[2K] Kan folder niet verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zit hier op m'n werk met een probleempje. Ik moet van 1 pc een gebruikersprofiel verwijderen. Geen probleem zou je zeggen. Inderdaad, bij Gebruikers in het configuratiescherm staat ie er niet meer bij. Echter, de folder dcsnet staat nog gewoon in documents and settings.

Daar zit nu mijn probleem, Op het bureaublad van het dcsnet account staat een bepaalde map, die ik met geen mogelijkheid weg krijg. Veilige modus, tips uit de faq (explorer killen etc), schijf in een andere pc hangen. Haalt allemaal niets uit. Als ik de betreffende map probeer te verwijderen zegt ie: "Kan bestand niet verwijderen. Kan geen gegevens van het bronbestand of op de bronschijf lezen".

Zoals gezegd heb ik tips uit de faq, evenals uit de search gebruikt. De schijf is overigens NTFS geformatteerd. Op de 'foutieve' schijf staat 2K Pro SP4 en op de pc waar ie nu tijdelijk in hangt staat XP SP1.

Is er iemand die een ideetje heeft hoe ik van die folder af kan komen?

Thanx! :)

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Weet je zeker dat geen enkel programma deze folder nog gebruikt? Is het een standalone workstation; dan zou je kunnen kijken met SysInternals procview welk proces deze map nog open heeft.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Timmert
  • Niet online
Spider.007 schreef op 16 maart 2004 @ 14:28:
Weet je zeker dat geen enkel programma deze folder nog gebruikt? Is het een standalone workstation; dan zou je kunnen kijken met SysInternals procview welk proces deze map nog open heeft.
Volgens mij wordt die folder niet meer gebruikt. Hij is ook leeg trouwens. Ik heb Process Explorer van SysInternals gedownload en even e.e.a. bekeken, maar ik kan niets vinden wat naar die 2e schijf verwijst (hij hangt nu in een andere pc (met xp erop).

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Timmert schreef op 16 maart 2004 @ 14:33:
[...]

Volgens mij wordt die folder niet meer gebruikt. Hij is ook leeg trouwens. Ik heb Process Explorer van SysInternals gedownload en even e.e.a. bekeken, maar ik kan niets vinden wat naar die 2e schijf verwijst (hij hangt nu in een andere pc (met xp erop).
Heb je reeds een schijfcontrole uitgevoerd?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Timmert
  • Niet online
Spider.007 schreef op 16 maart 2004 @ 14:48:
[...]

Heb je reeds een schijfcontrole uitgevoerd?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
  20057120 kB totale schijfruimte.
   3592988 kB in 47789 bestanden.
     14716 kB in 1877 indexen.
         0 kB in beschadigde sectoren.
    119708 kB wordt gebruikt door het systeem.
Het logboekbestand neemt      65536 kB in beslag.
  16329708 kB beschikbaar op schijf

4096 bytes per cluster
   5014280 clusters in totaal op schijf
   4082427 clusters beschikbaar op schijf

Lijkt me weinig mis mee :?

[ Voor 3% gewijzigd door Timmert op 16-03-2004 14:57 ]

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-05 13:31
Misschien toch eens je mbr laten checken of iets dergelijks, ergens is de verwijzing naar die map niet in orde lijkt wel.

[ Voor 78% gewijzigd door Gody op 16-03-2004 15:02 ]

• Timmert
  • Niet online
Gody schreef op 16 maart 2004 @ 15:01:
Misschien toch eens je mbr laten checken of iets dergelijks, ergens is de verwijzing naar die map niet in orde lijkt wel.
Ok, ff kijken hoe ik dat doe :)

edit: Hoe doe ik dat? Kan het met de search in de gauwigheid ff niet vinden. Is dat riskant trouwens? De data die erop staat moet wel bewaard blijven indien mogelijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Timmert op 16-03-2004 15:12 ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Timmert schreef op 16 maart 2004 @ 15:03:
[...]

Ok, ff kijken hoe ik dat doe :)

edit: Hoe doe ik dat? Kan het met de search in de gauwigheid ff niet vinden. Is dat riskant trouwens? De data die erop staat moet wel bewaard blijven indien mogelijk.
Ik denk eerlijk gezegd dat dat niet veel zin heeft :) Het MBR bevat sowieso geen gegevens over de mappen op de schijf; het wordt slechts gebruikt bij het opstarten van het OS. In hoeverre zijn externe tools wel in staat om iets met de schijf te doen? (Knoppix CD met NTFS ondersteuning of Norton tools ofzo?)

---

Pagina: 1