus niet HERE, Adonai of Allah.

Ex 3,15
Voorts zeide God tot Mozes: Aldus zult gij tot de Israëlieten zeggen: De HERE, de God uwer vaderen, de God van Abraham, de God van Isaak en de God van Jakob, heeft mij tot u gezonden; dit is mijn naam voor eeuwig en zo wil Ik aangeroepen worden van geslacht tot geslacht.

Alleen door de vertalingen is de naam van God veranderd. het lijkt dus alsof de 3 grootste religies 3 verschillende goden hebben, het is niet waar. Er is maar 1 God, alleen zijn naam is door alle 3 groeperingen veranderd in iets anders.

Sommige vertalingen hebben de naam van God wel onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KroontjesPen schreef op 17 maart 2004 @ 18:51:
Ik zou het zelf heel mooi vinden als de geest van Jezus bij terugkeer, het lichaam van een vrouw zou aannemen.
Jezus heeft nogsteeds hetzelfde lichaam als toen hij aan het kruis hing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Anoniem: 97693 schreef op 17 maart 2004 @ 20:46:
[...]

Jezus heeft nogsteeds hetzelfde lichaam als toen hij aan het kruis hing.
Het idee dat Jezus nog zijn lichaam heeft nu hij in de hemel is deel ik niet.
Ja ik weet dat er in de bijbel staat dat Jezus zich heeft laten zien nadat hij aan het kruis is gestorven.
Daar zijn voor mij twee mogelijkheden voor.

1) Jezus had een hoge gave en kon zijn fijn stoffelijk lichaam, dus niet het lichaam van vlees en bloed, zo verdichten dat het leek alsof hij er gewoon was. Ja je kon hem ook aanraken.

2) Het verhaal gaat ook dat Jezus niet is gestorven.
Nadat hij een paar keer zich heeft laten zien aan zijn vrienden is hij uit Israël vertrokken.

------------------------------------

Wat ik door mijn laatste post ben gaan afvragen: zijn er in de drie godsdiensten wel vrouwelijk profeten geweest.
De RK-kerk plaatst één vrouw heel erg op de voorgrond: Maria, Jezus moeder.
Zijn er bij de andere Christelijke kerken ook belangrijke vrouwen.
Dit vraag ik ook voor de Islam.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33191

Nu de discussie dreigt te verzanden in sympathieke maar vanuit de Islam bezien volstrekt verfoeilijke gendercorrecte statements over de wederkomst van Onze Heiland Jezus Christus, wil ik graag, mede gezien de ernst van de topicvraag, even het concilie van Nicea memoreren, waar in het jaar 325 na Christus op instigatie van Constantijn de Grote, geloofd zij zijn naam, 1) de hoofdlijnen van het Christelijk geloof zijn uitgezet en 2) de huidige compositie van de Bijbel (OT + NT) is vastgesteld.

In 325 na Cristus, circa 297 jaar voordat de wereld met een Islamitische jaartelling werd geconfronteerd, zijn zo de contouren van de Christelijke leer getekend, en dit alles met volledig behoud van amusementswaarde. Over de bijwijlen hilarische invulling van het Christelijk geloof mocht in later eeuwen tot bloedens toe van gedachten worden gewisseld.

Voor de godfather van de Islam kon in dit prille referentiekader geen plaats worden ingeruimd, aangezien de mensheid nog niet van zijn toekomstige barmhartig bestaan op de hoogte was. Christenen in later tijden hebben verzuimd te erkennen dat de prediking van Muhammed, alleen al als overlevingstechniek in de woestijn, beslist haar verdiensten had. De onmiskenbare verbanden tussen de Koran en de zeer kleine profeten van het Oude Testament ten spijt, vond men het niet meer de moeite waard om er nog een Fundamenteel Concilie tegenaan te gooien. Jammer maar helaas: zo wordt geschiedenis geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Dat de bijbel een Joods geschiedenis boek is heb ik hier al eerder naar voren gebracht.
Zij volgen logisch de stamboom, na Abraham, verder met Isaak.
De tak met Ismaël was voor hen niet belangrijk meer, net zo min als de broers en zussen van Abraham en hun nakomelingen. We lezen ook niets over de andere kinder en klein kinderen van Abraham.
Zouden daar dan ook niet goede profeten onder kunen zijn geweest?

