Toon posts:

Sygate Firewall Pro poorten blokkeren en doorlaten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Sinds een tijdje gebruik ik Sygate Firewall Pro.
Nu heb ik gisteren een portscan op mijn ipadres uitgevoerd en zie dat er toch nog het een en ander open staat wat dicht kan. Mijn probleem echter is het dicht gooien van poorten lukt mij niet. Ik probeer via Advanced rules => port nummer ( local ) trafiic blokken. Alleen als ik nu weer de portscan uitvoer staat de net gedicht poort gewoon weer in het rijtje. Doe ik iets fout of......

Wie kan mij uitleggen hoe ik dit goed moet doen.

Al vast Bedankt

Verwijderd

Topicstarter
ik heb btw al veel op google lopen zoeken maar kan niks vinden wat ik nodig heb.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Welke test (programma) gebruik je ? , weet je zeker dat het jouw'n ipadres is en dat hij niet b.v. de proxy pakt? , als je een poort openzet met sysgate firewall pro. is hij dan ook open op de port scan?

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik ip tools om te testen. En ik blokkeer hem niet op een ip adres maar op de netwerkkaart.

• syllaz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-04 17:01
Op de forums van sygate staan uitgebreide faq's m.b.t. instellingen.

http://forums.sygate.com/...mdisplay.php?s=&forumid=7

Verwijderd

Topicstarter
op het forum staat iid veel informatie alleen niet wat ik nodig heb. heb gaat bij mij namelijk om poort 25 en 110 deze wil ik geblokt hebben. Het forum zegt dat ga naar adv. rulez => add => en hier kan je dus je port aangeven welke je wilt gaan blokken. Dit doe ik dus allemaal op port 25 maar helaas bij de portscan zie ik gewoon dat 25 open staat.

Als ik bv het icmp protocol blok merk ik iid dat deze wel word geblokt.

Wat doe ik foout

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 17:41
Hoe doe je die portscan? Via je eigen PC (locaal dus) of vanuit het internet? Probeer eens op www.grc.com om je pc te laten scannen. Verder als je port 25 open staat betekent dat je een of andere server hebt draaien. Heb je een mail server draaien op je PC? Wat meer info is welkom het blijft een beetje gissen zo.

=/\= System Status =/\=

Pagina: 1