Form action in Iframe op andere pagina

Pagina: 1
Acties:

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:26
Ik weet het, het klinkt heel raar maar ik heb eigenlijk geen andere optie. Het probleem is als volgt.
Ik heb een asp pagina met op elke pagina een loginmogelijkheid. De waarden van deze login worden gepost naar een extern draaiend php script. Indien goed wordt ingelogd krijg je info te zien, zoniet een melding.
Nadat het formulier is gepost verlaat je dus in principe de pagina wat niet de bedoeling is. Ik heb op een pagina(resultLogin.asp) een Iframe gemaakt zodat de actionpagina van de login hierin kan worden getoond. Dit werkt goed voor deze pagina aangezien deze pagina zowel de login heeft als het Iframe. Probleem is dat ik niet weet hoe ik vanuit een andere pagina naar het php script kan posten en het resultaat kan tonen in het Iframe op resultLogin.asp.

Ik hoop dat ik het een en ander duidelijk heb kunnen omschrijven. Het komt eigenlijk gewoon neer op de volgende vraag:
Kan je de actionpagina van een form posten naar een iframe op een andere pagina...???

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Ja, als je die Iframe een naam geeft kun je daar volgens mij rechtstreeks naartoe posten.

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
ik begrijp je vraag niet helemaal, maar,

Als je naar een andere server post kun je het beste even kijken naar ServerXMLHTTP van Microsoft XML (is een serverside object). Dit kun je doen door het geen wat er gepost is op / met jou login.asp serverside door te sturen naar check.php, de .responsetext die door check.php wordt uitgespuugt kun jij weer gebruiken in de pagina login.asp...

edit
je kunt met javascript binnen je eigen window een hoop voor elkaar krijgen (parent.document.getElementById() / top.document.getElementById)

[ Voor 29% gewijzigd door faabman op 16-03-2004 14:42 ]

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

André schreef op 16 maart 2004 @ 14:30:
Ja, als je die Iframe een naam geeft kun je daar volgens mij rechtstreeks naartoe posten.
Jij begrijpt het inderdaad niet, hij wil zijn formulier posten naar een iframe die in een andere pagina staat.

• Folkert
Het gaat dus niet om een Iframe op dezelfde pagina, dat is zo gemaakt. Het gaat om het posten van een formulier naar een andere pagina, die moet worden getoond in een Iframe. Dus schematisch weergegeven:

form.asp -> action="http://www.ergensanders.nl/check.php" -> target="naamIframe in resultLogin.asp"

Hoop dat dat iets duidelijker is....

Ik kan overigens niets(!!) wijzigen aan de php scripts die op de andere server draaien....

[ Voor 27% gewijzigd door Folkert op 16-03-2004 15:11 ]

• Cavalera125
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:12
Folkert schreef op 16 maart 2004 @ 14:35:
Ik kan overigens niets(!!) wijzigen aan de php scripts die op de andere server draaien....
Ook niet aan de html/javascript? Als dat zou kunnen zou je eventueel met javascript de request uit kunnen lezen en door kunnen sturen naar het iframe.

• Folkert
Nee, ik kan deze pagina op geen enkele manier benaderen/wijzigen... :'(
Pagina: 1