[XP] Computer Reset: Maar...geen BSOD!

Pagina: 1
Acties:

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:22
Hallo tweakers,

Ja het lijkt een bekend probleem maar dat is het niet, search leverde me 1500 resultaten op, maar niet met hetzelfde probleem:

Ik heb voor m'n vriendin een HP Vectra VLi8 gekocht op een beurs. Een Piii550, met 128mb geheugen, waarvan ik zelf 256 gemaakt heb, 8GB HD, Matrox G200 OB, Soundblaster 128 Geluidskaart (niet ob, want die kraakte), slimline 24x cdrom speler. Het is een heel mooi pc'je, en best snel. Ik heb er Windows XP SP1 op draaien met alle updates. Ook de laatse drivers van de chipset fabrikanten & BIOS geinstalleerd van HP. Verders staat er Office op en Mcafee virusscan enterprise.

Maar nu het probleem, de computer Reset om de 3 minuten, gewoon "knal" en dan reset de pc. Windows geeft helemaal niets aan, hij reboot gewoon. Nu heb ik de bekend optie "De computer automatisch laten starten" bij opstart- en herstelinstellingen uitgevinkt, maar dat helpt helemaal niet! De computer restart nog steeds, en nadat windows opnieuw gestart is geeft windows niet aan dat er iets mis is of was.

Iemand een idee? Bekend probleem?

[ Voor 5% gewijzigd door houthakker op 16-03-2004 14:25 ]

Specs

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Al eens in de Event Log gekeken? Wat andere diagnostics (Memtest, ...)?

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
T'ja dan ligt het probleem dus zeer waarschijnlijk niet bij windows, maar bij je voeding of moederbord, meestal veroorzaakt door lekkende condensators... , kijk eens met de prog. cpufan naar de tempraturen en voltages (zie faq)

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• houthakker
Mmm, straks memtest eens proberen, voeding lijkt me sterkt, ik heb er maar 1 uitbreidingskaart in zitten, de rest is standaard. Alvast bedankt, ik laat het nog wel weten.

Specs

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 21:03

momania

iPhone 30! Bam!

Als de pc geen BSOD geeft, dan ligt het waarschijnlijkk ook niet aan windows, maar aan je hardware.
Dus move van Windows Operated Systems naar Processors, Mobo's & Geheugen ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Je hebt niet 1 of ander virus ??? Was in het verleden een virus dat je computer resette...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 15:04 ]

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-08 12:03
houthakker schreef op 16 maart 2004 @ 14:39:
Mmm, straks memtest eens proberen, voeding lijkt me sterkt, ik heb er maar 1 uitbreidingskaart in zitten, de rest is standaard. Alvast bedankt, ik laat het nog wel weten.
Dat maakt niets uit, je voeding kan ook gewoon stuk zijn. Als het lukt moet je even Speedfan of iets dergelijks installeren. Kan je mooi je voltages en je temps uitlezen. Tenzij dat kan met de BIOS, dan kijk je daar even naar die waardes. Wat je ook kan proberen na dat je het geheugen hebt getest en dit blijkt goed te zijn; is alle overbodige hardware lostrekken (CD/DVD, soundkaart etc). Kijk eens of het hier aan ligt. Zit er nog garantie op die bak? Als dat zo is en je weet dat het een hardware probleem is, zou ik hem mooi laten repareren...

[ Voor 9% gewijzigd door Jappo112 op 16-03-2004 15:10 ]

Verwijderd

Indien je beter had gekeken had je kunnen vinden dat het het bekende 'Blaster' virus is. Zeker de pc zonder virusscanner en updates aan een internetverbinding gehangen?

Gaap, slegt gelezen.. Start je pc eens op in de veilige modus en laat heel je systeem eens scannen op virusjes.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 15:50 ]

Verwijderd

wordt je pc niet te warm? Je kunt in het bios aangeven dat als hij een bepaald aantal graden wordt hij een reboot geeft (ik heb dat op 60 graden staan). Dit zou je reboots kunnen verklaren.

• houthakker
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 15:47:
Indien je beter had gekeken had je kunnen vinden dat het het bekende 'Blaster' virus is. Zeker de pc zonder virusscanner en updates aan een internetverbinding gehangen?

