Toon posts:

Audit Tool zonder login script

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn bedrijf van ruim 60 Pc/Laptop gebruikers zoek ik een goede Audit tool die mij een software inventaris kan geven.

Het probleem is echter dat mijn laptop gebruikers geen loginscripts krijgen omdat ze inloggen met een roaming profile en vervolgens inbellen naar onze hoofdlokatie. Op deze manier hoefen de vertegenwoordigers niet elke dag op kantoor te komen om e-mail enz op te halen.

Aangezien zij niet gebruik maken van een loginscript is het dus niet mogelijk om een paar lijntjes tekst er in te zetten die de audit laat draaien...

Nou is mijn vraag. Kent iemand nog een ander programma dat audit toestaat zonder gebruik te maken van een login script. Let op het MOET vanop afstand kunnen gebeuren. Ik wil dus niet met een diskette het land door rijden om die mensen te laten auditen....

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:34
En heb je een Windows 2000 domein? Anders kun je bijvoorbeeld SMS Server gebruiken. Maar dat is geen kwestie van "ff".

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zoek eens op WMI scripting als je puur software inventory wil hebben.

Verwijderd

Topicstarter
ddc schreef op 16 maart 2004 @ 13:44:
En heb je een Windows 2000 domein? Anders kun je bijvoorbeeld SMS Server gebruiken. Maar dat is geen kwestie van "ff".
Ja we hebben hier inderdaad een Win 2k domein.. Wat is dat dan SMS server. Is dat een apat systeem? ik zoek wel even op google.

Overige reacties welkom.

• DarkSilence
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

DarkSilence

W3designer.nl

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 13:46:
[...]

Ja we hebben hier inderdaad een Win 2k domein.. Wat is dat dan SMS server. Is dat een apat systeem? ik zoek wel even op google.

Overige reacties welkom.
is van Microsoft en SMS betekend Systems Management Server. Ik heb er zelf nog nooit mee gewerkt dus weet niet wat je er allemaal mee kan. Maar wat ik hoor schijnt het wel mooi te werken

W3designer.nl

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie vind het maar een magere topicstart.
PC's kunnen nog steeds niet toveren, dus je zult hoe dan ook info uit die PC halen.
Dat kan o.a. met iets te laten runnen tijdens een script.
Dat kan door iets te laten installeren met een script.
Dat kan door iets te mailen en te laten installen/draaien

Mogelijkheden te over dus ...

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Schop...

Ondertussen hebben we gekeken naar de mogelijkheid om SMS te implementeren echter dit is stuk gelopen..geen optie dus..

Nog steeds is het niet mogelijk om een audit te laten lopen van de laptops..
Ik heb wel een audit kunnen maken van het lokale netwerk (EMCO network inventory) maar het probleem loopt nog steeds met de laptop users.

Als een van jullie nog ideen heeft zijn die welkom...

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 12:42:
Schop...

Ondertussen hebben we gekeken naar de mogelijkheid om SMS te implementeren echter dit is stuk gelopen..geen optie dus..
En waarop is dat stukgelopen ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 13:36:
Het probleem is echter dat mijn laptop gebruikers geen loginscripts krijgen omdat ze inloggen met een roaming profile en vervolgens inbellen naar onze hoofdlokatie. Op deze manier hoefen de vertegenwoordigers niet elke dag op kantoor te komen om e-mail enz op te halen.
hoe bellen ze in?

een roaming profile krijgen voordat je ingebeld bent lijkt me onmogelijk...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 13:20:
[...]

hoe bellen ze in?

een roaming profile krijgen voordat je ingebeld bent lijkt me onmogelijk...
Voorstelling:

a. Nieuwe medewerker (vertegenwoordiger) --> nieuwe user aanmaken
b. Laptop configureren -- inloggen op de laptop met zijn user
c. Nu bestaat er dus een profile op zijn laptop.
d. user gaat naar huis met laptop -- logt in
e. Krijgt roaming profile melding.
f. Belt in.
g. ontvangt dus geen login-scripts.

SMS Was geen optie omdat het in overleg met bestuur en IT Managers geen optie is. We hebben ons ook nog te houden aan de policy van ons moederbedrijf en ook met bestaande netwerken in andere landen --> moet Allemaal gelijk zijn.

Verwijderd

hij heeft dus GEEN roaming profile, maar logt in met zijn cached profile...

op moment dat tie inbelt is de machine niet aangelogt in het domain en heb je dus geen rechten om te scannen...

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-05 10:23

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 16:26:
hij heeft dus GEEN roaming profile, maar logt in met zijn cached profile...

op moment dat tie inbelt is de machine niet aangelogt in het domain en heb je dus geen rechten om te scannen...
Als de laptop lid is van het domain dan heb je deze rechten wel.

Die roaming profile melding krijg je omdat er in de properties van de user een roaming profile path is opgegeven. (Home directory / profile path)

Als de laptop niet verbonden is met het netwerk, en er wordt ingelogd, dan wordt er gevraagd of je gebruik wilt maken van het lokale profiel omdat het zwervende profiel niet beschikbaar is.

Die zou je op kunnen lossen door eerst in te bellen alvorens aan te melden op het netwerk, maar dan wordt ook je volledige profiel (Wat bij mij vaak over de 50Mb gaat) overgezonden naar je laptop, en dat wil je niet met een dial up verbinding.

Roaming profiles zijn leuk, maar zodra je via een inbel verbinding aanmeld, niet meer. Ik gebruik het nergens.
Een logon script wat snel wat gegevens ophaalt, en de netwerkdrives mapped is veel handiger.
Pagina: 1