Toon posts:

{amd} l2 cache kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb laast een amd 2800+ gekocht en alles werkte prima. de laatste tijd heeft mijn pc nog al last van rare vastlopers en fouten. ik ben er met een test programma dat er een soort geheugenfout in mun l2 cache zit.

Hoe kan dit gebeurt zijn

mijn pc is niet opgevoerd en de temp is rond de 47 graden.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-08 21:06
Kan gewoon een defect in de proc zijn.. RMA'en die zooi; bel je leverancier op en stuur 'm terug voor garantie..

Pvouput live

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dan ruil je de CPU toch even om? Mits je nog garantie hebt natuurlijk :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Slecht gebakken, koeler fout gemonteerd, ding al van te voren beschadigt, kan dus zoveel dingen zijn. Gewoon terug naar de winkel en een nieuwe vragen ;)

The devil is in the details.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarschijnlijk brakke CPU. Maar geef voor de zekerheid even wat meer info:

- welk testprogramma gebruik je en exact wat voor melding geeft hij :?
- krijg je als je in BIOS je L2 cache uitschakelt ook dezelfde fout :?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik syssoft sandra, en hotcpu tester.

die geven allebij het zelfde aan.

en kan het geen kwaad dat je de l2 uitschakelt in de bios???

• Hahn
Nee, je PC zal er alleen wel heerlijk traag van worden :Y)

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-01 10:50
dan vermindert de prestatie. ik weet niet wat je programma's dan nog aangeven zonder L2 cache. Maar zo kun je wel kijken of het aan de L2 ligt.

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu mun l2 in de bios uitgezet en nu zegt het test programma dat er geen fouten meer zijn..mun pc is nu wel heeeeelll erg langsaam. maar nu wel zonder fouten.

ik denk toch dat ik de cpu gwoon trug moet doen.

wat dus nu heel raar is... ik ga met de benchmark mun pc weer testen op mijn l1 en l2 cashe en hij geeft geen fout meer aan :S:S:S:S

rind ik nog al raar....het kan toch niet zo eventjes weg gegaan zijn toen ik de l2 heb uitgeschakeld????

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 15:18 ]

• Hahn
Als je L2 cache uitstaat kan ie ook niet gecontroleerd worden en zitten er volgens die programma's dus ook geen fouten erin, dat is logisch :P

Maar aangezien je CPU de laatste tijd niet helemaal goed werkt zou ik er ook mee terug gaan, als er echter niks mee aan de hand is en alleen wat programmatjes zeggen dat je L2 cache niet helemaal in orde is dan zou ik het gewoon laten voor wat het is :)

Verwijderd

Topicstarter
December schreef op 16 maart 2004 @ 15:17:
Als je L2 cache uitstaat kan ie ook niet gecontroleerd worden en zitten er volgens die programma's dus ook geen fouten erin, dat is logisch :P

Maar aangezien je CPU de laatste tijd niet helemaal goed werkt zou ik er ook mee terug gaan, als er echter niks mee aan de hand is en alleen wat programmatjes zeggen dat je L2 cache niet helemaal in orde is dan zou ik het gewoon laten voor wat het is :)
ja zou ik ook wel willen maar gewoon met het internetten geeft windows een fout aan en moet ik opniew starten...gamen is er al helemaal niet bij..

en wat ik dus net zie: ik heb mun l2 weer ingeschakeld .. en hij geeft geen fout meer aan:S hoe kan dat dan?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 15:22 ]

Verwijderd

is erg vreemd (ook dat die nu weer geen fouten geeft)

'K zou toch geen risico's nemen en als die nog onder garantie valt (1 jaar of 3j indien boxed version) gewoon zo snel mogelijk RMA'en

Meestal zullen die errors toch blijven terugkomen...

KeLsO

• miw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-02 13:02

miw

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 15:19:
[...]

en wat ik dus net zie: ik heb mun l2 weer ingeschakeld .. en hij geeft geen fout meer aan:S hoe kan dat dan?
Afgezien van een fout in de CPU zouhet ook een marginale voedingsspanning voor de CPU kunnen zijn. Ik neem aan dat je de CPU temperatuur al nagekeken hebt.

• Hahn
suntsu schreef op 16 maart 2004 @ 16:51:
[...]

Afgezien van een fout in de CPU zouhet ook een marginale voedingsspanning voor de CPU kunnen zijn. Ik neem aan dat je de CPU temperatuur al nagekeken hebt.
Dat neem je goed aan, maar dat had ie al vermeldt:
mijn pc is niet opgevoerd en de temp is rond de 47 graden.
;)

Verwijderd

Topicstarter
ik denk ook dat ik hem wel terug breng ja..is nog maar 4 maanden oud. dus ik heb nog garantie.

en de voeding was zwaar genoeg. 300 watt en met test programma's was het ook genoeg en mijn hw monitor zegt ook dat er genoeg power is.
Pagina: 1