Toon posts:

RAID 1 hoe testen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo , ik heb 2 schijven van 80 gig in RAID (mirror) gezet.
IN WInxp zie ik slechts 1 disk, hoe kan ik nu controleren of de data ook op de tweede disk wordt gezet.

groeten

Jim

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PC uitschakelen, 1 schijf ontkoppelen, opnieuw opstarten :Y)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
naja voel/hoor je dat ze allebij gebruikt worden, dus allebij schrijven als je er iets op zet? Dan zou ik maar aannemen dat het werkt.

of inderdaad ontkoppelen, maar niet kabeltje er uit trekken als ie aanstaat he.

[ Voor 24% gewijzigd door maratropa op 16-03-2004 14:52 ]

specs

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:14
Door één hardeschijf uit te laten vallen? Bij RAID1 wordt alles wat je wegschrijft ook nog eens weggeschreven op de andere HD en je ziet dan inderdaad maar één hardeschijf. Het voordeel hiervan is dat als één van de twee HD's uitvalt je altijd nog een perfecte kopie hebt van de andere :)

* Hahn slaps BalusC. Kap eens met alles te zeggen wat ik wil zeggen :( :P

[ Voor 13% gewijzigd door Hahn op 16-03-2004 14:52 ]

The devil is in the details.

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 20:20
December schreef op 16 maart 2004 @ 14:52:
Door één hardeschijf uit te laten vallen? Bij RAID1 wordt alles wat je wegschrijft ook nog eens weggeschreven op de andere HD en je ziet dan inderdaad maar één hardeschijf. Het voordeel hiervan is dat als één van de twee HD's uitvalt je altijd nog een perfecte kopie hebt van de andere :)

* Neejoh slaps BalusC. Kap eens met alles te zeggen wat ik wil zeggen :( :P
Dus: kom je inderdaad uit bij het ontkoppelen van één harde schijf ;)

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik denk niet dat je bij dit soort dingen maar gewoon moet aannemen dat het werkt, als het namelijk niet werkt en er gaat ooit wat mis heb je een probleem....

Het is bedoeld voor een soort backup, als die backup functie niet werkt ga je aan je doel voorbij, je kan het dus idd beter even testen.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt voor de info

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-03 16:45

John2B

I Love RAID5..!!

Ik neem aan dat als 1 disk in een mirror niet werkt dat je monitoring tool van de RAID kaart komt met een melding/warning dat de RAID Configuratie niet redundant meer is en dat er een disk uit ligt.!!

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Pagina: 1