De eerste Christenen waren Israëlieten. Pas later werden de vertellingen van Jezus ook aan ander volkeren doorgegeven. Die zullen eerst over Jezus zijn verteld en dan pas over zijn oorsprong. Weer veel later komen dan de belangrijke tweesprongen in de stamboom aan het licht.

Als je echter als religie zegt dat de bijbel het belangrijkste boek is dan mag je er niets uit schrappen en zouden alle zij takken ook uitgediept moeten worden.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Anoniem: 97693 schreef op 17 maart 2004 @ 20:44:
Er is maar 1 God, JHWH. De christenen hebben zijn naam veranderd in HEER/HERE/LORD. De Joden hebben zijn naam veranderd in Adonai. De moslims hebben zijn naam veranderd in Allah.
Je moet je huiswerk beter doen. "Ik ben wie ik ben", in het hebreeuws(de joodse taal) word dat geschreven als JHWH. Anderen maakten er JeHoWaH van. De Joden zullen God nooit aanspreken bij zijn naam. In Joodse gschriften staat altidj G.d of iets in die stijl.

Bovendien, als ik op een pak suiker een ander etiketje verander, veranderd dan ook de inhoud? Maakt het dan uithoe je jouw God aanroept?

[ Voor 13% gewijzigd door Rey Nemaattori op 18-03-2004 00:28 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Door Hangman - Wednesday 17 March 2004 14:07

Maar Jezus is de zoon van God. God zelf zegt dat Jezus zijn zoon is [...]
Ik begrijp best dat het zo in de bijbel staat maar ik las hier net een stukje, helaas kan ik het niet meer terug vinden,waar er staat dat jezus zegt dat er 1God is.
Als je Jezus de zoon van God maakt is hij toch half-God? Dus zijn er meer dan één.
Door KroontjesPen - Wednesday 17 March 2004 18:51

Natuurlijk noemt God Jezus zijn zoon, Hangman.
Hij kan hem moeilijk anders noemen. Verder zijn wij allemaal kinderen van God.
Dat God de titel 'vader' heeft gekregen komt door de tijd waarin de bijbel is geschreven
Wat dat vader en zoon gebeuren betreft denk ik dat het inderdaad gegaan is zoals kroontjespen beschrijft, meer symbolisch.
Door Hangman - Wednesday 17 March 2004 20:44
Mijn God is JHWH, dus niet HERE, Adonai of Allah
In het oude testament betekend JHWH (JeHoWah) "De God" als ik het goed heb, en in de Islam ook.
Door KroontjesPen - Thursday 18 March 2004 00:10
Als je echter als religie zegt dat de bijbel het belangrijkste boek is dan mag je er niets uit schrappen en zouden alle zij takken ook uitgediept moeten worden.
Juist, en dit bedoel ik nou, er zijn andere takken geweest, de tak van Ishmael waaruit mohammed voortvloeide. Er kan toch een mogelijkheid bestaan dat door de jaren heen daar ook "iets" is gebeurd? Er zijn 1.2miljard moslims op de wereld, voor mij nogal duidelijk dat er meer heeft gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraag aan HiLaL:
Wat heeft Jezus gezegd/gedaan volgens de koran?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Door Hangman - Thursday 18 March 2004 12:53

Vraag aan HiLaL:
Wat heeft Jezus gezegd/gedaan volgens de koran?
genoeg! ik kan ze niet allemaal opschrijven, ik geef je wel wat 'kopjes' als je daarna meer intresse hebt in het inhoud moet je het maar zeggen.

