Toon posts:

Bootdisk voor het flashen van de bios(A7N8X)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een nieuwe harde schijf (WD160GB, 8MB cache) gekocht. Meteen dat ding aangesloten. Maar win2k pro ziet hem als een HD van 128GB. Dikke kans dat mijn moederbord de grote van 160GB niet ondersteund.

Voordat ik hem ga ruilen, wil ik eerst nog mijn bios flashen in de hoop dat hij hem daarna wel juist herkend.

Op asus.com staat een handleiding, waarin beschreven staat hoe je zo'n bootdisk moet maken. Het probleem is alleen dat je in win2k pro niet standaard een bootdisk kan maken (ik kan die optie in ieder geval niet vinden).

Nou is mijn vraag of jullie mij daarbij kunnen helpen, door bijvoorbeeld een link daar die bestanden van een bootdisk te posten? Ik kan die bestanden namelijk niet vinden op het internet en ben er ook niet zeker van welke bestanden ik moet hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 14:00 ]

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:53

DizzyWeb

Ondertiteld

http://www.bootdisk.com heeft denk ik wel genoeg...

Verwijderd

Topicstarter
Net even gekenen wat daar allemaal te vinden is, alleen ben ik er niet zeker van welke ik moet hebben. De bootdisks die namelijk bij het win2k gedeelte staan, zijn volgens mij bedoeld om win2k makkelijker te instaleren.

Enig idee welke ik moet hebben?

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:36
Waarom ben jij er zo zeker van dat het aan je BIOS ligt? Mischien ligt het wel aan windows. Dit soort problemen zijn overgings al heel vaak langsgekomen. Kijk voor de grap ook hier even.

Verwijderd

Topicstarter
jappo112 schreef op 16 maart 2004 @ 14:49:
Waarom ben jij er zo zeker van dat het aan je BIOS ligt? Mischien ligt het wel aan windows. Dit soort problemen zijn overgings al heel vaak langsgekomen. Kijk voor de grap ook hier even.
Ik ben er helemaal niet zeker van dat het aan mijn moederbord ligt. Het is één van de opties. En een andere windows installeren is geen optie.

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:39
De vraag is , heb je wel een W2k boot disk nodig ?

Heeft de boot disk iets te maken met het OS op je HDD ?

1+1+1 = 1

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gewoon een 98 bootdiskje pakken waar je het flashprogsel, bin file en evt de autoexec.bat opzet. Is allemaal heel erg makkelijk.
Dan kun je met die disk booten en het programma opstarten.

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:36
Als je nou even de moeite neemt om die link door te lezen die ik je gaf, had je onderandere deze oplossing kunnen vinden:
Als je Windows 2000 draait en een schijf van groter dan 128GB wil gebruiken, dan zul je minimaal SP3 moeten installeren. In sommige gevallen werkt dat zelfs niet, dan zul je een klein reghackje moeten doen om 48bits LBA addressering werkend te krijgen. Voor Windows XP heb je minimaal SP1 nodig en doe eventueel de volgende reghack. In de beide gevallen bestaat overigens nog steeds de eis dat je BIOS tevens de 48bits LBA addressering ondersteunt.

Verwijderd

Had hetzelfde met m'n 250gb
Maxtor big drive enabler
Weet niet of WD dat ook heeft.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 15:42 . Reden: merk niet gezien ]

Verwijderd

Topicstarter
jappo112 schreef op 16 maart 2004 @ 15:32:
Als je nou even de moeite neemt om die link door te lezen die ik je gaf, had je onderandere deze oplossing kunnen vinden:
Rustig aan hè, gozert.

Ik heb de link ook bekeken en heb het probleem opgelost. Lifeguard van WD heeft de reg aangepast en nu kan windows harde schijven die groter dan 128 zijn wel herkennen.

Bedankt voor jullie hulp in ieder geval.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 19:47 ]

Pagina: 1