Toon posts:

Aspire 2001WLCi vs DELL Inspiron 8600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een laptop voor +/- 1350 E. Na uitgebreid voor onderzoek en het lezen van enkele topics stuit ik op deze 2 basis modellen welke naar mijn mening allebei goed zijn. De functie van mijn toekomstige laptop moet zijn:

- Tekstverwerken
- Films kijken
- Evt een game spelen
- INternetten

Graag zou ik willen weten voor welk systeem jullie zouden gaan.

Aspire 2001WLCi €1329
Afbeeldingslocatie: http://global.acer.com/products/notebook/images/inner_main_as2000.gif
Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 1.4GHz
Microsoft® Windows® XP Home Edition
15.4TFT WXGA
512MB DDR RAM (2x 256)
40GB HDD
DVD&CDRW
LiIon
56K modem/ Wired & Wireless 802.11b Lan
4 in 1 memory stick card reader
Acer Aspire 2001WLCi

DELL Inspiron 8600 €1395
Afbeeldingslocatie: http://commerce.euro.dell.com/includes/images/bundles/inspn_8500_left.jpg
Intel Pentium-M 1.4GHz (Centrino)
15.4" WSXGA+ TFT (1280x800)
512MB DDR SDRAM (2x 256)
64MB NVidia GeForce FX Go5650
40GB ATA-100 HD (4200RPM)
Dell Truemobile 1300 802.11b/g WLAN onboard
Broadcom Bluetooth chipset onboard
Broadcom 440x 10/100Mbit NIC onboard
DVD&CDRW (COMBO)
[rml][ Ervaringen] Dell Inspiron 8600 deel 2[/rml]

Ik heb via de search de meeste topics over allebei deze notebooks echter zou ik graag nog wat advies van jullie willen hebben.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Voor de Dell: betere videokaart, dus mocht je spelletjes spelen: Dell nemen.

Voor de Acer: 4-in-1 cardreader. Ik weet niet of je hem mee neemt op vakantie of dat je er je digicamfoto's op wil opslaan, maar als je dat doet, is dat natuurlijk erg handig :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
spellen speel ik soms,laatste spel dat ik gespeeld heb is GTA Vice city. En ja ik wil hem evtueel ook gebruiken voor mijn digicam die compactflash gebruikt. Is dit met deze card reader mogelijk?

Verwijderd

Compact flash gaat helaas niet, wel slikt ie SD, XD, MMC en memorystick volgens mij. Is deze 64MB NVidia GeForce FX Go5650 sneller dan de Radeon 9200 die in de Acer Aspire zit? BvD

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 07:46 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Volgens mij wel ja, ik heb een review gelezen net waarin de GF FX 5650 Go het opneemt tegen een Ati Mobility Radeon 9600 Pro, hij legt het dan wel af, maar je moet het wel zo zien dat hij duidelijk boven de Radeon 9200 gepositioneerd is, volgens mij :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

4 in 1 card readr werkt goed maar als ik memory pro erin doet niet meer ,weet je een oplossing .

• TakTiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-10-2023

TakTiX

Busy@GoT

Kheb die acer wel es gezien en even mee gewerkt, ziet er mooi uit en werkt fijn imho. Maar specs gezien: dell g lan ipv alleen b, bluetooth, videokaart. eigenlijk hoop meer sjit voor weinig meer geld. Kwa garantie betreft heb ik altijd goeie ervaringen gehad met acer, ook als je echt haast heb kan je in den bosch met je laptop terecht (zit daar vlakbij te wonen dus vandaar voor mij makkelijk.) Het is een afweging die je zelf moet maken, maar aan de hand van wat ik zie en weet zou ik eigenlijk voor dell heb gekozen.

ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:58
Wij hebben hier een Dell 8600 met soms iets betere specs en sommige iets minder.

Maar ik vind de Dell een perfecte machine, mijn oom heeft een Acer Travelmate 6xx oid en das ook een goede machine. Ik denk dat beide machines erg goed zijn. En dat je je aan beide Laptops geen miskoop kan doen voor jou doeleinden.
Pagina: 1