Koran 3:42-46 en 19:16-21 De geboorte van Isa (Jezus) wordt aangekondigd aan Mirjam (Maria)
19, 22-27 De geboorte van Isa

3,:46 , 5:110 , 19:29-33 Isa spreekt in de wieg

3:49, 5:30, 5:110 Isa geneest blinden en melaatsen/ wekt doden op

3:52-53, 5:111 , 61:14 Isa heeft helpers in de apostelen.

5:110 Isa wordt beschermd door Allah tegen de Joden.

43:59 Isa was een voorbeeld voor de Isrealieten

4:157-158 Isa is slechts in schijn gedood door de Joden dit is wel een groot verschil
"En wegens hun zeggen: Wij hebben gedood de Masih Isa, zoon van Mirjam, boodschapper van Allah.- Maar niet hebben zij hem gedood en niet hebben zij hem gekruisigd, doch voor hen werd een schijnbeeld van hem gemaakt. En zij, die daarna van mening verschillen, zij waarlijk in twijfel over hem. Ze hebben daaromtrent geen wetenschap anders dan het navolgen van de blote mening. En niet hebben zij hem gedood in zekerheid.
Neen, Allah heeft hem tot Zich verhoogd. En Allah is geweldig en wijs."

4:159 Mogelijke voorspelling van Isa`s wederopkomst

61:6 Isa noemt zich de boodschapper van Allah.

4:171 Isa is Allahs boodschapper en Zijn woord en Zijn geest.

2:87 en 253, 5:110 Isa is gestrekt met de geest der heiligheid

5:46 , 57:27 Isa heeft de Indjil (bijbel) gebracht.

5:116-118 Isa ontkent dat hij een god is

3:45 , 4: 157,171,172 De Masih als nadere aanduiding van Isa

9:31 De Christenen hebben zich de Masih tot heer genoemd
9:30 De Christenen verklaren dat de Masih tot Allahs zoon.

5:72 De mening dat de Masih Allah is, is ongeloof (ook een groot verschil)
"Ongelovig waren zij, die zeiden: Allah is de Masih,zoon van Mirjam-, terwijl toch de Masih zeide: o zonen Isra`ils, dient Allah, Mijn Heer en uw Heer.- Waarlijk, wie Allah genoten geeft, voor die maakt Allah de Gaarde verboden en zijn bestemmingsoord is het Vuur. En niet zijn er voor de onrecht-doeners helpers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105345 schreef op 19 maart 2004 @ 10:52:
[...]
genoeg! ik kan ze niet allemaal opschrijven, ik geef je wel wat 'kopjes' als je daarna meer intresse hebt in het inhoud moet je het maar zeggen.
De quotes zijn echt totaal anders als in de bijbel, hoe kan het nou zoveel verschillen? Weet iemand de oorsprong van de Koran? Ik dacht altijd dat het gebasseerd was op het jodendom en christendom, maar ik zie het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik zie juist veel overeenkomsten?!
en het vloeit wel voort uit het jodendom en christendom. Ik persoonlijk zie het zo, de woorden van mozes en de 10geboden waren in steen geschreven...Jezus kwam om het te verfijnen maar zijn woord werd echt X aantal jaar later op papier gezet door de apostelen, toen kwam mohammed om voor het laatst de puntjes op de i`s te zetten en zijn wonder was de Koran, alles was al opgeschreven toen hij leefde, het werd alleen na zn dood door een KHalif in elkaar gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

