[Scan]Donker rode pagina (beveiligd) toch wit kopieren.

Pagina: 1
Acties:

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:49
Ik heb een stapeltje donker rode pagina's met zwarte tekst. Deze zijn zo beveiligd tegen kopieren. Ik wil deze toch gewoon kopieren naar een duidelijk wit blaadje met zwarte tekst.

Dit kan op zich met Adobe Photoshop, maar het is erg veel werk:
Druk scan, scan in de scanner-interface 600dpi, klik mijn macro'tje (kleur vervangen: de helderheid van rood zo hoog dat dit wil wordt & levels-aanpassen), klik print, klik ok.
Dit duurt zo'n 3 minuten per pagina. :'( Dus 2 uur werk eens in de zoveel tijd.

Wat ik zou willen is een one-touch scan-filter-print programma. Met dus dergelijke geavanceerde filters.
Scanner: Canon Canoscan D1250U2

Bestaat er zo'n vervanger voor de standaard scanner-interface?

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:54
Die pagina's zijn vast niet voor niets beveiligd maar als je nou eerst alles in scanned, en daarna een macro gebruikt om alle blaadjes te verwerken hoef je er iig niet op te wachten en kun je ondertussen iets anders doen.

• pmeter
Eskimootje schreef op 16 maart 2004 @ 13:14:
Die pagina's zijn vast niet voor niets beveiligd maar als je nou eerst alles in scanned, en daarna een macro gebruikt om alle blaadjes te verwerken hoef je er iig niet op te wachten en kun je ondertussen iets anders doen.
Ik ga het heus niet verkopen. Het gaat om een door mij gekocht document, ik wil er met accentueerstiften ed op kunnen aanstrepen, aantekeningen maken ed, dan kan niet op zo'n donker vel. Het is dus 100% privé.

Ik heb er nog nooit mee gewerkt, alleen van gehoord, maar wat jij net zegt, moet ik dan aan multi-page-TIFF denken? Kan ik dan in één keer filteren en ook in één keer die 20 pagina's printen?

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:54
Wat ik bedoelde is dat je eerst alle blaadjes opslaat zoals ze onder de scanner vandaan komen. Per blaadje krijg je de een file, deze kun je als batch verwerken met photoshop en heb je even later per ingescanned blaadje een file die wel goed van kleur is.

Verwijderd

batch/macro houd in dit geval in:

- Alle bestanden inscannen zonder correctie.
- De correctie op 1 bestand uitvoeren en Photoshop laten meekijken hoe het moet.
- Photoshop de overige pagina's op dezelfde wijze laten aanpassen

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Probeer ze eens in te scannen in zwart-wit mode met je scanner. De kunst is dan om je treshold-waarde zodanig in te stellen dat de rode achtergrond als wit wordt weergegeven en de tekst als zwart.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 17:44
ocr lukt wel met dit soort dingen als het je om de tekst gaat.

dus alles inscannen en dan in batch ocr-en met helderheidsinstelling wat aangepast. als het een beetje consequente tekst is lukt het wel.

• pmeter
Eskimootje schreef op 16 maart 2004 @ 13:25:
Wat ik bedoelde is dat je eerst alle blaadjes opslaat zoals ze onder de scanner vandaan komen. Per blaadje krijg je de een file, deze kun je als batch verwerken met photoshop en heb je even later per ingescanned blaadje een file die wel goed van kleur is.
Hmm, nog wel 30 pagina's opslaan.

Als ik in Adobe scan, blijft na het scannen mijn scanner-interface (van Canon) actief, ik kan dan direct nog een pagina scannen. Als ik dit doe ontstaat er een nieuw venster in Adobe. Kan Adobe niet één multi-page bestand (heb ik alleen van gehoord) maken zodat vervolgens elke pagina die ik scan in datzelfde venster komt, waarna ik slechts één bestand heb, dat niet eens hoef op te slaan, maar de filter-macro start en dan print (pagina 1 t'm 30 in één keer) en klaar is kees?

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

30 keer op een sneltoets drukken is toch niet zo veel meer moeite? Hij kan ook opslaan e.d. in macros.

Gebruik deze macro functionaliteit al tijden om fotos van producten te resizen en op te slaan. Gewoon allemaal openen en zorgen dat de macro het document opslaat en afsluit. Je kan dan zelfs de macro knop gewoon ingedrukt houden ;)

[ Voor 54% gewijzigd door UltimateB op 16-03-2004 13:46 ]

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Pagina: 1