Toon posts:

PC voor 3DS MAX6

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een PC gaan bouwen op basis van een dual AMD processoren, maar ik hoor links en rechts dat daar heel wat haken en ogen aan zitten.
De voeding dient zeer stabiel te zijn (zegt men), maar wie heeft meer info voor mij :?

Mijn idee van deze PC:

Dual AMD 2000+ of hoger
Mobo ??
1 Gb aan geheugen
Harddisken 120Gb en 27 Gb (reeds aanwezig)
Videokaart min 128 Mb (zonelabs ?)

Eventuele links naar relevante sites ook welkom

Verwijderd

ah man, om te renderen heb je zo i zo zware pc nodig, dus idd dual processor aan te raden, voeding mag zeker 400w+ zijn, en bijvoorkeur kiezes je een raid systeem in performance vooral voor het renderen ( maak wel dat je nog apparte HD hebt om effectief je projecten op te backuppen ! dus eentje dat niet in die raid hangt ! ) als systeem OS zou ik kiezen voor Windows 2000 of voor Windows 2k3 server, anders misschien overwegen om 1 zware pc te maken met domain controller , 2 kleinere pc'kes die je in cluster kan zetten .

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Waarom 2000 of 2k3 server ? Xp is toch ook gewoon goed :? . Maar ik denk dat een dual socket A mobo nog moeilijk te verkrijgen is. Maar wat is je budget dat is namelijk erg belangrijk :) El Diablo waar heb jij Nederlands geleerd ? Maar waaron zou je niet kunnen backupen op een raid array. De eninge niet redunante RAID lever is level 0 voor de verderest zijn ze allemaal redunant hoor ;)
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 20:05:
ah man, om te renderen heb je zo i zo zware pc nodig, dus idd dual processor aan te raden, voeding mag zeker 400w+ zijn, en bijvoorkeur kiezes je een raid systeem in performance vooral voor het renderen ( maak wel dat je nog apparte HD hebt om effectief je projecten op te backuppen ! dus eentje dat niet in die raid hangt ! ) als systeem OS zou ik kiezen voor Windows 2000 of voor Windows 2k3 server, anders misschien overwegen om 1 zware pc te maken met domain controller , 2 kleinere pc'kes die je in cluster kan zetten .

[ Voor 12% gewijzigd door Bartjeee op 16-03-2004 21:02 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kijk even rond op wat sites met professionele benchmarks, het renderen enzo. 3d Studio Max zit tegenwoordig bijna altijd in het benchmark pakket, zo wordt het vergelijken van scores een stuk makkelijker.

Wat betreft het AMD platform; zoals je misschien al weet, heeft AMD al een tijd terug de Opteron aangekondigd. Hierbij is tegelijk het einde van de Athlon MP toegezegd, waardoor de Athlon MP een stuk minder interessant wordt. Daar komt nog eens bij dat de functies van de nieuwste dual A-MP (MPX borden) vrij gering zijn, zo hebben bijna alle MPX borden geen S-ATA of USB2.

Als je graag meer te weten wil komen van het MPX platform, kun je ook hier veel ervaringen doorlezen. Ik raad je aan hierbij ook even een kijkje te nemen in deel 2 van het topic, waar nog meer informatie is te vinden.

Mocht je nog gaan twijfelen kun je o.a. hier even een kijkje nemen, om wat benchmarks van de Athlon MP te bekijken.

Hier zijn wat benchmarks te vinden van de Opteron, en tegelijk ook de Xeon (Opteron v.s. Xeon):
Opteron 248 en Xeon 3,2GHz 1MB vergeleken
Tyan Thunder K8W review door GamePC
GamePC bespreekt AMD Opteron 246

Dit topic is gesloten.