19 Jezus dan antwoordde en zeide tot hen: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, de Zoon kan niets doen van Zichzelf, of Hij moet het de Vader zien doen; want wat deze doet, dat doet ook de Zoon evenzo. 20 Want de Vader heeft de Zoon lief en toont Hem al wat Hij zelf doet, en Hij zal Hem grotere werken tonen dan deze, opdat gij u verwondert. 21 Want gelijk de Vader de doden opwekt en doet leven, zo doet ook de Zoon leven, wie Hij wil. 22 Want ook de Vader oordeelt niemand, maar heeft het gehele oordeel aan de Zoon gegeven, 23 opdat allen de Zoon eren gelijk zij de Vader eren. Wie de Zoon niet eert, eert ook de Vader niet, die Hem gezonden heeft.
24 Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, wie mijn woord hoort en Hem gelooft, die Mij gezonden heeft, heeft eeuwig leven en komt niet in het oordeel, want hij is overgegaan uit de dood in het leven. 25 Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, de ure komt en is nu, dat de doden naar de stem van de Zoon van God zullen horen, en die haar horen, zullen leven. 26 Want gelijk de Vader leven heeft in Zichzelf, heeft Hij ook de Zoon gegeven, leven te hebben in Zichzelf. 27 En Hij heeft Hem macht gegeven om gericht te houden, omdat Hij de Zoon des mensen is. 28 Verwondert u hierover niet, want de ure komt, dat allen, die in de graven zijn, naar zijn stem zullen horen, 29 en zij zullen uitgaan, wie het goede gedaan hebben, tot de opstanding ten leven, wie het kwade bedreven hebben, tot de opstanding ten oordeel.

Staat dit gedeelte ook in de Koran?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ten eerste er staat Nergens in de hele Koran het woord "vader en zoon" wat betreft God en Jezus.
5:116-118 Isa ontkent dat hij een god is.

3:49 [...] En dat ik de blinde en melaatse zal genezen en de doden zal levendmaken, met verlof van Allah. [...]
3:50-51 En als bevestiger van wat voor mij was van de Taurah, en opdat ik voor u geoorloofd maak iets van wat verboden was. En ik ben tot u gekomen met een teken van uw Heer; vreest dan Allah en gehoorzaamt mij. -
Allah is mijn Heer en uw Heer. Dient Hem dus; dit is een rechtgebaand pad.-

Er staat verder bij 3:55-56 wel over de dag des oordeels dat God over die mensen gaat oordelen die Jezus neit gevolgd hebben, en ongelovigen gestraft gaan worden.

Dus er staan wel dingen die op elkaar lijken maar in andere woorden, al helemaal wat beteft dat jezus de zoon van God is...dat bestaat niet bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105345 schreef op 20 maart 2004 @ 15:17:
Er staat verder bij 3:55-56 wel over de dag des oordeels dat God over die mensen gaat oordelen die Jezus neit gevolgd hebben, en ongelovigen gestraft gaan worden.
Maar wat betekend het dan om Jezus te volgen? Wat zegt Jezus volgens de koran dat volgbaar is?
Dus er staan wel dingen die op elkaar lijken maar in andere woorden, al helemaal wat beteft dat jezus de zoon van God is...dat bestaat niet bij ons.
Volgens de bijbel is Jezus uit de dood opgestaan na 3 dagen, staat dat ook in de Koran? Als dat Niet in de Koran staat, en ook niet over de Zoon van God, dan spreken we niet over dezelfde persoon.

En als we wel over dezelfde persoon spreken, dan klopt 1 van de twee boeken niet.

Nu is de koran nog eens X jaar later geschreven dan het nieuwe testament, dus de bijbel is betrouwbaarder dan de koran als we het hebben over Jezus.

Bovendien vraag ik me af hoe de koran staat tegenover de Joden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faisalovic
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-05-2024
ik zou zeggen.. t is een dik boek (genoeg stof ter verduidelijking)... zoek en lees...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Door Hangman - Saturday 20 March 2004 19:27
Maar wat betekend het dan om Jezus te volgen? Wat zegt Jezus volgens de koran dat volgbaar is?
Jezus was naar de Joden toegestuurd om regels bij te stellen wat het geloof betrof.Want voor Jezus was Mozes gekomen en men had geen regels op papier dus je weet hoe het gaat...de een verteld het aan de ander, en iedereen stelt het verhaal een beetje bij etc etc...het wordt uiteindelijk een ander verhaal. Jezus werd gestuurd om het even recht te trekken. De Joden konden het niet over hun ego krijgen om in Jezus te geloven dus wouden ze hem vermoorden.
4:157-158 Isa is slechts in schijn gedood door de Joden dit is wel een groot verschil
"En wegens hun zeggen: Wij hebben gedood de Masih Isa, zoon van Mirjam, boodschapper van Allah.- Maar niet hebben zij hem gedood en niet hebben zij hem gekruisigd, doch voor hen werd een schijnbeeld van hem gemaakt. En zij, die daarna van mening verschillen, zij waarlijk in twijfel over hem. Ze hebben daaromtrent geen wetenschap anders dan het navolgen van de blote mening. En niet hebben zij hem gedood in zekerheid.
Neen, Allah heeft hem tot Zich verhoogd. En Allah is geweldig en wijs."