Gaap, slegt gelezen.. Start je pc eens op in de veilige modus en laat heel je systeem eens scannen op virusjes.
Als jij nou beter had gelezen, dan had je geweten dat blaster een shutdown veroorzaakt doordat de Remote Procedure Call word afgesloten ;), en geloof mij, dan, dan kom ik niet op GoT klagen.

Specs

• houthakker
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 15:49:
wordt je pc niet te warm? Je kunt in het bios aangeven dat als hij een bepaald aantal graden wordt hij een reboot geeft (ik heb dat op 60 graden staan). Dit zou je reboots kunnen verklaren.
De pc niet niet zó modern dat hij dat kan denk ik, bovendien draait alles helemaal standaard, die pc is bij wijze van spreke zo de fabriek uit gerold.

Specs

Verwijderd

melding verwijderd, niet goed gelezen, misschien kun je waardes van je stroom ietsje opvoeren

[ Voor 132% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 16:31 ]

• houthakker
Ik heb dus geen mogelijkheid om met software de spanningen uit te meten. Het geheugen is ok. Het vreemde is dat ik zelf het probleem niet kan veroorzaken. Met Sandra Stress test krijg ik dan niet voor elkaar. terwijl dan 100% van de hardware gebruikt word, en het meeste stroom verbruikt.

M'n vriendin zegt dat ze er nu geen last van heeft, dus het probleem heeft zichzelf opgelost???

Ik wacht nog even af.

Specs

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Ik zou eerst eens bij eigenschappen deze computer -> geadvanceerd -> opstart en herstel-instellingen

de optie "reboot bij systeemfout" uit zetten.
Daarna zul je wel BSOD's krijgen alster iets fout gaat met windows. Want ik vermoed nog steeds dat het windows is.

Overigens vindt ik dat iedereen te snel gilt dat t een hardware fout is terwijl er nog niet eens is vastgesteld dat het duidelijk NIET aan windows ligt...

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:21
houthakker schreef op 16 maart 2004 @ 14:24:
Hallo tweakers,

Ja het lijkt een bekend probleem maar dat is het niet, search leverde me 1500 resultaten op, maar niet met hetzelfde probleem:

Ik heb voor m'n vriendin een HP Vectra VLi8 gekocht op een beurs. Een Piii550, met 128mb geheugen, waarvan ik zelf 256 gemaakt heb, 8GB HD, Matrox G200 OB, Soundblaster 128 Geluidskaart (niet ob, want die kraakte), slimline 24x cdrom speler. Het is een heel mooi pc'je, en best snel. Ik heb er Windows XP SP1 op draaien met alle updates. Ook de laatse drivers van de chipset fabrikanten & BIOS geinstalleerd van HP. Verders staat er Office op en Mcafee virusscan enterprise.

Maar nu het probleem, de computer Reset om de 3 minuten, gewoon "knal" en dan reset de pc. Windows geeft helemaal niets aan, hij reboot gewoon. Nu heb ik de bekend optie "De computer automatisch laten starten" bij opstart- en herstelinstellingen uitgevinkt, maar dat helpt helemaal niet! De computer restart nog steeds, en nadat windows opnieuw gestart is geeft windows niet aan dat er iets mis is of was.

Iemand een idee? Bekend probleem?
Kun je hier iets duidelijker over zijn, wat heb je precies gedaan?

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:38
Masch schreef op 01 april 2004 @ 14:59:
[...]

Kun je hier iets duidelijker over zijn, wat heb je precies gedaan?
lijkt me vrij logisch dat tie er 128mb bij in heeft gezet ;) ik zou geen andere manier zo direct weten ;)

https://wren.co/join/Devian

• houthakker
D-Raven schreef op 01 april 2004 @ 14:56:
Ik zou eerst eens bij eigenschappen deze computer -> geadvanceerd -> opstart en herstel-instellingen

de optie "reboot bij systeemfout" uit zetten.
Daarna zul je wel BSOD's krijgen alster iets fout gaat met windows. Want ik vermoed nog steeds dat het windows is.

Overigens vindt ik dat iedereen te snel gilt dat t een hardware fout is terwijl er nog niet eens is vastgesteld dat het duidelijk NIET aan windows ligt...
lezen is ook een vak, jij bent al nummer 2 die dat vraagt!

Specs

Pagina: 1