Dus dat volgen van Jezus was tegen hun gericht, hij was een profeet, hij kon wonderen verrichten en ipv hem te volgen wouden ze hem uit de weg ruimen.
Nu verder met je 2e vraag...
Volgens de bijbel is Jezus uit de dood opgestaan na 3 dagen
Hij is niet echt gedood, zie surah hier boven....God heeft hem 'tot zich' genomen en hij komt terug op aarde voor de Laatste Dag.
We hebben het wel over dezelfde man, het verschil met de koran en de bijbel is dat de oude testament pas na de dood van jezus was opgeschreven is het niet 'betrouwbaar' en daarna is het nieuwe testament gekomen en daar hebben ze dingen in veranderd (?!)
De koran is geschreven tijdens het leven van de profeet muhammed, op hout, op steen, op schapenhuid noem het maar op, na zijn dood is het in elkaar gezet, Dus...
Als het al op papier stond en hij het kon verbeteren in zijn leven en hij heeft zoveel over jezus en mozes verteld,vind ik dat dat dichterbij 'de waarheid' zit (?!)

Over de Joden/Mozes is er net zoveel verteld als over De Christenen en Jezus.
Elk moslim is verplict om in beide geloven te respecteren omdat mozes en jezus allebei profeten van ons zijn geweest.Ander kan je jezelf geen moslim noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Volgens mij wordt met Zoon van God niets meer dan een bepaalde aanduiding bedoeld. Het is volgens mij niet zo dat Jezus letterlijk de zoon van God is. Zoon van God is een bepaalde titel die Jezus heeft, zoals Jezus ook andere titels draagt: koning der Joden, de onbevlekte mens, etcetera. Ook engelen worden in de bijbel aangeduid met zonen van God, en mensen worden aangeduid als zonen en dochters van God.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105345 schreef op 21 maart 2004 @ 11:51:
[...]
Hij is niet echt gedood, zie surah hier boven....God heeft hem 'tot zich' genomen en hij komt terug op aarde voor de Laatste Dag.
We hebben het wel over dezelfde man, het verschil met de koran en de bijbel is dat de oude testament pas na de dood van jezus was opgeschreven is het niet 'betrouwbaar' en daarna is het nieuwe testament gekomen en daar hebben ze dingen in veranderd (?!)
De koran is geschreven tijdens het leven van de profeet muhammed, op hout, op steen, op schapenhuid noem het maar op, na zijn dood is het in elkaar gezet, Dus...
Als het al op papier stond en hij het kon verbeteren in zijn leven en hij heeft zoveel over jezus en mozes verteld,vind ik dat dat dichterbij 'de waarheid' zit (?!)
De mensen die in het nieuwe testament over Jezus vertellen hebben heel hun leven met Jezus doorgebracht. Ze praatte constant met Hem en volgde hem waar hij maar heen ging. Dus ik vind hun woorden betrouwbaarder dan iemand die nooit samen met Jezus heeft geleefd. Als ik heel mijn leven met jou doorbreng, dan ken ik jou toch beter en weet ik meer te vertellen over wat je hebt gedaan en in meer detail dan iemand die X jaar later een visioen over jou krijgt?

Je hebt nog geen antwoord gegeven op mijn eerste vraag, ik bedoelde namelijk:

Wat moet JIJ doen dat 'volgen van Jezus' betekend? Je hebt het er nu over dat de Joden Jezus niet volgden, maar wat doe jij dan wel goed? Geloven dat hij een profeet is, is toch niet volgen? Volgen is toch doen wat hij zegt? Daarom vraag ik, wat doe JIJ?

Dit vraag ik vanwege wat je hier quote uit de koran:
Wat doe jij wat 'volgen' betekend? En houd de Joden en nu even buiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Door bacterie - Sunday 21 March 2004 13:10
Volgens mij wordt met Zoon van God niets meer dan een bepaalde aanduiding bedoeld.
Ik geef je gelijk, volgens mij wordt het wel zo bedoeld in de bijbel.In de koran is het niet zo, bepaalde groepen worden wel aangeduid "O zonen Isra`ils" , "O Mens" zo wordt iedereen aangeduid, en de Engelen worden ook gewoon bij naam genoemd; Gabriel, de engel des doods etc...Bepaalde titels "koning der Joden" worden ook gebruikt, maar er staat niets in over zonen en dochters of kinderen van god.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Door Hangman - Sunday 21 March 2004 13:52
Wat doe jij wat 'volgen' betekend?
Het Woord van Jezus is doorgegeven aan Mohammed(net als het woord van mozes) en dat is op schrift vastgezet. Het volgen van jezus toen was voor het joodse volk bedoeld, want hij kwam wat dingen rechttrekken, na jezus deed mohammed dat...dus het komt op hetzelfde neer...gewoon de regels van de koran naleven want alles wat mozes, jezus en andere profeten gedaan hebben staat ook daarin beschreven, met mohammed als laatste profeet die de puntjes op de i kwam zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 105345 op 21-03-2004 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82957

Anoniem: 97693 schreef op 21 maart 2004 @ 13:52:De mensen die in het nieuwe testament over Jezus vertellen hebben heel hun leven met Jezus doorgebracht. Ze praatte constant met Hem en volgde hem waar hij maar heen ging. Dus ik vind hun woorden betrouwbaarder dan iemand die nooit samen met Jezus heeft geleefd. Als ik heel mijn leven met jou doorbreng, dan ken ik jou toch beter en weet ik meer te vertellen over wat je hebt gedaan en in meer detail dan iemand die X jaar later een visioen over jou krijgt?
Geen van de schrijvers van het NT heeft Jezus persoonlijk gekend, kijk eens op bv. www.earlychristianwritings.com voor dateringen. Je hebt wel gelijk dat Mohammed veel later was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hilal, zeg me alsjeblieft dat de Koran in iedergeval beschrijft dat Jezus de vervulling van de wet kwam brengen ;)

De vervulling van de wet, is de liefde. Wie geen liefde heeft kan zich niet aan de wet houden. Eigenlijk zou je de 10 geboden en alle andere geboden kunnen samenvatten tot deze twee grote geboden:

Heb God lief met heel je hart ziel en verstand en met al je kracht
Heb je naasten (vriend en vijand) lief als je jezelf lief heb

Wie anderen lief heeft kan ze niet vermoorden, kan niet liegen, kan niet kwaad spreken, kan niet pijn doen, kan niet jaloers zijn, kan niet wraak nemen, kan niet de vrouw van een ander willen, kan niet ongehoorzaam zijn aan Gods geboden.

Het is iets Godelijks om zoveel liefde te hebben, dat betekend het om Jezus te volgen. Niemand heeft meer liefde dan wie zijn leven inzet voor zijn vrienden. Jezus heeft voor mij al mijn straf gedragen, omdat hij eerder van mij hield :) Nu kan ik dus vrij van zonde verder leven. Ik ben vergeven waar ik spijt van had.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 97693 op 21-03-2004 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hangman, dat beschrijft de Koran ook, over alle Profeten en zkr over Jezus :) ;)
Pagina: 1